Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 13-03-2013, 12:23   #3
dzemeuksis
 
dzemeuksis's Avatar
 
Reputacja: 1 dzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputację
Kolega wyżej słusznie prawi.

Podkreślę jeszcze, rzecz nie w tym, jaki system jest najlepszy (na to nie ma odpowiedzi; jakie kryteria miałyby o tym decydować?!), ale jakie klimaty was najbardziej kręcą - tu nawiązuję do pytania z sondy, którą zaproponowałeś.

Tyle że tego nikt nie wie lepiej od was samych. Jak już coś postanowicie, to dopiero wówczas warto zadać pytanie, jaki system (mechanika + świat/realia) najlepiej wspiera preferowaną przez was konwencję.

Oprócz wyboru spośród opcji zaproponowanych w sondzie (to w dużej mierze zadecyduje o świecie), warto zastanowić się nad takimi rzeczami, jak:
- postacie graczy mają być kimś wyjątkowym, czy zwykłymi szarakami?
- walki epickie, czy boleśnie realistyczne?
- a może gdzieś pośrodku?
Odpowiedzi na tego typu pytania zadecydują o mechanice.

Warto zauważyć, że mechaniki i świata nie trzeba traktować, jako czegoś nierozłącznego. Możecie wziąć dowolny świat i połączyć z dowolną mechaniką. Oczywiście w takim przypadku często trzeba mechanikę trochę dostosować do danych realiów. Jeśli zdecydujecie się na taki ruch, to rzeczywiście SW wspomniane przez przedmówcę wydaje się być dobrym wyborem. Jest jednak wiele innych uniwersalnych mechanik.
 
__________________
Jedyna potrzebna moc to ta, która pozwala powstać po upadku.
dzemeuksis jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem