Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 04-09-2013, 22:40   #14
Indoctrine
 
Reputacja: 1 Indoctrine nie jest za bardzo znanyIndoctrine nie jest za bardzo znanyIndoctrine nie jest za bardzo znanyIndoctrine nie jest za bardzo znanyIndoctrine nie jest za bardzo znanyIndoctrine nie jest za bardzo znanyIndoctrine nie jest za bardzo znany
Cytat:
Wydaje mi się, że w sumie w Federacji jest sporo miejsca na dość skuteczne mini-konflikty. W końcu obecnie niektóre mocarstwa mogą interweniować wszędzie, gdzie chcą w przeciągu dwóch-trzech dni i nie ma opóźnienia w łączności, a mimo wszystko bajzel jest ogromny. Przeloty flot przez Federację trwają jednak znacznie dłużej, zanim więc dojdzie do interwencji można sporo dla siebie ugrać
Właśnie kwestia czasu przelotów jest dość kluczowa przy prowadzeniu wojen.
Gdyby loty trwały lata - pełno by było małych, separatystycznych planetek. Gdyby były natychmiastowe - sprzyjałoby to twardej, centralnej władzy.
Tutaj przelot między jedną granicą a drugą potrwa i rok, czyli średnio
Dochodzi jeszcze to, że flota w układzie docelowym nie pojawia się po skoku w dokładnie określonej pozycje, ale z rozrzutem milionów kilometrów, co powoduje, że zanim się zbierze minie. Atak z zaskoczenia w formacji raczej odpada.

Cytat:
Ja tu widzę spory potencjał. Może nie aż "barbarzyńcy u bram", ale przynajmniej sporo stref ciągnących się lokalnych mini-konfliktów.
To jak najbardziej - szczególniej na Obrzeżu, gdzie trochę trudniej o siły interwencyjne (oczywiście nie wszędzie).

Cytat:
A co do piratów, to chyba zawsze tak było, a mimo wszystko znajdowali się chętni
Najbardziej opłaca się łapać dla okupu ważne osoby. Albo rabować jakieś high-tech. Atak na konwój rudy metali, pewnie nie zwróciłby kosztów naprawy statków A dla niektórych piractwo to sposób na życie.

Cytat:
Czemu wybrał bazującą na Świecie Mroku?
Jest bardzo dobra pod względem statystycznym. Zmienianie stopni trudności i ilości kości daje dużą elastyczność, unikając absurdów typu 1/1000 szansa. No jest dość prosta

Cytat:
Mógłbym prosić o jakiś opis walki wręcz, z użyciem mechaniki GP, pełniejszy niż w podręczniku? Tak bym miał obraz.
W sumie walka wręcz jest dość prosta i szybka - jutro dam przykład.

Cytat:
Jakiś PBF jest przewidziany? Chętnie bym zagrał.
Nie przeze mnie prowadzony, ale to bardzo możliwe.

Cytat:
Walki statków kosmicznych są o wiele prostsze, ale nie tak dokładne chyba jak w GP.
Nie znam tamtego systemu.
W GP walka, nawet FAST (ta łatwiejsza) uwzględnia przyspieszenia, wektory, obracanie statku, wzajemną prędkość, pilota, broń, masę podzespołów statku, zużycie energii, system uszkodzeń urządzeń, pancerza i pokładów, osłony, manewry, czynniki dodatkowe, i kilka innych rzeczy
Oczywiście nie ze wszystkiego trzeba korzystać.
 
Indoctrine jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem