[Kompendium: Bestiariusz]
Maurezhi
CZ Średni przybysz (chaotyczny, pozasferowiec, zły)
Init +2;
Zmysły widzenie w ciemności 18m, Nasłuchiwanie +10, Zauważanie +10
Języki telepatia 30m, Otchłanny
KP 15, dotyk 12, nieprzygotowany 13 (+2 Zr, +3 naturalny)
pw 27 (5 KW);
RO 10/+1
OC 19
Niepodatności elektryczność, trucizna
Odporności kwas 20, ogień 20, zimno 20
Wytrw +5,
Ref +6,
Wola +5
Szybkość 12 metrów
Wręcz ugryzienie +7 wręcz (1k6+2 plus paraliż/x2) oraz
2 pazury +5 wręcz (1k4+1 plus paraliż/x2)
Miejsce 1,5 m;
Zasięg 1,5 m
Bazowy Atk +5;
Zwr +7
Spec Atk pożarcie, paraliż, skok do walki
Znane Zdolności Czaropodobne (PC 5-ty)
3/dzień -
strach (17) Na życzenie -
niewidzialność, ostatnie tchnienie (15), oziębły dotyk (14), ożywienie umarłego, powodowanie strachu (14), zatrzymanie osoby (15), zamazanie Zawsze aktywne -
obserwacja śmierci Atrybuty S 14, Zr 15, Bd 12, Int 9, Rzt 12, Cha 17
Spec Wł przybranie kształtu, wezwanie stworzeń
Atuty czujność, wielokrotny atak
Umiejętności Nasłuchiwanie +10, Przebieranie się +10, Skakanie +10, Skradanie się +9, Ukrywanie się +9, Zauważanie +10
Maurezhi to ohydne demony żywiące się trupami. W przeciwieństwie do zwykłych ghouli mogą przybrać postać pożartych przez siebie humanoidalnych stworzeń.
W naturalnej postaci demon bardzo przypomina zwykłego ghoula. Ma śmiertelnie blade, przygarbione i wychudłe ciało, długie i zaostrzone uszy, a usta pełne żłobkowanych zębów (doskonale się nadają do rozrywania ciała ofiary). Wydłużone palce potwora zakończone są ostrymi pazurami, a jego muskularne nogi - przypominające kończyny wielkiego kota - pozwalają mu szybko dobiec do ofiary i skoczyć na nią.
Maurezhi mówią otchłannym. Gdy demon przyjmie postać innego stworzenia, może się posługiwać dowolnym językiem, który znała ofiara. Podobnie jak inne tanar'ri, potrafi się też porozumiewać telepatycznie.
W naturalnej postaci maurezhi skacze na ofiarę i rozrywa jej ciało pazurami oraz zębami. Walczy jako pożarte stworzenie jedynie, jeżeli nie chce zdradzić przebrania lub też może w ten sposób uzyskać jakąś istotną przewagę.
Pożarcie (zw): Gdy maurezhi zabije świadome żywe stworzenie (o Intelekcie równym 3 lub więcej) i pożre jego ciało, zyskuje w wyniku tego ponurego aktu dodatkowe zdolności. Musi jednakże zacząć pożywiać się trupem w ciągu 10 minut od śmierci istoty, a na ucztę poświęcić 30 minut. Jeżeli coś przerwie wówczas demonowi, nie może on ani dokończyć pożerania ciała, ani uzyskać z tego korzyści.
Stworzenia pożartego przez demona nie sposób przywrócić do życia za pomocą jakiejkolwiek odmiany przywołania z martwych lub wskrzeszenia.
Życzenie, cud lub
prawdziwe wskrzeszenie mogą przywrócić zjedzoną ofiarę do życia, ale istnieje szansa 50% na to, że nawet tak potężna magia zawiedzie. Maurezhi ma prawo pożreć w ten sposób nieograniczoną liczbę trupów, ale rozwija się (patrz dalej) jedynie pochłaniając ciała stworzeń, których liczba Kości Wytrzymałości lub poziomów była równa przynajmniej połowie jego aktualnej liczby Kości Wytrzymałości. Na przykład potwór z 13 Kośćmi Wytrzymałości może rozwinąć się jedynie po pożarciu trupa postaci na przynajmniej 7. poziomie.
Za każde odpowiednie ciało, które maurezhi pożre, jego Kości Wytrzymałości, premia z naturalnego pancerza, Siła, Intelekt oraz bazowa premia do ataku zwiększają się o +1. Jego bazowe premie do rzutów obronnych wzrastają odpowiednio do nowych Kości Wytrzymałości. Otrzymuje dodatkowe punkty umiejętności w liczbie równej 8 + jego modyfikator z Intelektu, ale może je wydać jedynie na umiejętności posiadane przez daną ofiarę (wszystkie traktuje się wówczas jako klasowe). Jeżeli dodana Kość Wytrzymałości spowoduje wzrost ogólnej liczby KW do wielokrotności czterech, demon zyskuje nowy atut, który może wybrać spośród atutów posiadanych przez wszystkie pożarte ofiary, ale musi spełniać stosowne wymagania. Ponadto ma również dostęp do wspomnień pożartej istoty, umie mówić każdym znanym jej językiem oraz może przybrać jej postać (patrz dalej).
Maurezhi ma prawo rozwinąć się do maksymalnie 20 Kości Wytrzymałości, jednocześnie zwiększając swą skalę wyzwania, redukcję obrażeń oraz odporność na czary, co podano w pobliskiej tabelce.
KW - RO - OC - SW
5-7 - 10/+1 - 19 - 9
8-9 - 15/+1 - 20 - 10
10-14 - 20/+2 - 21 - 11
15-19 - 20/+2 - 22 - 12
20 - 30/+3 - 23 - 13
Paraliż (zw): Każde stworzenie trafione pazurami maurezhiego lub przez niego ugryzione (udane trafienie) musi wykonać rzut obronny na Wytrwałość (ST 13 lub 10 + 1/2 Kości Wytrzymałości demona + jego modyfikator z Budowy, zależnie od tego co będzie wyższe) - nieudany oznacza paraliż trwający 1k6+4 minuty.
Skok do walki (zw): Jeżeli maurezhi zaszarżuje, może wykonać akcję pełnego ataku, nawet jeżeli w tej samej rundzie się poruszył.
Przybranie kształtu (zn): Maurezhi może przybrać wygląd dowolnego humanoidalnego stworzenia, którego ciało pożarł. Zdolność ta działa podobnie jak zaklęcie
przekształcenie siebie (10. poziom czarującego), z tą jednak różnicą, że demon może pozostać w przybranej formie dowolnie długo. Maurezhi przybiera nową postać lub powraca do naturalnych kształtów poświęcając na to akcję standardową.
Wezwanie stworzeń (zc): Zdolność ta działa analogicznie do zaklęcia
wezwanie potwora z odpowiedniego poziomu, ale ma jedynie ograniczoną szansę powodzenia. Raz dziennie maurezhi może spróbować wezwać 1k4 ghoule (szansa powodzenia 100%) lub też 2k4 dretche (szansa powodzenia 60%).