Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 13-05-2013, 14:48   #5
Zender
 
Zender's Avatar
 
Reputacja: 1 Zender nie jest za bardzo znanyZender nie jest za bardzo znanyZender nie jest za bardzo znanyZender nie jest za bardzo znany
Głęboka rozbieżność PŻ jest zamierzona, minimum to taki chuderlawy Sudańczyk, a maksimum to bodybuilder z contestów Tak jak i w prawdziwym życiu jednak znaczna większość osób będzie oscylowała blisko średniej.

Spora ilość kości sprawia, że standardowe odchylenie nie będzie duże. Nie liczyłem go co prawda, ale standardowa postać ma 4 punkty Żywotności, co daje jej średnio 84 PŻ i nie spodziewam się wielu wyników spoza zakresu 65-110. Dlatego właśnie nie ma 1k100, tylko 5k20 PŻ To samo dotyczy np. obrażeń. Właśnie zmniejszenie odchylenia było głównym powodem dla takich a nie innych wartości - jeżeli rzucasz 1k8 na obrażenia, masz taką samą szansę na zadanie 1, 4 i 8. Przy 3k10 wygląda to zupełnie inaczej.

Co do bestiariusza - ludzie praktycznie nic nie wiedzą o terenach leżących za murem, z których zostali wyparci - łącznie z zagrożeniami, na jakie można tam natrafić. W ćwiartkach natura zasadniczo nie stwarza większych problemów niż wspomniane przez Ciebie wilki i niedźwiedzie, chociaż są też oczywiście magiczne bestie. Magiczna bestia to najczęściej (z mechanicznego punktu widzenia) zwykłe zwierzę, które dysponuje jednym-dwoma czarami. Może być trochę zniekształcone - na przykład magiczny bluszcz, zaklęty magią trucizny (antyenergia) - który będzie potrafił się poruszać. Doświadczeni magowie potrafią tworzyć takie istoty, co zwłaszcza dotyczy magów szkoły nekromancji (antyenergia). Potężniejsze istoty, jak smoki, czy potwory morskie, to istoty na wpół legendarne.

Magowie poszczególnych szkół nie różnią się między sobą. Szkoła ma głównie znaczenie fabularne, mechaniczne bardzo niewielkie. Magowie nie uczą się przecież zaklęć znikąd. Klasztory, zakony czy zgrupowania, z których pochodzą, najczęściej specjalizują się w jednej-dwóch szkołach. Oprócz tego każdy z nich ma też swój etos, cele jakie wpaja uczniom, i tak dalej. Na opanowanie każdej szkoły trzeba poświęcić wiele czasu i nauki, stąd magowie będący wykształceni w większej ilości niż cztery szkoły są rzadkością.

Jeżeli idzie o kapłanów, to kojarzą mi się z nimi następujące szkoły: leczenie, wsparcie, ogień, egzorcyzmy (usuwają efekty zaklęć antyenergii i ranią stwory z nią związane), poświęcenie. Zakładam, że chodziło Ci o szkołę leczenia? Przygotuję dzisiaj przykładowe zaklęcia, tak jak to zrobiłem dla ognia.
 
Zender jest offline