Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 10-11-2013, 18:44   #1
Sekal
 
Sekal's Avatar
 
Reputacja: 1 Sekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputację
[Najemnicy] Porwani [kilkulinijkowa]


Ziemia, wraz z kolejnymi upływającymi latami, oznaczającymi kolejne okrążenia wokół gwiazdy zwanej Słońce, nie zmieniała się wcale tak bardzo, jak można by sądzić po wielkich aglomeracjach miejskich i sięgających chmur wieżowcach. W każdej epoce ludzie mogliby się odnaleźć, ze względu na fakt, że ich natura nie ewoluuje. Owszem, stają się coraz bardziej cywilizowani, lecz proste potrzeby pozostają dokładnie takie same. Zmienia się ich forma, tylko to. Sposób realizacji już zależy tylko od dostępnych środków.
Bo cóż znaczy cywilizowani? Niewiele. Zamiast skór noszą syntetyki. Zamiast na koniach, podróżują nowoczesnymi pojazdami, nawet nad ziemią i pod wodą. No i ważna rzecz - zabijają się nie maczugami, lecz technologią, która często nie pozwala się nawet zauważyć przed śmiercią.

Skąd w ogóle te wynurzenia?
Ze względu na chęć nawiązania do jednej, bardzo specyficznej grupy, zwącej się nawet przez samych siebie najemnikami. Grupy parającej się zasadniczo tym samym - podejmowaniem się zadań w imię kogoś innego. Wszelakich, tak samo jak zróżnicowani są sami ci ludzie.
Łączy ich przecież tylko jedno: pobieranie opłaty za swoje usługi.
Niewielu ma ideały. Niewielu pragnie pomóc z samej swojej dobrej natury. Inni zwyczajnie lubią nosić broń i jej używać. Nie ma innej cechy wspólnej. Każdy, kto wie, gdzie szukać, może ich wynająć.
A w 2048 roku, oznacza to odwiedzenie szczególnych zakamarków sieci. Ogłoszeń jest sporo. Zwykle zleceniodawca pragnie profesjonalistów. Zdarza się jednak, że nie wszystko znajduje chętnych. I to później trafia do tych, którzy dopiero zaczynają w tym biznesie.
Porwania to jedne z tych nielubianych przez doświadczonych najemników zajęcia. Mało płatne, długotrwałe, dla nich może nawet nudne.

"Poszukujemy grupy ludzi gotowych pomóc nam w poszukiwaniu naszych dzieci, 18 letniej Natashy i 16 letniej Sashy. Zaginęły dwa tygodnie temu, trop znaleziony przez policję doprowadził do Kolumbii i tam się urwał. Zapewniamy dobre wynagrodzenie."
Dalej był tylko numer, na który trzeba się zgłosić. Marny kąsek dla wyjadaczy.
Ale przecież od czegoś trzeba zacząć. A chętnych do tego nie brakowało.



Witam

Wstęp jak zwykle krótki, kto mnie zna, wie że prawidzwy wstęp lubię dawać dopiero w sesji, gdy wybiorę graczy. Tym razem proponuję drugą już sesję najemniczą w lekko Cyberpunkowym świecie końcówki roku 2048.
Już wyjaśniam z czym się to je.

Dlaczego kilkulinijkowa?
Ponieważ chcę spróbować swoich sił właśnie w takiej szybkiej sesji na krótkie posty. Czas na posty to jeden-dwa dni, długość jednej wypowiedzi z popularnych ostatnio doców. Ale i nie jednolinjkowko - a przynajmniej minimalnie dłużej. Tak idealny przykład takiej sesji znajduje się tutaj ([Vortex] Księgowi Narodów).

Czym będzie sesja?
Najprościej zdefiniować ją jako sesję akcji w najemniczych klimatach Ameryki Południowej. Oczywiście, będą korporacje i nowoczesne technologie, klimat jednakże nie będzie odbiegał w stronę sci-fi jakoś bardzo. Zdecydowanie nie będzie tu tylko strzelania, więcej kombinowania i ogólnego reagowania na konkretne sytuacje.

Kogo poszukuję?
Osób pełnoletnich, to na wstępie. Tych, którzy lubią wgłębić się w świat i sesje, a odgrywaną postać prowadzić w pełni, wraz z chociaż szczątkowym wgryzieniem się w jej umiejętności. Lekarz widząc postrzelonego kompana z przebitym płucem nie mówi przecież “leczę go”. On ma działać. Nie przewiduję tu czepiania się z mojej strony nieistotnych szczegółów, ale szukam osób potrafiących się zaangażować.

Jaka ma być postać?
Realistyczna. Posiadająca wady i zalety. Początkująca, przez co raczej młoda. Ktoś, kto odpowie na ogłoszenie i podejmie się zadania za zaoferowane mu pieniądze. Nie muszą to być stricte najemnicy. Muszą się jednak specjalizować w jakiejś przydatnej dziedzinie, aby chciano ich zatrudnić. Nawet jak to będzie jakiś sposób na ucieczkę, muszą także chcieć wypełnić zadanie, wiedząc w co się pakują.
Warto zróżnicować klasy, ale to ciężko osiągnąć na etapie takiej rekrutacji.

Czego wymagam w karcie postaci?
- historii postaci - może być krótko, może być nawet wypunktowana - byle miała sens. Wyjątek dla osób, których nie znam i nie mogę łatwo sprawdzić jak piszą - tu proszę się przyłożyć bardziej, bowiem po tym także mogę oceniać. Jak już wspomniałem - postać początkująca, niedoświadczona.
- charakteru i wyglądu postaci, wraz ze zdjęciem
- jeśli postać jest najemnikiem: informacji w jaki sposób nim została i dlaczego
- 2-3 najważniejsze osoby dla tej postaci - rodzina, przyjaciele, wrogowie, były szef etc, + krótkich opis tych osób - postaci będą w bardzo odległym zakątku świata, ale kto wie, czy kiedyś nie przyda się jakieś wsparcie nawet z takiej odległości
- informacji na temat: motywacji, przynależności społecznej i religijnej, celu, który postać chciałaby osiągnąć w przyszłości, najważniejszej osoby, najważniejszej rzeczy, najważniejszego miejsca, stosunku do ludzi, stosunku do technologii i korporacji

Pamiętajcie, że chciałbym, aby te postaci żyły, faktycznie wpasowywały się w cybernetyczny świat. Stąd tło postaci jest dla mnie ważniejsze nawet od jej historii. To gdzie będą one umieszczone na czas sesji w końcu nie zmienia ich ogólnego poglądu na świat i ich w nim umiejscowienie.

W późniejszym czasie będzie mi potrzebne także:
- mechanika - oparta na nWOD, lekko zmodyfikowanym, aby pasował do takiego świata - opis mechaniki w następnym poście. Ona sama może okazać się istotna, bowiem będę rzucał kośćmi, poza kulisowo, ale zapewne całkiem często
- stan posiadania postaci. Waluta to EuroDolary, na podstawowy sprzęt na pewno postaci uzbierały. Oferuję PDF-y z rozpisanym ekwipunkiem z Cyberpunka 2020, część rzeczy jest tam nie do użytku, ale większość można skompletować posługując się taką listą. Inne zakupy broni i technologii mogą być ustalane ze mną, podam też cenę etc. Lista dostępna jest też online: tutaj - w przypadku ceny należy dodać jedno "0", standardowo postać ma do wydania 20 000 E$ na sprzęt osobisty. Więcej o tym przy mechanice. Jest to chwilowo sprawa poboczna.

Zarówno mechanika jak i stan posiadania będą istotne dopiero przy rozpoczęciu sesji.

Rekrutacja trwa do niedzieli 17.11.2013 włącznie Przyjmę ok 4 osób. Co do szybkości sesji, to tak jak pisałem na początku. Piszemy codziennie lub co dwa dni, gdy ktoś nie da akurat rady w danej kolejce, jej postać dostaje mniej albo nic do roboty. Gdy omija kilka kolejek pod rząd bez słowa to oczywiście dziękuję mu za grę, tu nie ma zaskoczeń.
Zapomniałem pewnie o wielu rzeczach, proszę więc pytać. Tak samo jeśli chodzi o jakieś szczegóły dotyczące dostępnych technologii i samego świata, bowiem to co przedstawię to tylko najważniejszy skrót informacji. Pamiętajcie też, że nie ograniczam nikogo w światotworzeniu, o ile tylko nie jest to niezgodne z tym co sam podaję.

Krótki opis świata: KALENDARIUM ([materiały][Cyberpunk 2050] The Big Apple)
Pamiętajcie, że tak naprawdę świat się prawie nie zmienił. Wystarczy do niego dodać potężne korporacje i trochę opisanej techniki. I już, nie trzeba więcej wiedzieć, by się dobrze bawić.

=== MECHANIKA ===



Kilka słów o mechanice. Pierwsze i najważniejsze: nie jest ona najważniejszą częścią karty, jak niektórzy z uporem maniaka myślą. To tylko odwzorowanie Waszych kart postaci w formie kropek. Nie musicie wiedzieć o niej dużo, wszelkie rzuty będę wykonywał ja.

Mechanika będzie wzięta z nWoD, a jej opis nawet znalazłem w artykule na LI: TUTAJ. (Mechanika Nowego WoDa)
Proszę i zapoznanie się z punkami IA oraz IB, one będą potrzebne do stworzenia postaci. Oczywiście osoby znające tę mechanikę zrobią to pewnie z pamięci.

O ile przydział kropek pozostaje taki sam, jak zostało tam napisane (na atrybuty 5/4/3, na umiejętności 11/7/4), to następują drobne zmiany w kilku innych miejscach.
- cnota i słabość nie są wymagane, choć dobre i słabe strony charakteru są cenne w przypadku kreowania postaci - przy czym to może wyjść także w trakcie sesji - podążanie za cnotami i słabościami u mnie nie daje jednak żadnych profitów, a jest jedynie elementem odgrywania postaci
- atuty i umiejętności dotyczące rzeczy nadnaturalnych oczywiście są usuwane (wykrywanie nadnaturalnego, okultyzm etc)
- człowieczeństwo (moralność) dotyczy czegoś innego: jest związane z ilością wszczepów, gdy postać posiada ich więcej niż 3, spada z każdym kolejnym
- specjalizacje będą miały dodatkowe znaczenia - prócz tych do rozdzielenia mogę również sam przydzielić jakieś dodatkowo (w cyberpunku gracz posiadający jakąś umiejętność bez konkretnej specjalizacji może nie być w stanie wykonać danej czynności: np. zwykły lekarz z umiejętnością medycyny bez specjalizacji dotyczącej cyberwszczepów może mieć duże problemy z "zamontowaniem" nawet najprostszego)

Zmienia się nieco także lista umiejętności. W opisie z linka są także inne nazwy względem tych z oryginalnego tłumaczenia, dlatego podaję pełną listę tutaj:

Umiejętności umysłowe:
dedukcja, informatyka, medycyna, nauka, technologia, polityka, rzemiosło, wiedza
Umiejętności fizyczne:
bijatyka, broń biała, broń palna, ładunki wybuchowe, prowadzenie, przetrwanie, skradanie się, wysportowanie, złodziejstwo, zmysł walki
Umiejętności społeczne:
sława, ekspresja, empatia, obycie, oszustwo, perswazja, półświatek, zastraszanie

Chciałbym też zwrócić uwagę na atuty. Te, w których można dać od 1 do 5 kropek, najczęściej nie rosną liniowo. W przypadku 1 kropki na kontakty dostaje się jednego fixera z średnią ilością kontaktów w jednej z dzielnic, w przypadku 5 kropek kontaktem będzie np. prężna organizacja działająca w praktycznie całym NYC.

Każdy otrzymuje 20 000 E$ na ekwipunek osobisty - czyli całą technologię, którą postać ma przy sobie, na sobie i w sobie. Dodatkowo wartość przedmiotów jest inna od tej oficjalnej z CP2020, gdyby ktoś ją znał: do cen należy dodać jedno 0 na koniec. Cennik jest np. tutaj: Cyberpunk 2021. Można jednak wymyślać własne bronie/przedmioty/wszczepy, zgodne z duchem cyberpunka. W razie bardziej kosmicznych można dać mi do zatwierdzenia.
I teraz: wiem, że to mało, zwłaszcza dla niektórych. Ale służy konkretnemu celowi i wyrównuje postaci. Jest jednak coś takiego jak atut "zasoby". 1 kropka w nim to dodatkowe 5 000 E$, 2 kropki 10k, 3 - 20k, 4 - 40k, 5 - 60k. Jak widać, nie jest to liniowe. Jeśli ktoś chce napakować postać technologią to musi na to poświęcić część punktów, które mógłby przydzielić do czegoś innego. Proste.
Dodatkowy ekwipunek może dodać także odpowiednia historia, czy inne atuty na wysokim poziomie - np. kontakty, dzięki którym postać dostanie coś gratis.

W razie wątpliwości nie bać się pytać. Z drugiej strony najlepiej to robić dopiero po napisaniu tej pozostałej części karty postaci, mechanikę zostawić sobie na koniec

Pozdrawiam
Sekal
 

Ostatnio edytowane przez Sekal : 11-11-2013 o 19:26.
Sekal jest offline