Wątek: Dark World
Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 14-07-2013, 11:52   #6
Indoctrine
 
Reputacja: 1 Indoctrine nie jest za bardzo znanyIndoctrine nie jest za bardzo znanyIndoctrine nie jest za bardzo znanyIndoctrine nie jest za bardzo znanyIndoctrine nie jest za bardzo znanyIndoctrine nie jest za bardzo znanyIndoctrine nie jest za bardzo znany
Cytat:
chce po prostu pograć sobie w takowym świecie, bez przejmowania się wielkimi szczegółami działania tego wszystkiego
To jest właśnie bolączka settingów SW - one są pobieżne, płytkie (nie wszystkie oczywiście!).
Traktują głównie o tym co cool, fajne, a już niekoniecznie na drugoplanowych elementach będących jednocześnie bardzo ważnymi dla całości klimatu.

Analogia z filmu akcji:

Indiana Jones
Są źli naziści, chodzą na czarno, mają czarne samochody i lugery. Są bezwzględni, ale cokolowiek nierozgarnięci - poza bossami. Służą jakiemuś firerowi, ale to nie jest ważne. O co w tym naprawdę chodzi? Nieważne, grunt że są antagonistami graczy, mają określony styl zachowania, ubiór, sprzęt i możliwości.

Jak Aschaar wspomniał powyżej - Star Trek Gurps i Star Wars Gurps to settingi SF różniące się jakimiś detalami, tracą swój specyficzny charakter.
Tak samo coś przerobione na SW staje się settingiem SW a nie sobą na mechanice SW.

Cytat:
Grając w WoDa nie wiele się już zmieni
Można zmienić co tylko się podoba - książka to nie wyrocznia.
 
Indoctrine jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem