Wątek: Dialogi
Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 11-07-2013, 03:52   #16
Nemo
 
Nemo's Avatar
 
Reputacja: 1 Nemo ma z czego być dumnyNemo ma z czego być dumnyNemo ma z czego być dumnyNemo ma z czego być dumnyNemo ma z czego być dumnyNemo ma z czego być dumnyNemo ma z czego być dumnyNemo ma z czego być dumnyNemo ma z czego być dumnyNemo ma z czego być dumnyNemo ma z czego być dumny
Eh, pokazuj/nie mów w tekście zawsze bardziej kojarzyło mi się z sytuacjami, gdzie bohater jest Mądrym Królem, a jego mądrość wynika tylko z tego, ze inni bohaterowie i narracja podkreślają, jak bardzo jest mądry. Wiadomo, lepiej pokazać jego mądrość w akcji, zeby czytelnik do danego wniosku sam sobie doszedł.
Jeśli chodzi o sam problem autora - fajny trening/eksperyment to próba ukazania jakieś sceny tylko i wyłącznie za pomocą dialogu. Trzeba się trochę postarać, by efekt był naturalny w ustach bohaterów i informatywny dla czytelnika, ale ćwiczy muskuły az miło. Poziom trudności najłatwiej regulować ilością bohaterów w scenie. A jak juz sie ogarnie, jak pokazać co kto mówi samym mówieniem, to "iks powiedział' samo potem znika w normalnym tekście .
 
__________________
A true gamer should do his best to create the most powerful character possible! And to that end you need to find the most gamebreaking combination of skills, feats, weapons and armors! All of that for the ultimate purpose of making you character stronger and stronger!
That's the true essence of the RPG games!
Nemo jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem