Oglądałem dzisiaj z synkiem Uniwersytet Potworny. Od razu dla nie kojarzących produkcji dorzucam trailer:
[media]http://www.youtube.com/watch?v=_o6-IROt46Y[/media]
Wpadłem na pewien pomysł świata/settingu do Savage Worlds. Nie ma co go wybitnie opisywać, więc opowiem krótko.
Co jeśli by opracować lekki system specjalnych zdolności straszenia i ustalania skali jak dobrze udało się kogoś wystraszyć (można w tym celu zwyczajnie kierować się tabelą strachu). Gracze byli by potworami którzy w jakiś sposób utknęli w świecie ludzi. Jest to za czasów gdy potwory są przekonane, że ludzie są toksyczni i można ich tylko straszyć by zdobyć energię. Różni się to ciut o Potworów i spółki w ten sposób, że potwory mogą używać strachu i krzyku innych by przenosić się przez dowolne drzwi do innych na nie wielkie odległości (kilka, klikanaście, kilkadziesiąt km w zależności od mocy strachu). Dzięki temu mogą szybko się poruszać pomiędzy lokacjami. Ogólnym wiecznym celem graczy jest ucieczka ze świata ludzi, z powrotem do swojego.
Jest to w sumie materiał bardziej na parę sesji, czy kampanię, niż na stały uniwersalny setting, wydaje mi się to jednak ciekawe urozmaicenie w stosunku do innych światów akcji
Co o tym sądzicie, jakie elementy byście dorzucili do takiej gry? Może zaproponujcie wersje dla starszych odbiorców, gdzie np potwory zdobywały by dodatkowe boosty za pełne strasznie np dorosłych w stylu najlepszych monstrów z horrorów? Wszelkie pomysły mile widziane, byle by konstruktywne.