Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 12-10-2013, 16:19   #1
Rahaela
 
Rahaela's Avatar
 
Reputacja: 1 Rahaela ma wspaniałą reputacjęRahaela ma wspaniałą reputacjęRahaela ma wspaniałą reputacjęRahaela ma wspaniałą reputacjęRahaela ma wspaniałą reputacjęRahaela ma wspaniałą reputacjęRahaela ma wspaniałą reputacjęRahaela ma wspaniałą reputacjęRahaela ma wspaniałą reputacjęRahaela ma wspaniałą reputacjęRahaela ma wspaniałą reputację
[Wh40K/Deathwatch] Przebudzenie się


Słabe światła gwiazd próbowały bezskutecznie rozświetlić tajemniczą przestrzeń kosmiczną przed sobą. Smolisty cień zasłaniający gwiazdy zdawał się powoli rozglądać, badać swoją okolicę, aby w końcu wybrzuszyć się i zrodzić nagle ze środka ciemności mały kawałek metalu, za nim powoli z cienia wydobywała się co raz większa konstrukcja. Obrysy wynurzającego się statku stawały się co raz większe. Konstrukcja, która na początku wydawała się zarysem fregaty stawała się co raz bardziej mroczna i pokrętna. Powykrzywiane elementy kadłuba wyciągały metalowe macki przed siebie, jakby starały się węszyć w próżni. Przez obie burty przechodziła wbita na wylot druga fregata nosząca liczne ślady po ogniu, dziury w poszyciu, wśród nich migotały szczątki ludzkie poprzebijane włóczniami do poszycia. W dalszym zlepku statków z metalicznymi konstrukcjami widniały prymitywne statki oraz szczątki tętniących życiem biostatków. Wśród potężnego metalicznego cielska szło zauważyć ślady powbijanych w poszycie meteorydów i złowieszcze czarne sarkofagi. Gdy moloch przedzierał się przez przestrzeń na jego pokładach migotały różnobarwne światła, cielskiem wstrząsały eksplozje, a różne pordzewiałe elementy odpadały tworząc krwawy zainfekowany ślad w mroku kosmosu.

Przed potężnym obiektem pojawiła się mała sonda, rozbłysła światłami i ożywiona wysunęła anteny. Zdążyła wysłać krótki binarny kod nim gigantyczny statek poschnął ją w swoje czeluści.

Kod odbijał się binarnym echem od jednej do drugiej kosmicznej stacji, aż dotarł do czujników stacji Erioch. W jednej z komnat Inkwizycji zabłysł monitor, na ekranie wylał się potok danych opisujących miejsce wystąpienia zjawiska, jego rozmiary oraz nazwa jaka została mu nadana w przeszłości. Posępny Mędrzec wrócił do Jericho Reach i miał towarzystwo…


Realia świata:

Deathwatch jest tajnym zakonem Space Marines na usługach Inkwizycji z Ordo Xenos, która zajmuje się zwalczaniem obcych. To co wyróżnia zakon na tle innych to członkowie rekrutowani z zakonów Space Marines. W małych uderzeniowych drużynach Deathwatchu znajdują się najczęściej wojownicy z zakonów Black Templars, Blood Angels, Dark Angels, Space Wolves, Storm Wardens, Ultramarins, Imperial Fists, Iron Hands, Raven Guards, Salamanders, White Scars, którzy muszą pokonać swoje różnicę i niechęci do siebie, by stworzyć nową drużynę zwaną Kill-Team . W składzie początkowej drużyny można napotkać klasy postaci jak: Apothecary, Assalut, Devastator, Librarian, Tactical, Techmarine, Black Shield, Kill-Marine. Każdy z wojowników walczył u boku pozostałych sił Imperium, więc poszczególne jednostki Imperium może darzyć większym uczuciem niż pozostałe. Każdy przeżył parę bitew z obcymi rasami, ma wyrobioną wiedzę na temat przynajmniej jednego wroga oraz zna sposoby jego eliminowania, a nawet musiał pokonać odrazę do niego i razem stanąć naprzeciwko jeszcze groźniejszemu zagrożeniu.


Każdy z braci posiada inny charakter od matematycznego, charyzmatycznego, myśliciela, gwałtownego, dumnego, wesołego, skrytego, ambitnego po całkowicie milczącego. Każdy jest natchniony zasadami własnego zakonu i z chwilą przybycia do Deathwatch działa w trybie samotnika. Dopiero poprzez wspólnie misje otwiera się na innych braci i tworzy wraz z nimi drużynę lub ginie osamotniony w ogniu bitwy. Gdy postacie wejdą już w stan umysłu pozwalający im na bycie drużyną to zaczną korzystać z unikalnych zdolności niedostępnych dla samotników, wpływających na całą drużynę.

