Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 10-07-2013, 14:10   #1
Felix
 
Felix's Avatar
 
Reputacja: 1 Felix jest na bardzo dobrej drodzeFelix jest na bardzo dobrej drodzeFelix jest na bardzo dobrej drodzeFelix jest na bardzo dobrej drodzeFelix jest na bardzo dobrej drodzeFelix jest na bardzo dobrej drodzeFelix jest na bardzo dobrej drodzeFelix jest na bardzo dobrej drodzeFelix jest na bardzo dobrej drodzeFelix jest na bardzo dobrej drodzeFelix jest na bardzo dobrej drodze
Iluminati - Gra karciana

Gra niezbyt znana mam wrażenie, do czego z pewnością przyczynił się brak Polskiej wersji. Jest to jednak pozycja warta uwagi. Mimo iż pierwszy miesiąc zbierała tylko kurz na biurku bo nie miałem sił i chęci zabrać się za przetłumaczenie instrukcji, to jednak po czasie stwierdzam że warto było. Gra przewidziana jest dla 4-6 osób, choć można grać i w 8, muszę jednak powiedzieć że wówczas wszystko strasznie się wlecze. Postanowiłem więc zaprezentować wam tę produkcję opisując przy tym podstawie zasady. Planowałem też rozpisać przykładową rozgrywkę, ale nie mam teraz na to sił. Może kiedyś się do tego zabiorę.

Ale o co chodzi?
Czyli słowem wstępu. Gra polega na tworzeniu własnej organizacji dołączając kolejne grupy. Nie ma planszy, karty wykłada się bezpośrednio na stół. Zaczyna się z jedna własną kartą i przejmujemy kolejne grupy np. F.B.I. lub Gangi Motocyklowe. Grę wygrywa się przez zebranie struktury złożonej z określonej liczby kart lub przez wykonanie specjalnego celu danej grupy (każda ma inny) Duży nacisk położona na interakcję. Licytacje, blefy i zmowy są nieodłączną częścią tej gry i dają najwięcej zabawy. Niestety czas gry znacznie się wydłuża wraz z wzrostem liczby graczy.
Przed grą
Zaczynamy od przetasowania tali kart i wyjęcia z niej wyróżniających się ciemniejszym kolorem kart Iluminatów. Mamy tu 8 frakcji. Prócz tytułowych Iluminatów, mamy też UFO czy Wyznawców Cthulhu. Każda frakcja ma swoje specjalne właściwości i inny cel do osiągnięcia. Pieniądze warto mniej więcej posegregować by potem gra nie stawała w miejscu na czas szukania bilonu. Ja wykorzystuję tu przegródki w pudełku po grze. Do jednej daje niskie nominały (1/2) w drugiej lądują częściej używane (3/5) a do ostatniej gruby pieniądz (10/20/50)

Gdy mamy już swoją kartę dobieramy z banku tyle pieniędzy, ile karta przynosi nam dochodu (Income). Następnie wszyscy gracze rzucają kośćmi, osoba z najwyższym wynikiem zaczyna grę. Wykładamy z tali 4 karty grup i kładziemy je na środku pomiędzy graczami tak by każdy mógł je zobaczyć. W czasie gry będziemy przyłączać te grupy do naszej siatki/struktury.
Zasad kilka



Power-Siła danej karty. Jeśli chcemy przejąć kontrolę nad jakąś grupą wykorzystujemy właśnie power, podobnie przy próbie zniszczenia czy neutralizacji. Karty bez powera nie mogą atakować.
/Power-Przenoszony power, dodaje się go do siły sąsiednich kart z którymi jest bezpośrednio połączony.
Resistance- Odporność danej karty na przejęcia. iluminacji nie mają odporności bo nie można ich atakować.
Income-Przychód na kartę. każda karta ma własny bank.
MB-Waluta w grze. Kartoniki z wydrukowanym nominałem. Pieniądze na karcie mogą być przesunięta na sąsiednią w ramach "akcji" mogą też być wydawane by wpływać na wyniki walk.
Akcja-Każdy w turze ma dwie akcje. Może zrobić transfer pieniędzy o jedno pole. Wykonać atak w celu Przejęcia/neutralizacji lub zniszczenia danej grupy. każda karta może zaatakować tylko raz na turę.
Przejęcie-Liczymy siłe atakującego (power) i odejmujemy od odporności obrońcy. np. 10-6=4. Musimy w tym momencie wyrzucić 4 lub mniej na dwóch k6. Szanse nie są duże. Płacimy więc z karty którą atakujemy 5 MB. 4+5=9. Za każdy MB dostajemy+1 do rzutu. Teraz rzucamy kośćmi i wypada nam 7. Kartę przykładamy do tej która ja atakowała tak by strzałki na kartach zgadzały się kierunkami.
Neutralizacja-Jeśli jakiś gracz ma silną kartę możemy go jej pozbawić. Atakujemy wtedy kartę będącą w jego strukturze. Wszystko odbywa się podobnie jak w przejęciu. Tym razem jednak sukces oznacza przeniesie karty do puli neutralnych grup na środku stołu.
Niszczenie- Jeśli chcemy wykluczyć jakąś kartę z gry możemy ją zniszczyć. Liczymy tym razem Power-Power.
Interwencja- Jeśli ktoś atakuje kartę na której nam zależy, lub zbliża się do osiągnięcia swojego celu trzeba mu przeszkodzić. Możemy za sponsorować neutralną grupę dają im pieniądze na obronę przed atakiem innego gracza. Możemy też komuś pomóc w ataku i przejęciu/zniszczeniu/neutralizacji. Interweniuje się jednak wyłącznie pieniędzmi z karty iluminatów.
Zakładamy że gramy iluminatami. Jest to karta posiadająca Power 10/10 i Income 9. Pierwszą ratę odbieramy jeszcze przed rozpoczęciem gry, gdy zaczynamy kolejkę bierzemy podaną tu sumę jeszcze raz. Pieniądze (małe kartoniki) trzymamy na karcie. Każda z kart ma swoje własne zasoby.

Prócz tego mamy zasadę specjalną i cel specjalny dla tej karty. Naszym atutem jest to że jeśli podczas ataku zapłacimy z skarbca naszej karty Iluminatów 5 MB (waluta) to nikt nie może interweniować, czyli pomagać lub przeszkadzać nam w osiągnięciu celu. Iluminaci mogą wygrać na dwa sposoby. Albo przez stworzenie struktury w której skład wchodzi określona ilość kart (cel wszystkich) lub przez zebranie 35 powera w całej swojej strukturze (cel specjalny).
Przykład struktury w której skład wchodzą dwie grupy i karta iluminatów. łączny Power w tej strukturze wynosi 12
 
Felix jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem