Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 03-09-2012, 12:27   #2
Arvelus
 
Arvelus's Avatar
 
Reputacja: 1 Arvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputację
Więc... cześć ludzie!
Jako, że gra na mechanice M&M to mój pomysł to ja się będę nią zajmował : ]
Rozumiem doskonale, że nie wszyscy ją znacie, ale przewidziałem to i nabazgrałem krótki opis podstaw fabuły (to poniżej). Zdaję sobie sprawę, że nie jestem dobrym nauczycielem gdy nie rozmawiamy o matematyce, a tym bardziej gdy w ogóle nie rozmawiamy i muszę napisać monolog : P
Więc proszę abyście przeczytali to dwa razy, przejrzeli SRD, przeczytali jeszcze raz, a potem zgłosili się do mnie, jeśli okaże się, że to nie wystarczy. Mogę pomóc każdemu, z osobna pomóc w tworzeniu KP, albo nawet samemu stworzyć podczas dyskusji na gadu, tak bym wiedział co chcecie umieć : ]

Podstawy mechaniki:


Mutants and Masterinds opiera się na D&D, ale zostało znacznie lepiej wykonane (to zdanie było osobistą opinią autora tego tekstu, a nie oficjalnym faktem). Nie ma tu klas ani ras, ale punkty za które się to wszystko składa/buduje.

Kod:
 Np. chciał bym grać krasnoludem i chcę widzieć w ciemnościach.
Wystarczy abym zapłacił za to dwa punkty, napisał to w karcie i gotowe
Na starcie posiadacie ich 100 punktów do rozdysponowania pomiędzy WSZYSTKO co wasza postać posiada, zarówno jeśli chodzi o umiejętności jak i pojazdy, czy dobra ruchome.
Więc zaczynajmy.

Lekcja nr. 1
“Poznać potęgę internetu musisz”

d20herosrd
Tutaj macie link do oficjalnego, legalnego SRD M&M.
Jeśli znacie angielski wyczytacie tu wszystko co trzeba.

Lekcja nr. 2
“Ile jedna runda trwa pytasz?”

Jak w D&D. Każda runda to 6 sekund, w których mamy do dyspozycji 4 rodzaje akcji.
Akcja standardowa - najdłuższa - w niej zawierają się niemal wszystkie ataki.
Poniżej niej jest
Akcja ruchu - nieco krótsza, może to nieco dziwne i niespodziewane, ale w niej możemy wykonać ruch : P
Akcja darmowa - taka która zajmuje tyle co mrugnięcie okiem, raczej niewiele będziecie z nich korzystać.
Akcja reakcji - jak akcja darmowa, ale możecie jej użyć nawet poza własną rundą. Nie nastawiajcie się na to : P
Każda pojedyncza zdolność, z niej korzystająca, podlega osobnemu przedyskutowaniu.

Akcje są posegregowane od nadłuższej do najkrótszej. Zawsze można “przehandlować” większą akcję na mniejszą, np. by podczas pościgu, gdy nie mamy okazji by zaatakować, chcemy mieć dwie akcje ruchu.

Przestrzegamy ich tylko w sytuacji zagrożenia, ale będę się ich czepiał, więc sami ich też pilnujcie, bo nie dopuszczę aby jeden gracz zaatakował dwa razy gdy inny nie miał okazji.




Lekcja nr. 3
“Znaczenie tabel i rang poznaj!”

Ranks and Measures - d20herosrd

Ogrom efektów tyczących dystansu, masy, czasu i objętości jest podawany w tzw “rangach”.
Aby zrozumieć z czym mamy do czynienia musimy mieć przed oczami odpowiednią tabelę (do której link podałem wyżej).
Kod:
np. efekt “speed” pozwala nam, w akcji ruchu, przebyć dystans równy randze efektu.
Czyli jak mamy speed 7, to jesteśmy w stanie poruszyć się pół mili.

Lekcja nr. 4
“Statystyki sobie dobierz”
3: Abilities - d20herosrd

M&M mamy 8 statystyk.

Siła (siła uderzania i podnoszenie ciężarów)

Wytrzymałość (odporność na bezpośrednią agresję, oraz układ immunologiczny)

Zwinność (refleks, uniki i podobne)

Zręczność (zdolności manualne, to, że unikasz kul jak Neo nie oznacza, że uszczypniesz pałeczkami komara w jajce, od niej zależy czy trafisz z balstera)

Walka (odpowiedzialna za wszelkie starcia wręcz)

Inteligencja (wszelka wiedza i szybkość myślenia, naogół niepotrzebna, ale tu będzie dosyć ważna... hakowanie jest przydatne, niby do tego wystarczy sama umiejętność, ale będą różne fabularne bonusy za dużą inteligencję)

Czujność (DeDekowa “mądrość”. Odpowiada się intuicję, siłę woli.


Prezencja (druga mało ważna statystyka, jednak kiedy ja stoję na straży mechaniki to będzie się otrzymywać wiele fabularnych premii... stwórzcie kogoś kto ma presence na 20 to nierzadko przeciwna płeć będzie mdleć na wasz widok : P)


Statystyki są, bazowo, na poziomie 0. Oznacza to całkowitą przeciętność. Minimalna wartość wynosi -5 co oznacza kalectwo, a maksimum to 20, co pozwala, choćby, podnieść 25 000 ton.

Koszt umiejętności = 2 punkty postaci za każde +1 do statystyki
Otrzymujesz 2 punkty postaci za każde -1 do statystyki (pamiętaj, że nie można jej obniżyć poniżej -5)


Lekcja nr. 4,5
“Obrony”
W M&M mamy 5 rodzai rzutów obronnych.
Są to:
1. Parowanie (parry) - równe statystyce “Walka” - określa to jak dobrze radzimy sobie w parowaniu uderzeń pięści, czy miecza świetlnego, oraz innych broni do walki wręcz.
2. Uniki (dodge) - równe statystyce “Zwinność” - zdolność unikania ostrzału
3. Hart (fortitude) - wytrzymałość - układ immunologiczny, odporność na trucizny i podobne
4. Twardość (toughness) - wytrzymałość - odporność na bezpośrednie obrażenia
5. Wola (will) - czujność - Łatwo się domyślić, siła woli, oparcie się przesłuchaniu czy strachowi, a tu, również, odporność na moc.
Kod:
Mechanicznie będzie to rozwiązane w ten sposób, że jeśli oberwiemy sithowym lightningiem,
który wymaga zdanie testu toughness, ale od toughness mamy wyższą wolę to skorzystamy z
niej, a jeśli mamy niższą to wciąż możliwe będą bonusy do testu
Obrony są BAZOWO równe podporządkowanej statystyce, ale możne je podnieść za punkty postaci. Za każde +1 do obrony płacimy 1 punkt postaci (z jednym wyjątkiem, patrz poniżej, gdzie piszę o zmianach w mechanice)

Lekcja nr. 5
“Umiejętności podstawą są”

4: Skills - d20herosrd

Jak to standardowo w eRPeGach umiejętności są mieszanką treningu (ranga w umiejętności) oraz naturalnego talentu (wartość statystyki). Suma tych dwóch czynników, powiększona o tzw. “różne” modyfikatory jest liczbą jakąś się dodaje do k20 gdy zdaje się testy danej umiejętności.
Kod:
Np. medycyna opiera się na inteligencji, więc jak mamy inteligencję 5 to “za darmo” mamy
umiejętność medycyna na 5, a jeśli chcemy być lepszymi lekarzami, niekoniecznie stając się
jednocześnie lepszymi fizykami możemy wykupić rangi umiejętności medycyna.

Koszt umiejętności = 1 punkt postaci za każde 2 rangi umiejętności
 
Arvelus jest offline