Wraz z wykonywanymi misjami przybywa doświadczenia w postaci xp, które jest wydawane na statystyki i talenty czerpane z tabel ogólnych dla wszystkich Space Marine, tabel związanych z ojczystym zakonem, tabel aktualnego zakonu Deathwatch oraz tabel danej klasy postaci oraz jej następnych rozwinięć. Wraz z nowymi rangami zdobywanymi w organizacji przybywa nowych umiejętności, z których można wybierać. Ze zdobywaną chwałą na polach bitwy rosną punkty rekwizycji pozwalające na dobór lepszych ekwipunków na kolejne misje. Pojawiają się możliwości korzystania z reliktów i dodatkowych imperialnych środków (drużyna gwardii imperialnej, pojazdy, środki transportu, bombardowanie, sługa, zwierze, towarzysz).


Akcja rozgrywa się w rejonie Jericho Reach, w którym znajduje się Warp Gate. Konstrukcja ta przeniosła ludzkość na kraniec znanych map imperium. Zakon Deathwatch zabezpiecza rejon przed atakami sił Tau, Tyranidów i Chaosu. Zakon posiada zamaskowane fortece, stacjonarne jak i ruchome. W nich przygotuje się nowo przybyłych Space Marines do nowej służby. W uroczystej ceremonii modyfikuje się ich pancerze o czarny kolor na torsie i nogach, uzupełnia się o heraldykę zakonu na prawym ramieniu, wszystko zgodnie z tym aby nie rozgniewać ducha w pancerzu. Space Marines posiadają własne pomieszczenia w fortecy gdzie mogą wypocząć, można znaleźć kapliczki każdego z zakonów, kantynę by się posilić, pogadać czy zdobyć subquesta zgadzając się na jakiś zakład i informację, są powierzchnie treningowe i szkoleniowcy u których można rozwijać dopuszczone do nauki umiejętności.
Deathwatch współpracuje ściśle z Inkwizycją, która przyczyniła się do jego założenia – widać to po ikonografii poszczególnych jednostek (duże I). Dlatego często na misje z drużyną zabiera się ktoś jeszcze czy to wysłannik Inkwizycji, władz imperialnych czy skryba lub specjalista, „świadek”, itp.

Kapitan Deathwatchu na czas misji przeważnie zostaje na Thunderhawku, na orbicie planety. Z tej pozycji komunikuje się z wysłanymi drużynami, monitoruje ich stan i powiadamia o nowych celach udzielając wsparcia. Na powierzchni drużyną kieruje jeden z graczy wybierany na dowódcę na początku misji.

Space Marines z Deathwachu wracają do swoich zakonów po wykonaniu pewnych misji jako legendarna postać. Inni przejęci wydarzeniami, długami honoru zostają na dłużej, często przewleka się to do ukończenia kampanii, która może ciągnąć się aż po wieczność. Rzadziej zdobywają się na to, aby złożyć śluby długie służby i już do śmierci służyć w Deathwatchu i jego wewnętrznych kręgach typu Dead Cabal (szukającej śladów przebudzenia się Necronów i pierwotnego zła).


Misje mają rożne stopnie trudności od łatwych w stylu zabezpieczenia lądowisk dla transporterów Gwardii Imperialnej, pościgów za przemytnikami ze skradzionym artefaktami po lądowania na martwych planetach, skażonych bakteriologicznie środowiskach, zabezpieczanie starożytnych katakumb z artefaktami po starcia w obozach wroga oraz miastach. Rejon działań jest obszerny, a wokół są nieodwiedzone przez Imperium planety na których czekają liczne tajemnice i nowi potężni obcy do odkrycia. Można także toczyć bitwy w mroku kosmosu, na pokładach gigantycznych kosmicznych wraków zainfekowanych obcymi rasami.




Karta postaci:

Imię postaci: (tylko imię)
Zakon: (Black Templars, Blood Angels, Dark Angels, Space Wolves, Storm Wardens, Ultramarins, Imperial Fists, Iron Hands, Raven Guards, Salamanders, White Scars)
Klasy podstawowe: Apothecary, Assalut, Devastator, Librarian, Tactical, Techmarine, Black Shield, (patrz też dział rozwój postaci trochę niżej, aby móc od razu rozwinąć postać o kolejną klasę)
Wygląd:
Osobowość:
Historia: (najczęściej zwalczany wróg, najbardziej szanowany wróg, ulubiony zakon, najmniej lubiany zakon, najbardziej lubiana jednostka Imperium u boku której walczył)

Statystyki opisujące postać (Każdy SM ma bazowe 30. Daję wam dodatkowe 100 punktów na rozdanie, nie więcej niż 50 (30+20) w sumie na daną statystykę)
Weapon Skill (zdolności walki wręcz, pięści, noże, młoty, lighting clwas): 30
Ballistic Skills (zdolności strzeleckie, boltguns, lascannos, meltaguns):30
Strenght (nadnaturalna siła, wspinanie się, zastraszanie, pływanie):30
Toughness (nadnaturalna wytrzymałość, kondycja, odporność): 30
Agility (szybkość, refleks, postawa, prowadzenie pojazdów, ukrywanie się): 30
Intelligence (rozsądek, wiedza, bystrość, chemikalia, materiały wybuchowe, nawigacja, taktyka, tropienie, targowanie się): 30
Perception (spostrzegawczość, czujność, czytanie z ust, przeszukiwanie):30
Willpower (odporność psychiczna na okropieństwa wojny, inwokacja, przesłuchania):30
Fellowship (oddziaływanie na stworzenia, dowodzenie, charyzma, zwodzenie, zaprzyjaźnianie się, posłuch): 30

