Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 25-06-2012, 19:31   #1
Fenriz
 
Fenriz's Avatar
 
Reputacja: 1 Fenriz jest na bardzo dobrej drodzeFenriz jest na bardzo dobrej drodzeFenriz jest na bardzo dobrej drodzeFenriz jest na bardzo dobrej drodzeFenriz jest na bardzo dobrej drodzeFenriz jest na bardzo dobrej drodzeFenriz jest na bardzo dobrej drodzeFenriz jest na bardzo dobrej drodzeFenriz jest na bardzo dobrej drodzeFenriz jest na bardzo dobrej drodzeFenriz jest na bardzo dobrej drodze
[Lochy i smoki] - Przygoda, przygoda...

Przygoda, przygoda...

Słońce chyliło się już ku zachodowi, ale nadal było parno i gorąco. Lato tego roku było wyjątkowo upalne, co po deszczowej wiośnie zapowiadało niezwykle udane zbiory.
Cała czwórka siedziała za stodoła Patisona i odpoczywała w cieniu po całym dniu pracy. Szybko oczywiście powrócił temat, który dręczył przyjaciół od dłuższego czasu. Dokładnie od chwili, gdy parę tygodniu temu Manfred, rzucił pomysł, by razem wyruszyć razem w świat. Wszak życie w Idlleville było wyjątkowo nudne i przewidywalne.
Wszyscy zdawali sobie doskonale sprawę, że jeżeli pragną cokolwiek przeżyć i zobaczyć, to właśnie jest na to najlepszy moment. Za parę rok, może dwa rodzice zrzucą na nich jeszcze więcej obowiązków i wtedy już na pewno nie będzie mowy o żadnej wyprawie, przygodzie i zwiedzaniu świata.
Umysły i chęci grupy przyjaciół rozpalała dodatkowo książka, którą Ulryk znalazł w szkolnej bibliotece. Ich nauczyciel pan Heinrich zapierał się, że to nie jest jego książka i nie ma pojęcia jak się tam znalazła.
Przyjaciele jednak wiedzieli, że to ich nauczyciel jest autorem tej niezwykłej i fascynującej powieści. Nie trudno było wszak rozpoznać charakter pisma, pana Heinricha.
Książka opowiadała o losach niejakiego Bilbo Baginsa, mieszkańca spokojnej wisi Bag End, który za sprawą czarodzieja Gandalfa dołączył do grupy trzynastu krasnoludów i wyruszył do Samotnej Góry, by zabić gnieżdżącego się tam smoka Smuaga.
To właśnie za sprawą barwnego opisu przygód Bilba ziarnko pomysłu zasiane przez Manfreda wzrastało nad wyraz szybko.
- Zróbmy to - odezwał się po dłuższej chwili milczenia Pete - Naprawdę nie mamy nic do stracenia. A jakby, co to przecież zawsze możemy wrócić. Napiszemy krótki list do naszych rodziców i wyruszymy w nocy, gdy cała wieś będzie spać. Co wy na to?
Przyjaciele Pete pokiwali w milczeniu głowami, a po chwili każdy z nich wyraził swoją zgodę na dołączenie do wyprawy.
- Skoro mamy wyruszyć w świat to musimy się przygotować. Potrzebne będą nam jakieś zapasy, woda i... może jakaś broń - dodał, jak zawsze rozważny i rozsądny Urlyk.
- Do dzieła zatem - dodał Pete.


Witam wszystkich użytkowników i innych zaglądających!
Impulsem do zarejestrowania się tutaj i założenia rekrutacji była weekendowa rozmowa z moim kumplem. Wspominaliśmy dawne czasu i rozmowa zeszła na temat fantastyki, a później RPG.
Rozmowa rozbudziła wspomnienia i chęć ponownego przeżycia jakieś rpgowej przygody. Z racji tego, że gra na żywo jest niestety niemożliwa, to spróbuje forumowego substytutu. Mam nadzieję, że będzie równie przyjemnie i sympatycznie, co w czasie gry na żywo.

