Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 10-12-2012, 17:54   #2
abishai
 
abishai's Avatar
 
Reputacja: 1 abishai ma wspaniałą reputacjęabishai ma wspaniałą reputacjęabishai ma wspaniałą reputacjęabishai ma wspaniałą reputacjęabishai ma wspaniałą reputacjęabishai ma wspaniałą reputacjęabishai ma wspaniałą reputacjęabishai ma wspaniałą reputacjęabishai ma wspaniałą reputacjęabishai ma wspaniałą reputacjęabishai ma wspaniałą reputację
Teraz coś o samym mieście.

Erelhei-Cinlu jest zlokalizowane nad dużą podziemną rzeką, w której to spokojniejszych częściach nurtu żyją i budują swoje osady kuo-toa.


Droga oznaczona literami W6-W7 prowadzi do krasnoludzkiego miasta Icehammer, rządzonego przez duergary i zajmującego się hodowlą robactwa do jazdy wierzchem i transportu, oraz kowalstwa w którym to wykorzystują rzekę lawy odcinającą dostęp od ich miasta ze wszystkich stron. Droga prowadząca od bramy W2 prowadzi na powierzchnię, na płaskowyż Thay. Kiedyś zaniedbywaną, a obecnie dobrze chronioną.
Miasto składa się Gett którymi rządzą najsilniejsze domy. Pilnują tam też porządku, ale nie prawa. Bo skodyfikowanego prawa miasto nie posiada. A każdy dom działa jak mafijna rodzina każąc się opłacać w zamian za gwarancję spokojnego prowadzenia interesów i brak problemów... głównie ze swojej.
Zwykle drobne przestępstwa i kradzieże nie interesują straży miejskiej. Jeśli zdoła złapać przestępcę na gorącym uczynku, to surowo każe. Jeśli nie... cóż... zwykle straż się nie przejmuje. A handlowcy załatwiają sobie ochronę u mniejszych gangów, lub inwestują w byłych gladiatorów jako ochronę.
Czasami jednak zbrodnie przyciągają uwagę domu, jeśli godzą w żywotne jego interesy, lub w bezpieczeństwo miasta, ale... takie dochodzenia dzieją się z dala oczu postronnych gapiów.

Samo miasto ma bujną historię zdrad i walk wewnętrznych, często toczonych w ukryciu rzadko otwarcie. Ostatnio dom Tormtor wyzwał panujący dom Kilsek do otwartej walki po czym wraz z Despana zmiótł ów dom z powierzchni miasta. Niedobitki domu Kilsek albo uciekły z miasta, albo schroniły się w Icehammer. Nielicznych z nich przyjęły inne domy.
Obecnie dom Tormtor narzuca politykę miastu i idzie mu to całkiem dobrze. Sojusz wieczysty z Icehammer mimo ciągłych zatargów nadal istnieje. Przyjęcie propozycji Thay i utworzenie w mieście enklawy czerwonych czarodziei wzmocniło gospodarkę miasta i sprawiło ożywienie handlowe także ze strony Icehammer. Pozycja domu Tormtor i jej Matki Opiekunki wydaje się więc być niezachwiana.
Wypadałoby też wspomnieć o ważnym aspekcie miasta. Wieczysty sojusz z duergarami jest czymś wyjątkowym jak na Podmrok i bynajmniej nie wynikiem jakiejś przyjaźni. Tak naprawdę obie rasy wzajemnie sobą gardzą, niemniej więź między nimi jest mocno, bo łączy ich wspólny wróg... ilithidy. Gdzieś w okolicy obu miast kryje się olbrzymia społeczność łupieżców umysłu, która od czasu do czasu atakuje raz jedno raz drugie miasto starając się dokonać jak najwięcej zniszczeń. A czasami sięgają głębiej, dokonując olbrzymich sabotaży podkopujących oba miasta. Długofalowe cele tej rasy są nieznane. Krótkofalowymi są jednak niewolnicy i bogactwa.
Łupieżcy umysłów żerują na obu miastach niczym pasożyty.

