Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 28-12-2012, 15:19   #7
abishai
 
abishai's Avatar
 
Reputacja: 1 abishai ma wspaniałą reputacjęabishai ma wspaniałą reputacjęabishai ma wspaniałą reputacjęabishai ma wspaniałą reputacjęabishai ma wspaniałą reputacjęabishai ma wspaniałą reputacjęabishai ma wspaniałą reputacjęabishai ma wspaniałą reputacjęabishai ma wspaniałą reputacjęabishai ma wspaniałą reputacjęabishai ma wspaniałą reputację
Trochę mechaniki związanej z kreacją postaci

Oto na chwilę obecną rozpisane sfery w których można wydać *. Pula gwiazdek do wydania równa się 5 plus jedna zależna od pochodzenia postaci, którą można dodać do określonej przed Dom sfery (a czasami by ją wydać trzeba spełnić wymagania domu). Nie można mieć więcej gwiazdek niż pięć przy danej sferze. Można jednak odjąć jedną gwiazdkę z tych które są dostępne przy sferze (obniżając wartość sfery do *).
Sfery dzielą się na dwie pule:

Pula podstawowa ( z gwiazdkami)- w tej puli musi być przynajmniej jedna * w sferze i zaczyna się z dwiema **
W puli tej są sfery witalne dla gry wymagające opisu i określenia.
Pula opcjonalna (bez gwiazdek).- ta zawiera sfery opcjonalne dające dodatkowe plusy i służące do zyskania przez gracza dodatkowych atutów. Jednakże można zrezygnować z jej kosztów i skupić się na Puli podstawowej.

PULA PODSTAWOWA

Postać **
Postać zaczyna z dwoma gwiazdkami co daje 12 poziom postaci w D&D 3.5 lub 10 poziom w pathfinderze ( z racji tego że postacie w pathfinderze są lekko silniejsze). Każda kolejna wydana tu gwiazdka oznacza jeden poziom. Tak więc maksimum równa *****, oznacza 15 poziom 3.5 i 13 poziom pathfindera.
Jedna gwiazdka przy postaci oznacza jednak utratę aż dwóch poziomów, czyli 10 poziom D&D 3.5 oraz 8 poziom pathfindera.
Należy pamiętać o prostej zasadzie iż wersja rasy i klasa podstawowej wpływają na klasyfikację w tej sferze. To znaczy że jeśli się weźmie rasę i klasę z 3.5 a prestiżową z pathfindera to zaczyna się 12 poziomem. A jeśli klasę i rasę z pathfindera a prestiżówkę z 3.5 to zaczyna się z 10 poziomem. Nie można mieszać w podstawowych założeniach i brać rasę z jednej a klasę z drugiej wersji (i na odwrót). Nie można brać więcej niż jednego archetypu na klasę podstawową ( w przypadku pathfindera).

Mienie **
To ilość osobistej gotówki jaką dysponuje postać. Może całość wydać na sprzęt, może część zainwestować w zaskórniaki (należy pamiętać że postacie będące częścią jakiegoś Domu mogą korzystać z jego zasobów w swych działaniach, ALE... łatwo wykryć takie korzystanie przez innych członków domu).
Jeśli zaś chodzi o ilość gotówki to
*= 62,000 gp
**= 108,000 gp
***=140,000 gp
****=185,000 gp
*****=240,000 gp
W ramach ekwipunku można wykupić broń najwyżej +3 (to samo dotyczy specjalnych mocy broni/pancerzy) i najwyżej przeciętne (medium)przedmioty magiczne.


Wpływy**
Wpływy to nieformalna władza wynikająca z różnych czynników, znajomości w Domu, przynależności do nieformalnego stowarzyszenia lub sekty, szantażu bądź przyjaźni z wpływowymi osobami.
Wpływy powinno się określić dość dokładnie po określeniu ich siły za pomocą *.
Aby postać mogła być rozpatrywana jako nadająca się do gry, to wpływy lub/i pozycja muszą wynosić co najmniej ***. Jedna * oznacza brak jakichkolwiek znaczących wpływów.
Wpływy postaci są zwykle niejawne.

Pozycja**
Pozycja jest określeniem miejsca hierarchii postaci w Erelhei-Cinlu i jest zazwyczaj jawna (są nieliczne wyjątki od reguły). Od niej zależą wpływy formalne wynikające z piastowanego stanowiska. Pozycja jednakże wiąże się też z obowiązkami, którym trzeba sprostać. I z zagrożeniami wynikającymi ze zbyt ambitnych podwładnych. Im więcej gwiazdek tym pozycja ważniejsza. Aby drow mógł być członkiem domu pozycja musi być równa **. Jedna * oznacza brak pozycji w Erelhei-Cinlu .
Aby postać mogła być rozpatrywana jako nadająca się do gry, to wpływy lub/i pozycja muszą wynosić co najmniej ***.

Rasa **
** w tej sferze oznaczaj pospolitego drowa. * to rasy standardowe, co niestety oznacza duże problemy w przypadku pozycji i naprawdę niezłą historię, która zagwarantuje nie przebywanie w Erelhei-Cinlu w charakterze niewolnika.
*** to już możliwość bycia drowem szlachetnym, bądź też możliwość wzięcia sobie niektórych szablonów.
**** to większość szablonów (poza nieumarłymi) i części potwornych ras
*****- to szablony określane mianem pół-coś, np. półsmok czy półczart
Ponieważ tych szablonów i ras jest w świecie d&d od groma, poszczególne pomysły będą musiały być omawiane z MG. Na pewno nie będzie można grać nieumarłymi (pomijając licze, nieumarli w Erelhei-Cinlu mają status podobny golemom, są narzędziami. Co zaś do liczy w mieście jest tylko jeden... i dba o to by ten status nie uległ zmianie. Nie można zaczynać jako licz, ale... można próbować nim zostać.).

Sojusznicy**
Sojusznicy to wpływowe postacie, z którymi postać gracza jest dobrych stosunkach, łączą go z nimi wspólne interesy, pewne sympatie lub zauroczenia lub więzi. Każda postać zaczyna z dwoma sojusznikami o pozycji niższej od własnej lub jednym o pozycji/potędze takiej samej (przy sojusznicy **) lub jednym o niższej pozycji/potędze (przy sojusznicy *). Należy ogólny dostarczyć opis sojuszników. Każda kolejna * pozwala zwiększyć pozycję/potęgę któregoś sojusznika lub ich ogólną liczbę.
Sojusznicy są dość lojalni wobec postaci gracza, acz... jak w Erelhei-Cinlu, nie należy do końca pokładać w ich zaufania.

Podwładni **

Podwładni zależą od pozycji postaci, są jego niewolnikami lub podwładnymi. Są oni bezpośrednimi współpracownikami postaci i są dość lojalni. Wydawanie tu gwiazdek nie zwiększa pozycji podwładnych, ale może zwiększyć ich ilość/lojalność w zależności ile * przeznaczycie na każdego z nich. Tak jak w przypadku sojuszników, należy ogólnie nakreślić sylwetki podwładnych.

Każda * to 20 lvl/KW przy czym podwładni mogą mieć maksymalnie lvl o 4 poziomy mniejszy od twego (a co najmniej połowa podwładnych musi mieć jedynie lvl równy lub mniejszy połowie twojego), a sojusznik najwyżej o 2 poziomy wyższy od twego.
Zamiast na lvle/KW można przeznaczyć * na zwiększenie lojalności konkretnego sojusznika/podwładnego. O ile potężniejszych sojuszników/podwładnych trzeba określić o tyle... tych słabszych (lvl poniżej połowy lvlu postaci) już niekoniecznie.