Ekwipunek: startowy danej klasy

Bonus
Punkty do rozdania: 1000xp tak jak w podręczniku, postać 1 rangi.
Można wykupić za nie Statystyki do postaci: (+5 z cennika klasy)
Zdolności i Talenty: z rozwojów Zakon, Klasa, Space Marine, Deathwatch
Czyn: (Postać może być rozpoznana po czynie, który kiedyś dokonała koszt od 100 do 500 xp, opisać czyn, im więcej wydanych xp tym bardziej znakomity był czyn).
Prezent: (Na odchodne z zakonu dostałeś podarunek, koszt od 100xp do 1000xp, losowy)


Rozwój Postaci: (można rozwinąć podstawowe klasy postaci o te wypisane niżej lub się wstrzymać na później)

Kill-marine - musi mieć w statystykach Fellowship 40+, każda klasa podstawowa, oprócz Aphotecary i Techmarine i nie dostaje końcowego bonusa w postaci 1000xp (bo taki jest koszt wskoczenia na tą klasę postaci).
Sanguinary Priest - musisz być Blood Angelem, wybrać Apothecary, i zapłacić 500xp
Ravenwing Veteran - musisz być Dark Angelem, dowolna klasa, Ag 45+, Per 35+, WP 35+, nie dostaje końcowego bonusa w postaci 1000xp (bo taki jest koszt wskoczenia na tą klasę postaci).
Wolf Scout - musisz być Space Wolfem, wybrać Tactical Marine, koszt 200xp
Tyrannic War Veteran - musisz być Ultramarinem, dowolna klasa, nie dostaje końcowego bonusa w postaci 1000xp (bo taki jest koszt wskoczenia na tą klasę postaci).

Uwagi:
Poszczególne zakony nie mają w swoich rangach pewnych typów klas lub te klasy z tego zakonu nie są werbowane:
Black Templars nie mają Devestators i Librarians
Space Wolves nie mają Apothecary

Klasy:
Apothecary - Medyk pilnujący czystości genoziarna, leczy rannych na polu bitwy, potrafi tworzyć i negowac trucizny oraz toksyny
Assalut - Posiada plecak odrzutowy, szarżuje na wroga z doskoku, z powietrza zbijając z nóg całe grupy przeciwnika.
Devastator - Używa ciężkiej broni palnej by siać spustoszenie w szeregach wroga
Librarian -Nastawiony na zdobywanie wiedzy i używanie mocy psionicznych
Tactical - Postać nastawiona na wspieranie, dowodzenie i walkę
Techmarine - Przejawia talent w naprawianiu i konserwowaniu mechanizmów, broni i pojazdów.
Black Shield – Postać zrywa więzy ze swoim zakonem, może być jednym z ostatnich przedstawicieli nieznanego zakonu, jego rodzinny zakon mógł ulec mrocznym mocą, mógł popełnić straszliwe czyny i szuka odkupienia. Postać próbuje odkupić grzechy by wrócić do zakonu lub zrywa ze swoją przeszłością i stara się służyć w barwach Deathwatch do końca swych dni.
Kill-Marine – Postać lubująca się w ekwipunku i taktykach zwiadowców, często rusza do walki bez pancerza, lubi skradać się, ukrywać, korzystać ze snajperki i podstępu.



Sesja:

Storytelling posiłkowany podręcznikiem i dodatkami. Znaczy to tyle, że przy większych wyczynach sugeruję się statystyką by ocenić możliwość wyczynu.

Punkty przeznaczenia postaci służą do automatycznego sukcesu. Wykorzystując je postać może zmniejszyć otrzymane obrażenia, wykonać pomyślnie czynności czy obudzić się z ogłuszenia, zignorować przygwożdżenie itp.

Przyjmę od 2 do 6 graczy.

Jeśli będzie chętna jakaś graczka to można pomyśleć o postaci z Sororitas lub Malleus

Gdy będzie więcej rezerwujących graczy niż miejsc w przygodzie o dostaniu się będą świadczyć różnorodności zakonu i charakteru postaci. Np. jeśli do wyboru będę miała 3 Devastatorów, a w drużynie będzie już z 2 Ultramarins to pewnie odpadnie Dev z Ultramarins. Później spojrzę na osobowość 2 pozostałych Dev i wybiorę tą, która się nie powtarza u innych klas postaci.

Czas rekrutacji do końca 1 listopad. Karty na PW.

Karty, które wybiorę uzupełnię wam o talenty i cechy wynikające z zakonów i klas postaci, a następnie odeślę z zakupionymi bonusami.

Piszę z angielskiego podręcznika więc część nazewnictwa będzie z oryginału, a reszta po swojemu przetłumaczona. Tak samo ze zdolnościami

 

Ostatnio edytowane przez Rahaela : 16-10-2013 o 21:37.
Rahaela jest offline