Cytat:
Napisał Pafnucy Jak dla mnie, jest ona cały czas obecna w społeczeństwie. Może społeczeństwo jest mniej aktywne w życiu religijnym, jednak nie zanikło ono wcale. Poza tym zostało one skomercjalizowane. |
Na jakiej podstawie ten wniosek?
Cytat:
Napisał Pafnucy Poza tym, religijność na pewno jest obecna w kulturze społeczeństwa. Wątpie, aby latynosi nawet w roku 2020 zrezygnowali z obieszania się złotymi krzyżami i umieszczaniem wizerunków Jezusa lub Marii na maskach samochodów. Pewnie muzułamanie też nie zapomnieli o swoich korzeniach - kto wie, może nawet stali się jeszcze bardziej radykalni. |
Podobnie - na jakiej podstawie ten wniosek??? W jakim podręczniku to przeczytałeś?
Cytat:
Napisał Pafnucy Dlatego uważam, że nie można kwestii religijności pomijać podczas grania/prowadzenia Cyberpunka. |
Uwielbiam Twoją autorytatywność. Jeżeli JA prowadzę to stosuję MOJE zasady i to JA decyduję o tym czy coś można pominąć czy nie. Ty możesz stosować zupełnie inne zasady, ale bądź łaskaw nie mówić mi co mam robić – zwłaszcza w kontekście CP IYKWIM
Zastanówmy się przez chwilę nad tym JAKI jest świat przedstawiony w Cyberpunku 2020. Zatrzymajmy sie na ułamek sekundy nad samą nazwą będącą zlepkiem dwu wyrazów "cyber" i "punk". Kluczowm jest tutaj to drugie słowo. Nie trzeba ekspertem w dziedzinie socjologii, aby dowiedzieć się jaka jest ideologia punka. To trochę wiecej niż sztampowe "No Future" wynikajace tylko z nihilizmu stanowiącego jeden z filarów ideologii punkowej. Ideologii w zdecydowanej większości skoncentrowanej na całkowitej wolności jednostki i odrzuceniu jakichkolwiek form establishmentu czy autorytaryzmu. (Etyka DIY) Tak jak formą establishmentu jest korporacja tak samo religia jest formą autorytaryzmu...
Wystarczy wziąść dowolny podręcznik do CP czy zapoznać się z innymi pozycjami w gatunku, aby dojść do wmiosku, że przedstawiony jest świat nihilistyczny, pogrążony w degrengoladzie i wyzuty z jakichkolwiek norm. Gdzie w tym wszystkim widzisz religię? Czy możliwe jest, aby społeczeństwo pogrążyło się w takim moralnym i socjologicznym bagnie jeżeli religia (niosąca jednak normy etyczne) miała jakikolwiek znaczący wpływ na ludzi???
Sprawę religijności ładnie podsumował w tym wątku Falk piszac:
Cytat:
Przeciętny krawędziarz nie musi być osobą wierzącą. Ale czy nie może? Zadajcie sobie pytanie - gdzie się wychował? Co go ukształtowało?
|
Postać gracza ma jakieś spojrzenie na religię i religijność (podobnie jak ma jakieś spojrzenie na korporacje, społeczeństwo, kasę, etc, etc) i to gracz decyduje czy religia pojawia się w grze czy nie.