Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 25-03-2013, 18:44   #4
Aschaar
Banned
 
Reputacja: 1 Aschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znany
Uzupełniając post Irregular(a):

- początkowe sesje muszą być w zasadzie minilarpami. Dzieci średnio znoszą "zabawy siedzące" i zdecydowanie lepiej jest zacząć od rozgrywania walk na plastikowe miecze a pościgów wokół stołu...

- mechanikę trzeba po prostu wywalić początkowo lub zastosować CUD na klockach. Dziecko dostaje określoną ilość klocków, które ma sobie dowolnie podzielić na Ciało (siła, zręczność), Umysł (mądrość, inteligencja) i Duch (charyzma, wola, ew. mana). Wykonanie jakiejś akcji wymaga oddania klocka z odpowiedniej puli. To prosty mechanizm, ale uczący dziecko przewidywania i mierzenia "sił na zamiary"...

- dobrą metodą "rpgowego startu" są karty z obrazkami - ja wykorzystałem kart z dominiona. Zadaniem dziecka jest opowiedzenie historii z odkrywanych kolejno kart.

- najważniejsze - zapomnij o systemie. Dziecko kocha Muminki? to Muminki RPG... Dungeon Crawler jak to Strażak Sam szukał pieska w palącym się domu... i takie tam. Umiejętność do wyćwiczenia w przypadku syna - teatralne umieranie po walce; w przypadku córki - adorowanie księżniczki...
 
Aschaar jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem