Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 21-07-2013, 20:06   #2
Sayane
 
Sayane's Avatar
 
Reputacja: 1 Sayane ma wspaniałą reputacjęSayane ma wspaniałą reputacjęSayane ma wspaniałą reputacjęSayane ma wspaniałą reputacjęSayane ma wspaniałą reputacjęSayane ma wspaniałą reputacjęSayane ma wspaniałą reputacjęSayane ma wspaniałą reputacjęSayane ma wspaniałą reputacjęSayane ma wspaniałą reputacjęSayane ma wspaniałą reputację
Witam w kolejnej
(jak zwykle kilometrowej)
rekrutacji do kampanii Opowieści


Zostajecie zatrudnieni przez grupkę poszukiwaczy przygód. Plotki głoszą, że są to osoby, które były w Pyłach ([materiały] Opowieści z Królestwa Pięciu Miast) i przeżyły... ale to tylko plotki. Niemniej jednak są otoczeni nimbem tajemnicy i zainteresowanie ich ogłoszeniem jest duże, choć samo ogłoszenie nie jest szczególnie nęcące - za to bardzo dobrze płatne.

Waszym zadaniem będzie podróż z centrum Królestwa na północ i pomoc w obronie dworu młodego paladyna Lususa de Crowfielda przed orkami. Dwór znajduje się w okolicach Browntown
, regionu objęty najcięższymi walkam.

Jesteście osobami, które z jakichś powodów nie zaciągnęły się (lub nie zostały powołane rozkazem) do wojska jesienią, gdy wojna się rozpoczęła.
Sesja zaczyna się w 'Srebrnej Strzale' w momencie zatrudnienia Was przez Bohaterów.

Jest wczesne lato. Przez orki zajęta jest cała północno-zachodnia część Królestwa; zielonoskórzy prą na południe i wschód, a wraz z rozwojem sytuacji z Gór Krańca Świata schodzą wszelkiej maści potwory, więc cała północna granica jest objęta wojenną pożogą. Po upadku Fortu na Skale wojsko powoli jest spychane na południe i rozpaczliwie broni wrogowi dostępu do stolicy. Ponadto lasami potwory przekradają się na południe, więc nawet niżej położone miasta nie są bezpieczne.


KARTA POSTACI:
  • System: D&D 3.5; Podręczniki: Podręcznik Gracza, Przewodnik Mistrza Podziemi, FR: Opis świata, Przewodnik Gracza po Faerunie.
  • Forma: PCP Profiler lub Myth-Weavers;
  • Historia (w dowolnej formie) i avatar postaci (word, pdf lub google doc.). Bardziej niż na dramatycznych zwrotach akcji (w ogóle może ich nie być) zależy mi na poznaniu postaci. Motywacja do dołączenia do drużyny oraz opis wyglądu postaci jest chyba oczywistą oczywistością. Historia jest też dla mnie próbką stylu gracza i tego, czego mogę się po nim spodziewać.
    Wszystkie
    postacie muszą pochodzić z Królestwa lub mieszkać w nim jakiś czas. ([materiały] Opowieści z Królestwa Pięciu Miast)Tutaj macie opis krainy, który możecie dowolnie wykorzystywać (str. 1 tematu, post 2, 5, 6. Str. 2, o Visenie, możecie zignorować, choć jeśli ktoś chce może pochodzić i stamtąd). Nie można pochodzić z Pyłów. Pytania mile widziane.
    Tworząc NPCów (zwłaszcza wrogich) miejcie na uwadze, że mogę wykorzystać ich w czasie sesji (i zapewne to zrobię). Jeśli ktoś czytał
    Opowieści 2 może wcielić się w któregoś z NPCów (z wyj. Herso), wraz z jego bagażem doświadczeń i powiązań z BG.
  • Poziom: 1-4.
    Jeśli ktoś weźmie zwykłą rasę, może mieć maksymalnie 4 lvl.
    Jeśli z dostosowaniem +1 - max. 3 lvl;
    Jeśli z dostosowaniem +2 - max. 2 lvl;
    Nie przejmujcie się tym rozstrzałem; ma odzwierciedlać wasze doświadczenie, historię postaci i różnicę między Wami a graczami-bohaterami z kampanii. W czasie sesji nie będzie tak odczuwalne.
  • Wynalazki w postaci przepasionych atutów itp. - wykluczone.
  • Wiek - dowolny (postać nie musi być pełnoletnia; może być stara, można grać nie swoją płcią).
  • Point Buy: 32 pkt;
  • Punkty wytrzymałości: 1 lvl na pełnej kości; kolejne rzucam ja (lub sobie rzućcie w kostnicy, która zapisuje wyniki i podajcie link);
  • Charakter: dowolny za wyjątkiem chaotycznie złego. Pamiętajcie o implikacjach mechanicznych i fabularnych char. złego;
  • Wartość dobytku: 4500 sz. niezależnie od lvlu (aczkolwiek niech to ma jakieś uzasadnienie fabularne);
  • Ekwipunek: z w.wym. podręczników. Od zleceniodawców otrzymujecie zwykłe konie (jeśli ktoś nie ma; nie można wymienić na gotówkę), zapasy podróżne, opłatę za wikt i opierunek w gospodach na trasie przejazdu oraz zaliczkę w wysokości 100 sz. Jeśli ktoś chce mieć innego wierzchowca (np. rumaka bojowego, psa, gryfa itp.) musi go nabyć sam.
    Ekwipunek najlepiej rozpisujcie na docu, bo i lepiej widać niż w karcie, i łatwiej potem skopiować do panelu sesji, czego wymagam.;
  • Awans: zależny jest od wkładu w fabułę i od odgrywania bohatera. Postacie z dostosowaniem będą awansować na równi z resztą, bez obciążeń. Raczej nie będzie podbicia o więcej niż 1 (góra 2) poziomy.
  • Wiara: bóstwa faeruńskie, obojętnie z jakiego okresu - nie ma to większego znaczenia mimo że gramy po okresie Dzikiej Magii (i można na nią natrafić). Nie ma opcji ateisty - wiara jest ważna i się przydaje. W historii proszę zaznaczyć, jeśli ktoś jest wierzący-niepraktykujący;

Dostępne rasy
. Tym razem daję wybór (bez planokrwistych):
  • ludzie;
  • półludzie (uwaga: półorki będą miał ciężkie życie w społeczeństwie Królestwa, a półdrowy to już w ogóle);
  • elfy faeruńskie - jeśli ktoś chce zrobić zwykłego z podstawki to będzie domyślnie srebrnym elfem. Po dokonaniu wyboru proszę się do mnie zgłosić po krótką notkę nt. historii danego typu elfów w Królestwie;
  • krasnoludy (podtyp faeruński lub brak - obojętnie);
  • gnomy (jw);
  • niziołki (jw);
  • inne wynalazki - do konsultacji.

Dostępne klasy
(pamiętajcie, by były spójne z historią postaci):
  • barbarzyńca;
  • bard;
  • druid;
  • kapłan;
  • łotrzyk;
  • paladyn - sugerowane zakony, którym będzie podlegał to Torm lub Helm (proszę się zgłosić po notkę), ale można wziąć inne bóstwo;
  • tropiciel;
  • wojownik.

Wymagania
:
  • umiejętność czytania ze zrozumieniem (warunek sine qua non!);
  • systematyczność i zaangażowanie;
  • samodzielność i kreatywność;
  • nie zniechęcanie się marudzeniem MG i nadawaniem Wam głupich ksywek;
  • czas by wchodzić w interakcje z innymi graczami, oraz udzielać się na google docu.

Tempo
:
6/1, czyli 6 dni dla Was, 1 dla mnie. Uprzedzam jednak, że nie dysponuję taką ilością czasu co kiedyś, więc może się to zmienić w 10/4 jeśli zauważę, że na szybkości cierpi jakość. Która, niestety i tak chyba spadnie.
W przypadku walki lub szybkich ustaleń doc. jest obowiązkowy.
3 nieusprawiedliwione nieobecności sprawiają, że gracz zostaje usunięty z sesji, a postać uśmiercona przy pierwszej okazji, lub przekazana innemu graczowi.
Zgłaszając się do sesji automatycznie zgadzasz się na jej warunki, więc reklamacji nie przyjmuję.


Google doc.:

Będzie używany głównie do walk i rozmów z NPCami. Oczywiście możecie go sobie używać dowolnie, dopóki nie będzie to spowalniać sesji, ale uprzedzam, że kilometrowych wywodów na temat życia i rzyci (a zwłaszcza romansów) czytać nie będę
No właśnie, romanse. Generalnie nie mam nic przeciwko, dopóki nie dominują rozgrywki. Jeśli natomiast bohaterowie zamiast grać będą się gzić to ukrócę szybko i brutalnie.


Mechanika
:
Kto u mnie grał wie, że jestem z nią nieco na bakier. Tzn. Wy musicie zrobić kartę (która określa co umiecie i standaryzuje drużynę) i pilnować używania jej zawartości, natomiast ja sobie czasem porzucam przed monitorem (głównie w czasie walki). Czasem. Was ona ogranicza w działaniach, mnie nie - możecie spotkać dowolne stworzenie występujące lub niewystępujące w podręcznikach, które może zrobić dowolną rzecz, która przyjdzie mi do głowy. Tak że szperanie po książkach w poszukiwaniu statów przeciwników czy używanych przez nich itemów u mnie nie przejdzie.
Ale - im lepszy opis, pomysł i kombinowanie, tym większa szansa, że coś się Wam uda, nawet jeśli mechanicznie mogłoby to nie przejść.
Natomiast bardzo pilnuję pierdółek typu: ilość jedzenia, strzał, złota, naprawy ekwipunku, składników do zaklęć, snu, strachu, bólu, zmęczenia i innych realistycznych spraw (tak, siku też ).


Inne
:
Chętnie przyjmę graczy początkujących na forum lub w D&D. Nie przyjmę natomiast graczy, których stylu gry nie lubię, lub których nie lubię osobiście, nawet jeśli mają dobrą opinię na forum (oraz graczy ze złą opinią oczywiście). Sorry, to ma być dobra zabawa dla obu stron.

Kto u mnie grał wie, że na 99,9% będą wizje, sny, duchy i inni nieumarli, motywacje NPCów kompletnie od czapy, ratowanie świata i inne takie oklepane motywy Skomplikowanych intryg się nie spodziewajcie - raczej sesji “wynieś-przynieś-pozamiataj”.

Kto u mnie grał wie także, że prowadzę coś, co jeden z graczy określił jako peasantoic fantasy (złośliwie) lub warhammerowe DDki (niezłośliwie). Czyli żeby coś osiągnąć musicie się nieźle namęczyć, i jeśli ktoś chce, żeby mu surmy grały za każdym razem gdy zabije komara, to niech szuka innej bajki U mnie możecie się zarówno trudzić w walce z bandą goblinów, jak i potknąć o smoka - wszystko na tym samym lvlu. Czasem też ucieczka będzie lepszą opcją niż walka. W tych realiach dla wieśniaka 1 lvl to już coś - 5 to wielki bohater, a 10 to już w ogóle epik.


Kontakt:
  • PW
  • GG: 1715432
  • Mail do wysyłania kart postaci: sayane[at]o2.pl.
Zarówno w mailach jak i na gg proszę się podpisać nickiem z LI!


Termin nadsyłania kart: 20.08.2013 (ze względu na wakacje)
Start sesji: 01.09.2013
Ilość graczy: maksimum 10, z tym że 3-4 miejsca zajmą postacie, które przeżyły dotychczasową kampanię Opowieści (czyli te ze wstępniaka).

Zapraszam i powodzenia (jeśli ktoś dotarł aż tu, to mu chyba nie będzie potrzebne ).
 

Ostatnio edytowane przez Sayane : 16-08-2013 o 09:49. Powód: kosmetyka i updaty
Sayane jest offline