PULA OPCJONALNA

Unikalny skarb

To wyjątkowy przedmiot który można zakupić za *.
Jedna * oznacza przedmiot (specjalną moc) +4 lub potężny (major) przedmiot magiczny
** oznacza przedmiot (specjalną moc) +5
*** pozwala na zakup kilku przedmiotów (** i *, lub 3 *), lub jednego epickiego (+6)
**** oznacza słaby artefakt (poza księgą plugawego mroku i podobnym jej księgom,kulą unicestwienia, talizmanem prawdziwego zła i Zagya)
***** oznacza słaby artefakt (poza księgą plugawego mroku i podobnym jej księgom)
Można też oczywiście dzielić * w dowolny sposób na drobniejsze przedmioty
Istnieje możliwość że nie dopuszczę jakichś słabych artefaktów do gry, więc w ich sprawie należy się konsultować.


Pupil

To wierny obrońca postaci. W zależności od ilości wydanych tu * jest on silniejszy.
Generalnie pupil nie powinien być istotą o ludzkim rodzaju inteligencji.
* oznacza zazwyczaj zwierzę (także zwierzęcego towarzysza tropiciela i druida, ale nie chowańców magów) lub insekta.
** oznacza zazwyczaj magiczną bestię bądź żywiołaka
*** oznacza zazwyczaj konstrukt bądź nieumarłego
**** to zazwyczaj przybysz bądź wynaturzenie
***** to zwykle smok
Nie są to kategorie ścisłe, ponieważ niektóre istoty nie będą się w ogóle nadawały na służących (beholder lub dobry smok np.) lub też mogą się nadawać z innych powodów a nie spełniać zakazu o ludzkiej inteligencji (czarty które zawarły pakt, który wymaga bronienia swego klienta).
Poza tym wpływ na ilość * potrzebnych na pupila będzie zależał także od potęgi pupila (opartej na Skali Wyzwania). Takiego impa/quasita można zakupić już za *
Pupil jest ci wierny i jedynie magia lub podobne efekty mogą go zmusić do zdrady. Dlatego ma się tylko jednego pupila.

Sekrety

Sekrety to dzika karta tej Puli. Im więcej * wstawicie tutaj tym więcej sekretów postać poznaje po wystartowaniu gry. Mianowicie na każdą wykupioną * gracz wybiera postać z puli zawierających zarówno BG jak i NPCów, a MG zobowiązany jest posłać mu w odpowiedzi jakiś sekret związany z każdą z nich. Co potem z tymi sekretami da się zrobić, jak można je wykorzystać... to już zależy od was. To praktycznie ruletka, która może wiele dać na początku, jak i okazać się nietrafiona. Na każdą * jeden sekret jednej postaci. Nie można więc wywiedzieć się wszystkiego o jednej postaci.

Inne

Tu można wykupić wszelkie inne sprawy, których nie uwzględniłem w poprzednich sferach.
Brakuje ci fajnego atutu dla twej postaci ? Tu możesz sobie go dokupić za cenę * (nadal trzeba jednak spełniać wymogi go dotyczące, chyba że wydacie kolejną *)
Chcesz władać słynnym magicznym ogniem? Nie ma sprawy, ten atut kosztuje jedynie ****
Masz inne pomysły... znów tu je można umieścić.

Śmiertelny wróg

Każda gwiazdka umieszczona tutaj daje ci jednego śmiertelnego wroga i rywala, który będzie chciał cię zabić. Rywal ma co najmniej taką samą pozycję i wpływy jak twoja postać i żywi do twej postaci urazę.
Tu możesz go opisać. Co to daje w praktyce?
Ano... w tej sferze nie wydajesz żadnej z gwiazdek które masz do wydania. Ale każda * jaką umieścisz tutaj (czyli każdy wróg którego sobie zrobisz tu),pozwala ci dodać gwiazdkę do tych które masz do wydania.Sfera “Śmiertelny wróg” pełni rolę wad w tej mechanice.
 
__________________
I don't really care what you're going to do. I'm GM not your nanny.

Ostatnio edytowane przez abishai : 19-02-2013 o 13:12. Powód: poprawki
abishai jest offline