Przygoda, którą chcę zaprezentować bazuje na sentymentalnej podróży do początków zabawy z RPG. Jak mniemam zdecydowana większość zaczynała zabawę z prostymi przygodami w światach fantasy. Czy były to AD&D, czy polski Warhammer, czy jakieś autorskie światy.
Scenariusz w swych założeniach jest (przynajmniej początkowo) stosunkowo prosty.
Mamy grupę dzieci, choć chyba lepiej powiedzieć nastolatków, zgraną paczkę przyjaciół, która mieszka w małej i niezwykle spokojnej wsi na końcu świata. W głowach przyjaciół lęgnie się pomysł, by wyruszyć w podróż, przeżyć, jakąś przygodę i zobaczyć kawałek świata.
Co z tego wyjdzie i dokąd to zaprowadzi bohaterów, to już pokaże czas i wasze decyzje, wszak to wy jako gracze pokierujecie poczynaniami tej grupy nastoletnich poszukiwaczy przygód.

Mam nadzieję, że znajdzie się kilka osób, które zechcą przeżyć tego typu przygodę.

ŚWIAT
Z racji tego, że wasi bohaterowi są nastolatkami i mieszkają w zapomnianej przez wszystkich wsi, niewiele wiedzą o świecie.
Tworząc więc postać bazujecie na ogólnych archetypach fantasy i takim właśnie widzeniu świata.
Nie przedstawiam tutaj żadnych szczegółów settingu, gdyż odkrywanie i poznawanie świata jest jednym z celów przygody.

Wieś Idlleville, to archetypiczna wieś idealna. Samowystarczalna, żyjąca w pokoju i harmonii. Panują tutaj proste prawa i zasady. Każdy zna swoje miejsce i obowiązki. Jeżeli nawet wybuchają jakieś kłótnie i spory, to są one szybko rozwiązywane, gdyż zwycięża dobro ogółu.
Wieś położona jest w uroczej dolinie otoczonej z jednej strony wysokimi górami, z drugiej gęsty i pierwotnym borem. W pobliżu płynie oczywiście niewielka rzeka i jest małe jeziorko.
Wieś liczy kilkadziesiąt rodzin, przedstawicieli wielu fantastycznych ras. Nawet zwaśnione rasy (jak na przykład krasnoludy i elfy) żyją tutaj w pokoju. Co najwyżej za sobą nie przepadają.

We wsi rządzi wybierany przez mieszkańców wójt, wspierany przez radę starszych. Jego władza ogranicza się do rozsądzania sporów, dbania o odpowiednie racjonowanie zbiorów i ogólnego czuwania nad dobrem mieszkańców.

Bogowie i religia, jako taka występuje we wsi w sposób bardzo prymitywny. Czczone są siły natury (jak deszcz, czy słońce), ale nie ma żadnego sformalizowanego etosu, rytuałów, czy modlitw.
Jeżeli komuś zamarzyłaby się postać syna kapłana, to jestem otwarty na negocjacje w sprawie jakiegoś bóstwa czczonego przez mieszkańców.

Magia występuje oczywiście, choć w Idlleville jest uważana za siłę bardzo potężną i niebezpieczną. Okresowo pojawiają się osoby obdarzone uzdolnieniami magicznymi wszelakiej maści. Nie ma jednak żadnej szkoły magicznej, czy praktyk z tym związanych. Jest to po prostu rodzaj prymitywnego daru, który każdy samodzielnie opanowuje lub nie.
Jak wygląda sprawa magii w całym świecie tego wasi bohaterowie nie wiedzą.

Inne rasy występują i przynajmniej na terenie wioski panuje szeroko pojęta tolerancja. W świecie ta sprawa zapewne wygląda inaczej, ale o tym to już w trakcie przygody.
Ten element jest ważny o tyle, że mocno ukształtował waszych bohaterów i akceptacja inaczej wyglądających osób nie jest dla nich trudna.
Potwory także występują i czasami zdarza się, że jakaś maszkara wypełznie z boru lub zejdzie z gór. Zdarza się to jednak na tyle rzadko, że potwory są postrzegane na tej samej zasadzie, co inne niebezpieczne zwierzęta, jak np. wilk, czy lis.


Tak ogólnie wygląda zarys świata dla was. Jest to minimum informacji potrzebnych do stworzenia bohatera. Cała reszta zostanie przez was odkryta w czasie gry.
Bazujemy więc na ogólnym archetypie pseudośredniowiecznych światów fantasy, low-magic.
Gdyby pojawiły się jakieś pytania, zawsze służę pomocą.
Pamiętajcie jednak o jednym, że to co jest normalnością we wsi, nie koniecznie tak samo musi wyglądać innym miejscu (nawet niewiele oddalonym od niej).

