Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 18-11-2013, 11:34   #1
Szamexus
 
Szamexus's Avatar
 
Reputacja: 1 Szamexus wkrótce będzie znanySzamexus wkrótce będzie znanySzamexus wkrótce będzie znanySzamexus wkrótce będzie znanySzamexus wkrótce będzie znanySzamexus wkrótce będzie znanySzamexus wkrótce będzie znanySzamexus wkrótce będzie znanySzamexus wkrótce będzie znanySzamexus wkrótce będzie znanySzamexus wkrótce będzie znany
Komentarze- [Byle do świtu/ survival horror] Zaraz północ

Witajcie. Uprzejmie proszę dajcie mi trochę czasu abym "ogarnął" obsługę wątków jak o MG . Potem wieczorem mam nadzieję I post. A Was proszę o podczepienie Avatarów.

Włączyłem też w sesji kostkę, pomyślałem, że skoro Wy jako gracze możecie chcieć rzucić 3k6 aby testować swoje cechy (patrz niżej, pkt 3.), że to może być fana opcja. Tylko zobaczymy jak to działa ...

Zasady pisania postów:
1. piszemy w 3. osobie
2. dialogi piszemy kursywą
3. gdy dochodzicie do wniosku, że sami chcecie testować daną cechę (patrz testy ptk. 2.), proszę o deklarację działania (opartą o ROZ, SPR, ODW) która kończy post oraz wykonanie rzutu 3k6 i podanie wyniku na końcu (np. Alojzy staje przed oknem, otwiera je, wychyla się i widzi poniżej stojący TIR. Chwila namysłu, serce wali jak oszalałe, nerwowo ogląda się za siebie. Na korytarzu słyszy co raz głośniej kroki zbliżającego się pościgu. Podjął decyzję, skacze próbując wylądować na naczepie.
SPR 3,4,1 lub ODW: 2,4,6)
4. w przypadku gdy nie wyrobicie się z napisaniem posta, proszę o powiadomienie w komentarzach, w ten sposób będziemy "oszczędzać" sobie czekania i niepewności co się dzieje
5. będę po odpisce pisał w komentarzach termin do napisania postu, dla jasności terminów
6. i to chyba tyle

Bardzo Was proszę o wstawienie Avatarów o wymiarach max 300x200.

I ewentualne pytania ...


*** TUTAJ WYCIĄG Z ZASAD ***
Każda postać opisana jest trzema statystykami. Każda pokazuje, w czym dany osobnik jest dobry... i co go zgubi w Halloween. Aby stworzyć postać do gry, rozdziel 7 punktów między te cechy (minimum 1 i maksimum 4 w każdej). Tylko pamiętaj: nie zawsze najwyższa statystyka to ta najistotniejsza:
Rozsądek - odpowiada za wszelkie rozsądne decyzje, wiedzę ogólną i bycie przemądrzałym dupkiem. Zazwyczaj zbytnio wierzą w to, co mówią. Słynny cytat: "Ten potwór nie biega tak szybko jak my, bo ma zbyt krótkie nogi".
Sprawność - domena wszelkich osiłków i parkourowców. Niemal każdy z wysoką Sprawnością zginie w bezpośredniej walce z Tym Złym. Wszystkim ich szkoda, do czasu aż zaczną ginąć ładne samice. Słynny cytat: "Ja go odciągnę, a wy uciekajcie!".
Odwaga - Odpowiada za odporność na Panikę i Strach. Zazwyczaj główny bohater jest odważny, ratuje wszystkich, ale oni i tak giną mu na rękach. Słynny cytat: "To nie może się tak skończyć!".

Testy:
1./ Jak się testuje? O tym kiedy decyduje oczywiście MG w zależności od sytuacji. Rzucamy 3k6 na atrybut (Rozsądek lub Sprawność) w odpowiadającej mu sytuacji. Jeżeli na jednej lub żadnej kości wypadnie wartość niższa lub równa wartości atrybutu, rzucamy 3k6 na Odwagę. Jeżeli co najmniej dwie kości będą niższe lub równe wartości Odwagi - test się udaje. W przeciwnym wypadku postać otrzymuje 1 punkt Paniki
Punkty Paniki można stracić. Aby to zrobić, w rzucie na atrybut wszystkie trzy kości muszą być poniżej wartości atrybutu - tracimy wtedy 1 punkt Paniki.

Kroki przed śmiercią: Domyślnie wartość wynosi 10. Określa, ile czasu pozostało postaci do śmierci. Każda nieudana akcja (test) w świecie gry, obniża cechę o 1 (jeśli gracz podejmuje ciekawe decyzje w czasie gry, to MG może nagradzać bohatera dodatkowymi punktami). Odwzorowuje to ucieczkę lub wpadanie w łapy kostuchy. Jeśli odległość wyniesie 0... nie ma odwrotu.

Panika: Złe decyzje i kiepskie testy wzmagają panikę, domyślnie ta cecha wynosi zero i wzrasta z każdą porażką i przerażającą sceną. Maksymalny poziom Paniki wynosi 6+Odwaga.

Jeśli Panika wynosi:
0-1: bohater jest lekko przestraszony, nerwowo się rozgląda. Bez kar.
2-3: bohater jest bardzo zdenerwowany, trzęsą mu się ręce i nie może racjonalnie myśleć. Używa tylko dwóch kostek w testach.

4-5: bohater przez swój strach nie może testować swojej słabszej cechy (Rozsądek lub Sprawność), bez pomocy innych nie jest w stanie ich wykonać, np. przez nieostrożność bohater łamie sobie rękę lub panika nie pozwala mu analizować sytuacji.
6+: Bohater czuje oddech kostuchy na karku. Kiedykolwiek spanikowanej postaci nie wyjdzie test, wykorzystuje ona najbliższą osobę do obrony/pomocy (chowa się za nią, popycha na ziemię by ułatwić sobie ucieczkę, etc.) czy tego chce, czy nie. Test nadal się nie udaje, lecz wykorzystana osoba zbliża się o 1 do Kostuchy.

2./ Cechy można (a nawet trzeba) wykorzystać również na inne sposoby (decyzja graczy), oto przykłady:
- Rozsądek: rzut 3k6 na Rozsądek pozwala na zauważenie znaków wskazujących na rodzaj zagrożenia.
- Sprawność: rzut 3k6 pozwala na wykonanie testu siłowego, jak np. zablokowanie drzwi regałem.
- Odwaga: testowana samodzielnie za pomocą 3k6 przed wejściem do nowego pomieszczenia lub lokacji.

Testy te zdaje się niemal zawsze (należy uzyskać tylko jedną kość o wyniku poniżej wartości atrybutu), a uzyskanie dodatkowych sukcesów skutkuje przyspieszeniem pracy, dokładniejszymi infromacjami lub polepszeniem efektu.
Ale jest jeszcze jedna rzecz: zawracaj uwagę na to kiedy wypadają Ci na kostkach szóstki lub jedynki !
"Pechowa szóstka" - jeżeli na którejkolwiek kości wypadnie 6, testowany współczynnik spada na stałe o 1.
"Szczęśliwa jedynka" - jeżeli na którejkolwiek kości wypadnie 1, postać traci 1 punkt Paniki
 
__________________
Pro 3:3 bt "(3) Niech miłość i wierność cię strzeże; przymocuj je sobie do szyi, na tablicy serca je zapisz"

Ostatnio edytowane przez Szamexus : 18-11-2013 o 12:15.
Szamexus jest offline