Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 30-09-2012, 19:51   #2
Tadeus
 
Reputacja: 1 Tadeus ma wspaniałą reputacjęTadeus ma wspaniałą reputacjęTadeus ma wspaniałą reputacjęTadeus ma wspaniałą reputacjęTadeus ma wspaniałą reputacjęTadeus ma wspaniałą reputacjęTadeus ma wspaniałą reputacjęTadeus ma wspaniałą reputacjęTadeus ma wspaniałą reputacjęTadeus ma wspaniałą reputacjęTadeus ma wspaniałą reputację
A teraz wersja skrócona dla znających proces tworzenia postaci w D&D 3.5. W poprzednim tutorialu dla przejrzystości były tylko linki do materiałów z podręcznika podstawowego, tu są do wszystkich materiałów oficjalnych, można więc dać czadu. Trzeba tylko uważać, by gdzieś przez przypadek nie wejść w grupę "3rd party", bo na tej stronie jest ich sporo i są to nieoficjalne dodatki.

Dlaczego opłaca się nauczyć Pathfindera, gdy zna się już D&D? Choćby dlatego, że na niskich poziomach Pathfinder daje postaciom graczy znacznie więcej możliwości. Ma to spore znaczenie w grach PBF, gdzie często przez miesiące nie dochodzi się dalej, niż do 1-2 poziomu. W standardowym D&D postacie na takich poziomach dysponują bardzo małą częścią swojego potencjału (chodzi głównie o opcje - mniej o potęgę), co może być zniechęcające dla graczy.

Sam proces tworzenia postaci w Pathfinderze jest taki sam jak w D&D. Inne są tylko szczegóły ras/klas.

Główne różnice to:

1. Uproszczony system umiejętności. Dużo mniej istotnych skilli połączonych zostało w skille zbiorcze, co najczęściej pozwala postaciom na posiadanie większej ilości poza-bitewnych umiejętności niż w D&D.

Skill Descriptions

Umiejętności kupuje się w każdym przypadku normalnie (punkt za punkt). Do umiejętności klasowych zawsze dodaje się +3

2. Zmieniono mechanikę i umiejętności specjalne wielu klas i ras. Dodano dużo smaczków, które powodują, że podstawowe klasy stały się znacznie bardziej atrakcyjne.

Oficjalne klasy podstawowe:
Core Classes - Pathfinder_OGC
Base Classes - Pathfinder_OGC
Oficjalne rasy:
Core Races - Pathfinder_OGC

Przez zmiany w klasach prestiżówki stały się znacznie mniej popularne.

3. Obecnie atut dostaje się nie co 3, a co dwa levele (co nieparzysty).

Feats DB - Pathfinder_OGC

4. Nowy system awansu xp do kampanii o różnej prędkości (przy okazji tabelka pokazująca, kiedy dostaje się atuty i punkty atrybutów)

Classes
(tabelka na dole strony)

5. HP.

Zwiększono kości HP niektórych klas. Na pierwszym poziomie nadal dostaje się maksymalną wartość kostki.

Dodatkowo, w ramach gratisu, gdy awansujemy na poziom klasy, z którą zaczynaliśmy grę dostajemy do wyboru +1 do skilla albo +1 do HP. Dostajemy to również na pierwszym poziomie.

Ma to promować nie-multiklasowanie.

6. Manewry bojowe.

Zmieniono mechanikę niepopularnych wcześniej manewrów podpinając je wszystkie pod jedne, nowe statystyki.

CMB - używany jako bonus do wykonywania manewrów na wrogu. Oblicza się go: base attack bonus + modyfikator ze STR + modyfikator z rozmiaru

CMD - obrona przed takimi manewrami. Używano jako DC do rzutu. Oblicza się ja: 10 + bab + mod STR + mod DEX + mod z rozmiaru.

Typowy rzut na manewr do d20+CMB vs CMD przeciwnika

Oba statsy podawane są już standardowo przy wrogach.

7. Zmieniono wiele czarów:

Oficjalna lista:
Spells by Class - Pathfinder_OGC

Dość mocno została zbalansowana polimorfia.

8. Dużo monstrów stało się silniejszych i bardziej wrednych

9. Jeśli chodzi o zmiany w klasach podstawowych (wyżej o nich tylko wspomniałem) to przykładowo są to:

- Sneak attack łotrzyka jest znacznie praktyczniejszy, działa na większą liczbę stworzeń i w większej liczbie mechanicznych sytuacji.
- Łotrzyk dostał dodatkowe talenty (dużo z nich związanych ze sneak attack):
Rogue Talents - Pathfinder_OGC

- Sorcerer wybiera na początku swoją linię krwi, dającą mu dodatkowe skille, specjalne umiejętności i czary.

- Kapłan wybiera na początku domeny związane ze swoim bóstwem, podobnie jak przy bloodline'ach ma z tego dodatkowe profity niezwiązane tylko z czarami.
- Kapłanom dochodzi również nowa możliwość channel energy, która pozwala im stać się soczewką dla mocy swojego boga. Jest pełno featów wpływających na to, co można z tą mocą zrobić. Najczęstsze jest jednak po prostu grupowe leczenie. Zastępuje to stare rebuke undead.

- Barbarzyńca w czasie szału ma dodatkowe moce.

- Ranger wybiera dodatkowo preferowane środowisko.

- U druida znacznie rozwinięto opcje polimorfii.

Z pewnością o czymś jeszcze zapomniałem. Jak ktoś zauważy, to proszę dać mi znać
 

Ostatnio edytowane przez Tadeus : 13-10-2012 o 01:35.
Tadeus jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem