A ja bym oddał laur naszemu dobremu bo polskiemu Wiedźminowi 2.
Powody:
- Całkiem przyjemny gameplay sam w sobie, znaczy to całe siekanie, obchodzenie przeciwników, to że można unikać ciosów, albo wspomóc się magią czy petardami daje dużo narzędzi i gra się różnorodnie.
- Też nie można narzekać na rozwinięcie systemu, bo oprócz właściwej walki jest też w miarę prosty crafting i elastyczny system rozwoju postaci.
- Dobry wątek główny, jest z jednej strony z rozmachem, a jednocześnie odpowiednio osobisty.
- Węglarki dialogów, może to jakieś moje skrzywienie, ale dla mnie to crpg powinnien mieć dużo tekstu i dialogów, jak się zaczepi karczmarza czy questgivera to powinnien on coś powiedzieć o świecie, inaczej trudno się wczuć, a tu dialogów jest tego pod dostatkiem.
- Stylizacje, dodatkowo postacie gadają po swojemu. Znaczy inaczej gada troll, inaczej krasnolud, Jaskier czy czarodziejka. A immersja skacze z radości i macha łapkami.
- Lokacje niczego sobie. Jedne lepsze inne gorsze, ale ogólnie jest na czym oko zawiesieć. - właściwie to gra w ogóle ładna jest. Lokacje są też różnorodne co się liczy.
- Wybory większe i mniejsze. Są. Takie banalne jak na przykład czy opowiemy się po stronie elfki czy ścigających ją mieszkańców, jak i takie nieco bardziej istotne. Np na mnie zrobiło wrażenie, że w pewnym momencie można zdecydować się pomóc jednemu z dwóch bohaterów niezależnych co zmienia całkowicie drugi akt.
- Jeszcze apropos dialogów to są one całkiem dowcipne, i ogólnie w grze nie brak humoru.
- O muzyce mogę powiedzieć, że jest co właściwie spełnia wszystkie moje oczekiwania. Muzyka nie przeszadza i tak ma być.
- Satysfakcjonujące zakończenie. Z jednej strony jest smutne i parszywe jak świat gry, a z drugiej całe to nasze godziny gameplayu jednak miały znaczenie i efekt tego też jest widoczny.
No kurcze da się. Dobrze widzieć że CDPR dał radę, tam gdzie BiowEAre dało ciała. |