Tak więc duergary i drowy łączy sojusz, a choć w obu miastach psionicy nie są powalającą częścią społeczeństwa, to oba miasta doskonalą techniki walki z psionikami i psionicznymi potworami. A i psionicznie obdarzeni osobnicy w jednym jak i drugim mieście starają się nie rzucać w oczy. Nie bez powodu... Ilithidzi uważają ich mózgi za szczególnie smaczne.

[Ilithidy i ich słudzy są zakazaną rasą w tej sesji]

Jest jeszcze jedna społeczność w okolicy. Chityniaki. Stwory te żyją w kilku koloniach na południe od Erelhei-Cinlu. I służą drowom jako zwierzyna łowna podczas polowań, podobnych tym jakie urządzają szlachcice na powierzchni.


Tormtor
Pieczęć: elektrumowy oszczep
Miejska dzielnica: Getto cudzoziemców
Matrona: Sabalice
Opis:
Tormtor to obecnie najpotężniejszy i dominujący dom w Erelhei-Cinlu.
Ród ten obecnie prosperuje po przewodnictwem matrony Verdaeth.
Choć dom ów wyłonił się jako zwycięski i zapewnił sobie supremację po ostatniej wojnie kapłanek, to Verdaeth utraciła w niej wszystkich doradców i musiała ich zastąpić niedawno. Z zabezpieczoną pozycję Verdaeth rozszerzyła działalność swego domu na powierzchnię wchodząc w kruchy sojusz z imperium Thay i zezwalając na wybudowanie w swym getcie dość dużej enklawy czerwonych czarodziei. Ów sojusz ma jeszcze słabe podstawy, zwłaszcza że i na powierzchni jak i w samej enklawie występują jeszcze tarcia między oboma sojusznikami. Niemniej z czasem pewnie ten sojusz ulegnie umocnieniu, co nie zmienia faktu że dom Tormtor sukcesywnie rozwija kontakty z powierzchnią wysyłając zarówno agentów jak i przekupując polityków. Główną siłą domu Tormtor jest armia, to wojownicy tego domu patrolują mury miejskie i pilnują bram. Ten obowiązek jednak jest wymaga dużych zasobów ludzkich, zbyt dużych aby dom ten mógł obecnie sam je udźwignąć. Dlatego też Verdaeth “pozwoliła” domowi Despana na użyczenie pewnej ilości ich wojsk do pełnienia tego obowiązku.
Oczywiście pod kontrolą oficerów domu Tormtor. Niemniej Matka Opiekunka doskonale wie, że taki czyn odsłania słabość jej domu i czyni ją dłużniczką Shehirae.
Dlatego niemalże pewnym jest że wkrótce zrobi coś z tym.
Polityka:
Sojusz i bliskie stosunki z domem Despana.
Sojusz z domem Aleval.
Chłodne stosunki z domem Shi'quos.
Przyjazne stosunki z domem Godeep.
Przyjazne stosunki z domem Vae
Otwarta wrogość względem domu Eilservs
Przyjazne stosunki z domem Xaniqos.

Sojusz i przyjaźń z Thay.
Neutralność względem duergarskiego miasta Icehammer
Luźne stosunki z osadą Kuo-toa leżącą na północy.


Bonusy domu:
- darmowa * wpływów jeśli wpływy dotyczą armii miasta
Atut prestiżowy:
TORMTOR SCHOOL [STYLE]
You have learned House Tormtor's fighting technique from its
weapon masters.
Prerequisite: Point Blank Shot, Weapon Focus (javelin),
base attack bonus +6.
Benefit: If you deal damage on a melee attack with a
javelin, you can then throw that javelin at any other target
within 30 feet as a swift action (using your highest base ranged
attack bonus).
You take no penalty when making a melee attack with a
javelin.
You gain a +1 bonus on damage rolls with javelins.
Proponowane wolne miejsca:
Czworo z sześciu doradców Verdaeth:
Naczelny mag domu: Pozycja *****
Opiekunka świątyni: Pozycja *****
Powiernik Verdaeth (czyli jej aktualny kochanek): Pozycja***
Usta Verdaeth (czyli szefowa dyplomacji): Pozycja****
Inne:
Pułkownik wojska domu: Pozycja ****
Kapitan wojsk Tormtor: Pozycja ***
Naczelny mag wojenny: Pozycja ****
Ochmistrz domu: Pozycja ***
Naczelny kwatermistrz wojskowy: Pozycja****
Kapitan najemników:Pozycja *** (i wpływy **** jeśli wybierzecie rasę nie drowa)
Przedstawiciel domu Tormtor: Pozycja ***
Zakazane pozycje domu:
Naczelny dowódca armii, kapitan straży domu, arcymag miasta, Mistrz szpiegów domu

Aleval
Pieczęć: Złota różdżka
Miejska dzielnica: Getto wykonawców.
Matrona: Mevremas
Główny sojusznik Tormtor w zakulisowych rozgrywkach Erelhei-Cinlu.
Dom Aleval zawsze pozostaje na wysokim miejscu w rozgrywkach politycznych. Sam dom jest znany ze swych zwiadowców, szpiegów i agentów. Nazywany jest czasem "Domem Toksyn" z uwagi na szczególne talenty członków związane z truciznami. Dom Aleval jest też szczególnie przyjaźnie nastawiony do Thay chętnie sprzedając czerwonym czarodziejom swe usługi jak i wynajmując najemników Thay do walki z wszelkimi zagrożeniami Podmroku.
Chodzą jednak plotki że aż za bardzo się angażuje w kontakty z Thay, włączając się meandry polityki zulkirów opowiadając się za jednymi z nich i przeciw drugim.
W dodatku dom ten ma jednego nieprzejednanego wroga. Duergarów z miasta Icehammer.
Próbował bowiem mieszać w polityce tego miasta wysyłając zwerbowanych krasnoludzkich agentów.

Polityka:
Sojusz z domem Tormtor.
Rywalizacja o względy domu Tormtor z domem Despana.
Przyjazne acz luźne kontakty z domem Shi'quos.
Przyjazne stosunki z domem Godeep.
Przyjazne stosunki z domem Vae
Otwarta wrogość względem domu Eilservs
Neutralne stosunki z domem Xaniqos.


Sojusz i przyjaźń z Thay.
Wrogość względem duergarskiego miasta Icehammer.
Luźne stosunki z osadą Kuo-toa leżącą na północy.
Bonusy domu:
- darmowa * do poziomu jeśli się wybrało klasę łotrzyka
ALEVAL SCHOOL [STYLE]
You have learned House Aleval's fighting techniques, allowing
you to deal damage that weakens your enemy's physical or
mental state.
Prerequisite: Spellcraft 2 ranks, Weapon Finesse, base
attack bonus +4, sneak attack +2d6 or sudden strike +2d6.
Benefit: When you deal sneak attack or sudden strike
damage, you can sacrifice 1d6 points of this extra damage to
bestow a -2 penalty on one of the target's three saving throws
(your choice) for 1 round.
You can use this feat once per round.
Proponowane wolne miejsca:
Opiekunka świątyni: ****
Opiekun krasnoludzkich szpiegów: *** (i wpływy **** jeśli wybierzecie rasę nie drowa)
Kapitan straży zamkowej: ****
Naczelny Archiwista domu: ***
Mistrz trucizn: ****
Nauczyciel cieni: ****
Zarządca domu: ***
Zakazane pozycje domu:
Naczelny mag domu, Mistrz szpiegów domu, Mistrz zabójców domu
 
__________________
I don't really care what you're going to do. I'm GM not your nanny.

Ostatnio edytowane przez abishai : 30-07-2014 o 19:10.
abishai jest offline