MECHANIKA I TWORZENIE POSTACI

Ogólnie planuje storytellingowe snucie opowieści, ale czasami może zajść sytuacja, gdy jakieś losowe rozwiązanie sporu będzie konieczne. A poza tym, co to za RPG, bez turlania

Proponuje, więc prostą mechanikę opartą o następujące atrybuty:
Siła, Zręczność, Wytrzymałość, Inteligencja, Moc
Wartość atrybutów waha się od 1 do 10. Poziom startowy 1.
Do przydzielania macie 25 pkt.
Ewentualne testy odbywać się będą za pomocą rzutu 1k10. Wynik rzutu poniżej wartości to sukces, a powyżej porażka plus ewentualne modyfikatory zależnie od sytuacji i okoliczności.
Wynik jeden to niebywały sukces, a dziesięć spektakularna klęska.

Nie ma jako takiej listy umiejętności. Wszelkie czynności będę podciągał pod adekwatny atrybut, ewentualnie jakąś kombinację atrybutów.

Walka to będzie opis czynności plus rzut.

Jak widzicie mechanika jest szczątkowo, więc będziecie musieli zaufać mojej uczciwości i rozsądkowi w tej kwestii.
Mam nadzieję, że obędzie się bez konfliktów na tym polu..

Poza atrybutami możecie wybrać dwa talenty. Są to rzeczy co do których wasz bohater jest wyjątkowo uzdolniony. Talent może być także magiczny.
Zastrzegam sobie oczywiście prawa weta i ostatecznej akceptacji przy wyborze przez was talentów.

Opcja wady
Można obdarzyć swojego bohatera jakąś wadą lub antytalentem,
W zamian możecie otrzymać dodatkowy talent, równy mocy z wybraną wadą lub punkty do atrybutów.
Opcja wady wymaga konsultacji ze mną i oczywiście akceptacji.


Rasy - zasadniczo do wyboru wszelkie istniejące fantastyczne rasy. Przy wyborze nie standardowych, konieczna moja akceptacja.

Charakter - zasadniczo wspomagając się dedekowymi archetypami gracie dobrymi, względnie neutralnymi postaciami. Wiadomo jednak, że w takim wieku trudno mówić o stabilnym charakterze może się, więc okazać, że w trakcie przygody któraś postać okaże się chciwa, pazerna, czy zdrdziecka i przechyli się na ciemną stronę mocy.

Ekwipunek - rzecz niezmiernie ważna, gdyż to co ze sobą weźmiecie będzie musiało wam wystarczyć do przeżycia.
Pieniądze nie funkcjonują w wiosce, więc to dodatkowo komplikuje waszą sytuacją, może nie początkową, ale późniejszą na pewno tak.
Ograniczeniem jest to, co znajduje się we wiosce (co wasi bohaterowi mogą zabrać od swoich rodziców lub podwędzić innym mieszkańcom), wasza wyobraźnia i oczywiście siły waszej postaci (wiadomo, że podróżowanie z ciężkim plecakiem nie jest ani łatwe, ani przyjemne). Warto się więc zastanowić, co przyda się waszym bohaterom.

Profesje - jako szczegółowa informacja o możliwościach i zdolnościach postaci nie istnieje. Jest to raczej informacja, co dana postać chciałaby robić w przyszłości i ku jakim umiejętnością, zdolnością się skłania. Bazujemy, jak w każdej innej sytuacji na ogólnie znanych archetypach (rycerz, łotrzyk, mag itp, itd.)

Historia postaci - proszę o krótką charakterystykę postaci, jej rodziny, charakteru i usposobienia.
Nie ma mowy oczywiście o wielostronicowym opisie przygód i losów. O jakieś charakterystyczne elementy można się jednak pokusić, wszak to one ukształtują obraz waszej postaci.

Ilość graczy - 3-5, czyli klasycznie. Brak ograniczenia wiekowego, czyli może zagrać i 12, jaki 40-latek.
Co prawda, na żywo nie wyobrażam sobie takiego grania, ale na forum jest to możliwe.
Jedynym warunkiem jest umiejętność sprawnego i poprawnego przelewania myśli na formę pisaną.

To chyba wszystkie podstawowe informacje. Gdybym o czymś nie napisał, pytajcie.

Gotowe postacie proszę słać na PW.
Czasu trwania rekrutacji nie ustalam, gdyż zależy on od zainteresowania.

Pozdrawiam Fenriz
 
Fenriz jest offline