Wątek: Neuroshima HEX
Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 11-05-2012, 12:24   #1
ElCiesiel
 
ElCiesiel's Avatar
 
Reputacja: 1 ElCiesiel ma wspaniałą reputacjęElCiesiel ma wspaniałą reputacjęElCiesiel ma wspaniałą reputacjęElCiesiel ma wspaniałą reputacjęElCiesiel ma wspaniałą reputacjęElCiesiel ma wspaniałą reputacjęElCiesiel ma wspaniałą reputacjęElCiesiel ma wspaniałą reputacjęElCiesiel ma wspaniałą reputacjęElCiesiel ma wspaniałą reputacjęElCiesiel ma wspaniałą reputację
Neuroshima HEX

Z ogromnym zdziwieniem zauważyłem, że na LI nie ma tematu o tej niezwykle popularnej i porządnej planszówce jaką jest Neuroshima Hex, naprawiam zatem ten błąd, zakładając hexowy wątek.

Hex (jeśli ktoś nie wie) jest to gra planszowa osadzona w realiach Neuroshimy, systemu "papierowego rpg". Na chwilę obecną mamy 9 oficjalnych frakcji (Gangi Hegemonii, Posterunek, armia mutantów Borgo, Moloch, Vegas, Smart, Nowy Jork, Neodżungla i Stalowa Policja), które podczas rozgrywki walczą ze sobą w konfiguracjach 1 vs 1, 2 vs 2, lub deathmatch. W każdej turze gracze po kolei losują i wystawiają na planszę żetony swojej armii, przez co element losowości może wydawać się na początku zbyt duży, jednak po kilku-kilkunastu rozgrywkach, kiedy gracz pamięta już zawartość każdej z talii, odczucie losowości spada, a strategię gry modyfikuje się wtedy, bazując na wiedzy o tym, co poszczególnym graczom zostało jeszcze do zagrania. W grze należy wykazać się strategicznym myśleniem i taktyką, ponieważ każdy ruch można wykonać na dziesiątki sposobów. Spostrzegawczość i umiejętność analitycznego myślenia przydaje się, by zauważyć te najmniej oczywiste, a często najlepsze zagrania.

Największą wadą hexa jest to, że klimat papierowej Neuroshimy utrzymywany jest tu tylko przez nazwy armii i nie czerpie nic więcej z rozbudowanego świata swojej gry matki. Powiedziałbym nawet, że hex tworzy błędną wizję Neuroshimy, dlatego osobiście oddzielam te gry od siebie. Na dobrą sprawę, można byłoby wywalić z hexa element postapo i wykorzystać jego mechanikę, by stworzyć armie w dowolnym settingu, czy to WWII, czy fantasy... grałoby się tak samo jak teraz. Neuroshima Hex, to nie Neuroshima RPG!

A o czym możemy pogadać w tym wątku? To zależy od tego czy ktoś tu w ogóle gra w hexa. Sam chętnie przedyskutowałbym strategie dla poszczególnych armii i porozmawiał na temat dodatków fanowskich, których nota bene jest cała masa (może nawet stworzymy własny, kto wie ;p). Dyskusyjną sprawą w Hexie jest też interpretacja niektórych zasad, co również może być ciekawym tematem do rozmowy. Można też oczywiście umówić się na partyjkę Hexa Online

To jak, gra ktoś?
 
Załączone Grafiki
File Type: jpg neuroshima-hex-2-3.jpg (83.7 KB, 28 wyświetleń)
lastinn player
__________________
Suffer the pain of discipline or suffer the pain of regret.
ElCiesiel jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem