Wątek: The Last of US
Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 17-03-2013, 12:14   #2
Dhratlach
 
Dhratlach's Avatar
 
Reputacja: 1 Dhratlach ma wspaniałą reputacjęDhratlach ma wspaniałą reputacjęDhratlach ma wspaniałą reputacjęDhratlach ma wspaniałą reputacjęDhratlach ma wspaniałą reputacjęDhratlach ma wspaniałą reputacjęDhratlach ma wspaniałą reputacjęDhratlach ma wspaniałą reputacjęDhratlach ma wspaniałą reputacjęDhratlach ma wspaniałą reputacjęDhratlach ma wspaniałą reputację
Post apokaliptyczny survival horror..? Brzmi interesująco. Wszystko rozbija się o kwestię tego jakie założenia koncepcji ogólnej fabuły stworzyli deweloperzy. Jeżeli postawili na typowy linijkowiec, niech bogowie nas chronią, to niewiele zdziałamy.

Jako, że jest to historia dwóch postaci, ciekawym pomysłem byłaby możliwość zmieniania ciał przez gracza, gdzie każda z dwóch postać na inne przewagi. Rzecz którą widzimy już we wczesnych grach połowy lat 90. Wprowadzając to rozwiązanie do realiów 3D i posiłkowanie się rozwiniętą siecią dialogów, oraz fabuły mogłoby to przyciągnąć graczy skupiających się właśnie na tym.

Najlepiej byłoby się przyjrzeć badaniom empirycznym nad osobowościami i preferencjami graczy. Poniżej zamieszczam bardzo skrótowy ekstrakt historii tych badań:

http://gamification-research.org/wp-...4/11-Dixon.pdf

Musimy zdefiniować odbiorców produktu. Jako, że jest to survival horror w świecie postapo, co samo w sobie uznaję za genialną ideę, skupmy się na kluczowych elementach oferowanych przez setting:

Horror: spełnia elementy zaskoczenia, nieustannie buduje i trzyma w napięciu. Jeżeli umiejętnie połączyć to z odkrywaniem osobowości głównych postaci i poznaniem świata, wszak nic co było kiedyś nie jest takie same, ten element może przypaść do gustu tym którzy stawiają na odkrywanie świata, elementy fabularne i brutalne.

Survival: z założenia wymaga od graczy nieszablonowości, przenikliwości i przebiegłości. Wprowadzenie grona elementów zdatnych do interakcji, oraz synchronizacja czynności z AI NPC może przypodobać się tym którzy lubują się tworzeniu i czerpania przyjemności z tworzenia, nie dla samego zysku lecz funkcjonalności.

Po względem mechanicznym trzeba zadać sobie pytanie, jak bardzo survivalowe ma prowadzenie rozgrywki w grze. Jeżeli skupiamy się na hardcore survival horror. Wtedy mechaniczne elementy wyczerpania, głodu i pragnienia powinny być silnie naświetlone. Pojawia się rozbicie pomiędzy poszukiwaniem jedzenia poza miastami, polowanie oczyszczanie wody etc, a zostaniem w mieście i szabrowaniem tego co zostało. Istotna byłaby tu kwestia randomowości wydarzeń i spotkań zależna od statystyk postaci i lokacji. Potrzebowałbym więcej informacji na temat zarażonych, oraz innych potencjalnych przeciwników graczy.

Martwi mnie jedynie koncepcja postaci, nijako narzucająca zestawy umiejętności dostępne graczom, taki preset. Jest to dość ryzykowne posunięcie. Istnieje szerokie grono graczy którzy preferują tworzyć własną postać od zegarka. Jest to chociażby powodem popularności takich serii jak Fallout, Elder's Scrolls, czy chociażby Simsy... Żeby przebić się na rynek z presetem postaci, rozwój będzie musiał być całkowicie oddany we władanie graczom, a i tak nie zagwarantuje to sukcesu w tej grupie odbiorczej.

Co zrobić, jestem zwolennikiem otwartych żywych światów gry, pełnej customizacji postaci bez jakiegoś większego nadrzędnego i koniecznego do spełnienia warunku by przejść grę. Dobra gra nigdy się nie kończy, powstają tylko nowe wyzwania.



Niech ktoś mi powie, jakim cudem wcześniej nie znalazłem tego tematu i dlaczego gra będzie dostępna tylko na PS3?
 
__________________
Rozmowy przy kawie są mhroczne... dlatego niektórzy rozjaśniają je mlekiem!
Dhratlach jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem