Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 06-06-2013, 03:34   #1
Sniei
 
Sniei's Avatar
 
Reputacja: 1 Sniei nie jest za bardzo znanySniei nie jest za bardzo znanySniei nie jest za bardzo znanySniei nie jest za bardzo znanySniei nie jest za bardzo znanySniei nie jest za bardzo znanySniei nie jest za bardzo znany
[Aut. FR/D&D Storytelling] "Oblicza Chaosu"

Oblicza Chaosu

Sześćdziesiąty szósty stopień piekła… miejsce gdzie tylko najokrutniejsze i najpotężniejsze istoty mogą żyć, lecz, mimo wszystko, żadna z nich nie chce tutaj przebywać. Pomniejsze demony typu Vrock, Hezrou, czy nawet Glabrezu chowają się przed znacznie potężniejszymi osobistościami. Miejsce to jest domeną Pajęczej Królowej Lolth. Okrutna bogini spędzała większość czasu na samym środku ogromnej pajęczyny, którą nazywa swoją domeną.

Znużona bogini rozprostowała swoje liczne, cienkie odnóża. „Ile to już tysiącleci minęło odkąd miałam odrobinę zabawy?” Pomyślała gorzko zastanawiając się nad swoją przyszłością. Okrutna istota zwróciła swój złowieszczy wzrok na świat materialny. „Ile to już czasu minęło odkąd mieszkańcy Abeir-Toril poczuli co to jest strach, nienawiść, i chaos?” Lolth uśmiechnęła się złowrogo przyglądając się wieśniakom ciężko pracującym w polu. Już niedługo…



(Dungeons and Dragons Online)

***

Czarodziej zgrzytał zębami z niecierpliwości czekając na odpowiedni moment. Gdy nareszcie nadeszła chwila na którą czekał, zawahał się. „Czy aby na pewno jestem gotowy?” Zapytał samego siebie. Zanim zdążył zareagować czerwone szaty arcymaga Mivsul zaszeleściły i postać ukazała się w drzwiach. Czarodziejowi włosy stanęły dęba gdy uświadomił sobie konsekwencje chwili niepewności.

„Zaxis! Zabij go.” Mivsul wezwał istotę z którą wcześniej zawarł pakt. Natychmiast postać potwornego olbrzyma pojawiła się przed niedoszłym mordercą. Czarodziej wytrzeszczał oczy widząc demona. Potwór skrzywił się co było jego odpowiednikiem uśmiechu, i przeszył pierś człowieka przeraźliwie ostrymi szponami. O dziwo krew nie polała się z rany, natomiast obydwoje rozpłynęli się w powietrzu tak samo jak Zaxis się pojawił.



(Neverwinter Nights 2)


„Ambitni uczniowie…” Zaklął arcymag po czym usiadł przy swojej księdze zaklęć. Minie wiele dni zanim będzie gotowy na wykonanie planu, który już uformował w myślach.

Jako, że dopiero zagościłem w waszych bynajmniej bogatych progach (bo raczej nie biednych) witam wszystkich bardzo serdecznie. Rozpoczynam rekrutację do gry osadzonej głównie w świecie Abeir-Toril w realiach Zapomnianych Krain, ale również będziecie mieli okazję odwiedzić inne światy podczas waszej przygody. Przewiduję miejsce dla maksymalnie sześciu graczy, jednak jeśli po dwóch tygodniach okaże się, że nie ma przynajmniej trzech chętnych, będę musiał odłożyć ten pomysł na jakąś inną datę. Miejmy nadzieję, że tak się nie stanie.

Edit: Oficjalna lista graczy:

1. Arvelus- Jest KP
2. Mendorian- Jest KP
3. Draugdin- Jest KP
4. Brilchan- Jest KP
5. Plomiennoluski- Jest KP


Rekrutacja zamknięta. Proszę o zamknięcie tematu. Z góry przepraszam graczy za jedno-dniowe opóźnienie z rozpoczęciem sesji. Dzisiaj (21.06.2013) wieczorem sesja będzie już rozpoczęta na 100%.

Edit: Zwolniło się jedno miejsce więc jak ktoś chce dołączyć podczas gry to droga otwarta. Proszę o kontakt.

Jedno miejsce antagonisty (gracza działającego w imię zła) jest już zajęte, pozostało jeszcze tylko jedno.

Wysyłajcie KP na PW. Oto co powinny zawierać:

Imię i nazwisko postaci.

Wiek.

Rasa.

Dostępne rasy to:

Człowiek, Elf, Pół-Elf, Mroczny Elf, Krasnolud, Duergar, Niziołek, Gnom, Svirfneblin.

Duergarowie muszą być źli. Mroczne Elfy muszą być chaotycznie źli.
(Chyba, że wasza biografia będzie wymagała jakiś zmian, możemy o tym popisać
prywatnie )

Charakter postaci.

Do wyboru są:

Praworządny dobry.
Neutralny dobry.
Chaotyczny dobry.

Praworządny neutralny.
Prawdziwie neutralny.
Chaotyczny neutralny.

Praworządny zły.
Neutralny zły.
Chaotyczny zły.

Wybór musi pasować do Biografii.

Wygląd.

Profesja.

Dowolna (z listy podstawowych klas D&D). Wolałbym abyście trzymali się jednej klasy ale jeśli wasza postać wymaga więcej to nie ma problemu, jest tylko jedna restrykcja. Nie można łączyć dwóch profesji magicznych (np. Czarodziej/Kleryk). Gdy tworzycie postać która posiada "poziomy" w dwóch profesjach stwórzcie własną nazwę a w nawiasie obok napiszcie podstawowe (np. Skrytobójca (Łotrzyk/Wojownik/Czarodziej) (Tak bym podzielił postać którą stworzyłem do innej gry ) ). Jeśli chcesz grać postacią, która nie może być kombinacją żadnych innych nazwij ją jak chcesz i daj mi znać czy będzie się posługiwać bronią białą, bronią miotającą, czy zaklęciami.

Ekwipunek.

Dozwolony jeden przedmiot magiczny ale nie posiadający zbyt potężnych mocy. Miecz excalibur jest przykładem niedozwolonego przedmiotu (a tak na marginesie to nawet nie istniejącym w Abeir-Toril). Bicz kapłanki Lolth stworzony z żywych wężów (patrz "Wojny Pajęczej Królowej"), natomiast, jest na granicy, ale dozwolony.

Umiejętności

(Kłaniam się nisko GreK'owi od którego zapożyczam ten system)

Macie do rozdania 15 punktów do jakichkolwiek umiejętności sobie wymyślicie. Zakładam, że tak podstawowe rzeczy jak czytanie i pisanie, rozpalanie ogniska itp. wasze postacie są już w stanie wykonać. Jeśli chodzi o magię, to tak jak u GreK'a można wybrać szkołę magii. Dostępne szkoły:

Iluzja
Nekromancja
Odpychanie
Przyzywanie
Transmutacja
Wieszczenie
Wywoływania
Zaklinanie

Niektóre szkoły magii mogą się okazać bezużyteczne w niektórych sytuacjach a w innych niezbędne więc polecam specjalizację w trzech lub więcej. Nie zapominajmy również że magia jest dostępna wyłącznie dla tych profesji: Czarodziej/Zaklinacz, Kleryk, Bard, Druid, Paladyn, oraz Tropiciel.

Bard może posiadać maksimum 6 w jakiejkolwiek szkole magii.
Paladyn oraz Tropiciel mogą posiadać maksimum 4 w jakiejkolwiek szkole magii.

Czarodziej/Zaklinacz może posiadać maksimum 4 w walce jakąkolwiek bronią.
Druid/Kleryk może posiadać maksimum 6 w walce jakąkolwiek bronią.

Jedynie Tropiciel i Wojownik są w stanie przekroczyć 6 punktów w broni miotającej.

Łączenie umiejętności

Można połączyć umiejętności aby zyskać ich więcej mniejszym kosztem punktów lecz są minusy. Gdy łączysz dwie umiejętności (czy szkoły magii) to dostajesz -3 do każdej. Wszelkie inne restrykcje również wchodzą w grę. Jeśli łączysz dwie szkoły magii to możesz maksymalnie włożyć w nie 9 punktów. Minus trzy będzie oznaczało że masz 6 w każdej czyli łącznie 12 co się opłaca. Jednak jeśli zainwestujesz jedynie 4 to będziesz miał 1 w każdej co już nie jest zbyt dobrym pomysłem. Tak samo z trzema umiejętnościami tylko wtedy otrzymujesz -5 do każdej. Pamiętaj, że do każdej umiejętności, przy stworzeniu postaci, możesz dać jedynie 9 punktów. Podczas rozgrywki możesz zyskać dodatkowe pojedyncze punkty umiejętności. Każdy dodany punkt umiejętności do umiejętności połączonych podnosi je wszystkie o 1 (jeśli 2 to o 2 itd.).

Dla wojowników:

Posiadacie 50% umiejętności swojej ulubionej broni w każdej innej tego typu (broń biała lub broń miotająca). Możecie, oczywiście posiadać więcej niż jedną ulubioną broń i dodajecie te % do każdej osobno. Czyli np.

Katana- 9 (4.5 w każdej innej broni białej)
Szylet- 6 (3 w każdej innej broni białej)

Czyli 7.5 w każdej innej a teraz uwaga. Jeśli ta punktacja jest wyższa od jakiejkolwiek ulubionej broni to podwyższacie tą broń do tej punktacji i dodajecie 1 czyli ta postać efektownie miałaby:

Katana- 9
Sztylet- 8.5

Ale już Katana i łuk się nie dodają bo są broniami działającymi dużo inaczej.

Broń egzotyczna otrzymuje 40% ulubionej broni chyba, że ulubiona broń również jest bronią egzotyczną (pamiętajcie, że takie jest trudniej znaleźć/zdobyć/kupić ale zazwyczaj są silniejsze).

Dla ułatwienia piszcie po myślniku ilość punktów ile chcecie wydać na daną umiejętność (a w nawiasie swoje wyniki po obliczeniu).

Stopniowanie umiejętności:
10 - prawdopodobnie nie ma lepszego w tej dziedzinie od Ciebie (Przy stworzeniu postaci nie można mieć tyle punktów przy żadnej umiejętności. Można tyle zdobyć podczas rozgrywki).
9 - jesteś wybitny, śmiało można powiedzieć, że opanowałeś tą umiejętność perfekcyjnie.
8 - jesteś autorytetem, inni proszą cię o radę i nauki.
7 - z powodzeniem możesz uczyć innych tej sztuki.
6 - jesteś na prawdę w tym dobry.
5 - biegłość z tej umiejętności sprawia, że inni mogą ci tego zazdrościć.
4 - wybijasz się ponad przeciętność.
3 - poznałeś solidne podstawy wiedzy.
2 - zacząłeś się szkolić w tej dziedzinie i poznawać ją.
1 - miałeś styczność z tym zagadnieniem i niektóre z jego elementów nie są Ci obce.

Te punktacje będą pełnić pewną rolę w mechanice i balansować wasze postacie ale nie przejmujcie się nimi zbytnio. Jeśli będą pasowały do waszej biografii to wszystko będzie w porządku i jeśli będą zbyt słabe w stosunku do innych postaci lub zbyt mocne to dam wam znać (to będzie zwykle wynikać z jakiś kombinacji gracza, ogólnie im bardziej jesteście oryginalni tym silniejsza może stać się wasza postać )

Biografia.
Opiszcie kim jest wasza postać. Skąd się wzięła? Jak nabyła swoje umiejętności? Dlaczego ma taki charakter a nie inny? Jaką ma historię?

To jest najważniejsza część waszej postaci. Zadecyduje o wszystkim. Miejsce zaczęcia przygody, kim postać jest, jak inni będą na nią reagować, oraz cały scenariusz! Tak będę prowadził osobny scenariusz dla każdej postaci, który będzie się łączył w jedną wielką, wspaniałą całość (przynajmniej tak to widzę). Lubisz strategię? Niech twoja postać rozpocznie jako książę, może staniesz się dowódcą armii. Lubisz mroczne klimaty? Zapytaj mnie czy możesz stać się antagonistą powieści. Kochasz się w dramacie i intrygach? Rozpocznij jako mroczny elf. Posiadam obszerną wiedzę na temat świata FR w którym spędziłem praktycznie całe swoje życie, więc nie martwcie się o moje zdolności, jestem pewny siebie (Nie chcę aby to źle brzmiało, jakbym był jakimś nadętym bufonem ale naprawdę... znam się na tym Jako jedna z niewielu rzeczy... może, ale kocham ten świat i czuję się w nim pewny ).

Avatar
Jakieś zdjęcie. Jeśli jest za duże nie ma sprawy, potrafię szybko i sprawnie edytować więc nawet nie musicie się tym przejmować


UWAGA!

Jeśli w świat Abeir-Toril wkroczy sześciu śmiałków to maksymalnie dwóch z nich może działać przeciw misji reszty, która na początku nie jest nikomu znana ale powoli wszyscy będą wiedzieli coraz więcej

Każda postać zaczyna w miejscu w którym jej biografia się kończy. Jeśli nie znacie zbytnio świata Abeir-Toril to poczytajcie na internecie.

Miejsca, które warto znać:

Calimshan
Menzoberranzan
Dolina Lodowych Wichrów
Blingdenstone
Luskan
Neverwinter
Waterdeep

Poszukajcie "Miasta zapomnianych krain" lub "Miasta Abeir-Toril" a napewno coś znajdziecie.

Zarówno ja jak i gracze będą mieli 7 dni na odpisanie postu. Brak aktywności będzie oznaczał oddanie się bogini chaosu, Lolth.

Dialogi pomiędzy graczami a postaciami NPC będą odbywać się za pomocą Google Doc'a. Słyszałem że niektórzy z was są do tego programu zrażeni ale zapewniam, że nie ma się czego bać, to bardzo proste w obsłudze Dialogi pomiędzy graczami w komentarzach do sesji lub w Google Doc'u jak będziecie woleli. Linki do wszystkich doc'ów będą udostępnione w komentarzach. Będę potrzebował adresy G-Mail każdego z graczy aby dać im możliwość edycji

Rekrutację uważam za oficjalnie otwartą! Dzisiaj jest 06.06.2013 hmmm 66 poziom piekła... Rekrutację zamykam 20.06.2013 chyba, że wcześniej zgłosi się sześciu ochotników.

Dla ułatwienia kontaktu:
Dreamsanew@gmail.com
GG: 47654286
Codziennie się również loguję na lastinn.info

Swój telefon podam przy rozpoczęciu
gry już oficjalnym graczom, aby mieli
możliwość łatwego kontaktu

Serdecznie zapraszam i życzę miłej zabawy!

-Sniei
(Wojtek)
 

Ostatnio edytowane przez Sniei : 24-06-2013 o 22:41. Powód: Ciągle to edytuję aby dodać jakieś kropki czy trochę tekstu, nie przejmujcie się :)
Sniei jest offline