Ten post rezerwuję na dalsze informacje i opisy niektórych zasad.
EDIT:
O systemie i zasadach.
Oficjalny ogólny zarys zasad, taki raczej ich opis od C7 czego się można spodziewać w grze:
The One Ring: Game System | Cubicle 7
Nieoficjalny skrót zasad zrobiony przez fana:
http://blogs.wylfing.net/coronas/wp-...uick-Start.pdf
EDIT: Przeczytałem uważnie powyższą pigułkę zasad i ona wystarczy do gry tym, co chcą wiedzieć więcej o systemie. I bez tej wiedzy da się grać. A jak ktoś jeszcze dogłębniej chce znać szczegóły zasad to proszę zadawać pytania.
Kilka słów o tworzeniu KP i stereotypach rasowych. Historia Postaci
Patrząc na podsyłane już kody postaci i drugą ankietę odnoszę wrażenie, że niejasno napisałem o historii postaci bohatera. Jego rozpisana przeszłość, otoczenie, rodzina, etc w dowolnej formie jest wymagana również. Owa historia nie może stać w sprzeczności z wybranym w generatorze "Background" ani "Calling".
Fellowship Focus
Druga ważna sprawa, to że aby zacieśnić więzy w drużynie mechanika sprzyja tak zwanemu "fellowship focus". Postać może wybrać sobie jedną, dowolną drugą z drużyny, która będzie dla niej źródłem inspiracji, przyjaźni, nadziei, etc. Taka przyjaźń, która nie musi działać w dwie strony, tzn., że ta druga postać może wybrać sobie inny "focus", nawet jeżeli jest on przedmiotem już kogoś innego. Można mieć jeden, samemu być można dla wielu. O perkach i zagrożeniach pisał będę więcej podczas gry. Generalnie dzięki temu m.in. łatwiej odbudować nadzieję, mieć bonusy do walki w obronie "focus" etc., natomiast zerwanie więzi przez śmierć obiektu lub wzajemną wrogość lub zły uczynek (zabicie przyjaźni) ma mechaniczne uzasadnienie w puntach cienia (depresji, melancholii, żalu, zgorzknienia, etc.)
Wisdom vs Valor
Ważny jest wybór preferowanych Wisdom vs Valor. O ile postacie nie musza kurczowo trzymać się utartych schematów, to przynajmniej po klasycznych BNach i archetypach, tendencjach ras, kultur i profesji będziemy trzymać się "zasady wzniesionego kciuka", która mówi, że:
Aby ułatwić nieco wybór rasy, kultury oraz bardziej wyraziście je przedstawić podam stereotypy jakie pojawiają się grze.
Uprzedzenia rasowe:
- Beorningi względem Krasnoludów (oraz trochę Elfów)
- Krasnoludy wobec Elfów
- Elfy vice versa Krasnoludom
O ile od gracza wymagał nie będę trzymania się tego, bo i Gimli w końcu zaprzyjaźnił się z księciem Legolasem synem Tharanduila, to przynajmniej wiedzieć będziecie, czego się można spodziewać po BNach.