Może telepatia nie jest naukowa, ale widziałam ją w wielu filmach SF
Co do szczegółów i naukowego podejścia zawsze twierdzę, że nikt nie jest w stanie przeskoczyć swojej wiedzy i inteligencji. Czyli jeśli coś nie opiera się tylko na mechanicznym: Mam super inteligencję i ten test mi wychodzi, bo rzuciłem super kością i rozwiązałem zagadkę, tylko trzeba tą zagadkę naprawdę rozwiązać za pomocą swojego normalnego mózgu, bo inaczej nie przejdzie się dalej. To w tym momencie zabija się sesję. Gracze utykają i koniec.
Tak samo jest pewnie z przesadnym wgłębianiem się w szczegóły. Zbyt "naukowym" podejściem.
MG powinien wyczuć ile może detali wymagać od danych graczy. Jedni będą na nie bardziej otwarci, będzie ich to bawić, inni będą woleli opisy ogólne.
Wg mnie nie ma to znaczenia w jaki gramy system, ważne jest co pasuje graczom i MG.