Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 04-05-2013, 14:33   #3
Zender
 
Zender's Avatar
 
Reputacja: 1 Zender nie jest za bardzo znanyZender nie jest za bardzo znanyZender nie jest za bardzo znanyZender nie jest za bardzo znany
Jest wiele kombinacji, nie trzeba całkowicie poświęcać wszystkich zdolności...

Na przykład mag 1 poziomu będzie walczył niemal tak samo dobrze, jak nie-mag. Z kuszą jako główną bronią i czarami wspomagania świetnie spełni rolę zbliżoną do barda z D'n'D.

Z kolei mag 2 poziomu rzucający czary ze szkoły leczenia i aur będzie świetnym odpowiednikiem kapłana. Co prawda utracone punkty mogą dać się we znaki, ale taki mag może walczyć z wykorzystaniem tarczy i buławy. Tarcza dodaje premię do zwinności, która może zastąpić poświęcone punkty, zaś buława (i inne proste, masywne bronie) nie wymaga dużych nakładów na Technikę.

(Ogólnie rzecz ujmując, w rękach wyszkolonej postaci z wysoką techniką lekkie bronie są najskuteczniejsze ze wszystkich. Do używania masywnych broni technika nie przydaje się prawie w ogóle... I tak, pałka w rękach chłopa będzie skuteczniejsza niż szabla w rękach innego chłopa, ale mniej skuteczna niż ta sama szabla w rękach szermierza.)

Natomiast jeżeli chcesz, by zaklęcia były głównym orężem Twojej postaci, warto zacząć na poziomie przynajmniej 3. Można pomyśleć także o poziomie 4 - na tym poziomie magowie zyskują bardzo przydatne umiejętności, które w zasadzie zwiększają dwukrotnie ilość punktów many, jakie mają do wykorzystania. Mag poświęca wtedy większość punktów cech, ale powiedzmy sobie - na niewiele mu się one przydadzą, jeżeli będzie się trzymał z dala od pierwszej linii, i będzie uważał na łuczników przeciwnika (krycie się za zasłoną daje kary do ataku, ale nie wpływa na rzucanie zaklęć).
 
Zender jest offline