Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 27-12-2013, 01:07   #2
JPCannon
 
JPCannon's Avatar
 
Reputacja: 1 JPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputację
Dla osób nie będących pewnymi co do przydatności konkretnych cech w Savage Worlds, lub ich ogólnego zastosowania zamieszczam pewien skrót opisujący od czego tak naprawdę są Mam nadzieję, że komuś się przyda.

Przede wszystkim cechy postaci są wyznacznikami dla umiejętności i pokazują do jakiego poziomu łatwo je szkolić a po jakim trzeba włożyć w to więcej wysiłku. Dla przykładu osoba która ma dwie lewe ręce ma większy problem z opanowaniem sztuk walki nawet w przeciętnej formie niż urodzony akrobata. Oczywiście od tej reguły są wyjątki jednak chodzi o ogół ukazania, że ktoś z pewną bazową cechą łatwiej radzi sobie z nauką podchodzącej pod nią umiejętnością. Są jednak nie raz i inne zastosowania cech które postaram się wyjaśnić.

Zręczność
-Odpowiada za wszystko co związane z ludzką zręcznością :P Można jej używać do różnych sztuczek, testuje się ją w wymagających zręczności czynnościach jak np balansowanie na desce nad wyrwą, przydaje się również by np. uskoczyć z pola rażenia ataków obszarowych.

Spryt
-To ogólna cecha oznaczająca zdolności umysłowe postaci. W jej skład wchodzi tak roztropność, inteligencja jak i wszelkie ogólne procesy myślowe. Zależy od niej wiele cech wymagających bystrego umysłu, jeśli jednak chodzi o samo zastosowanie cechy, to służy ona między innymi do obrony przed różnymi formami manipulacji, można ją testować w wypadku sprawdzania ogólnej wiedzy bohatera, oraz do prób ogłupienia innych.

Siła
-Ogólna siła bohatera. W wypadku sesji gdzie bierze się pod uwagę wagę ekwipunku ona wyznacza limit wagi tachanych rzeczy. Testuje się przy wszelkich sytuacjach wymagających użycia siły, jak chociażby przepychanie rzeczy, siłowanie się z innymi, próby utrzymania kogoś w uścisku, czy co najczęściej używane do wyznaczenia siły obrażeń zadanych w walce wręcz.

Wigor
-Ogólna cecha od której zależy wytrzymałość postaci. Nie chodzi tu tylko o wytrzymałość na obrażenia, ale również odporność organizmu na wyczerpanie, choroby, trucizny, rany i ogólne radzenie sobie z dolegliwościami fizycznymi. Wykorzystuje się ją również przy próbach wyparowania obrażeń co obrazuje się jako niezwykłą wytrzymałość organizmu który tym razem dał sobie radę z cięższą raną która okazała się być tylko powierzchowna Taki test tyczy się tylko figur i spala fuksa takiej postaci.

Duch
-Ostatnia lecz nie mniej ważna cecha. Odpowiada za ogólną odwagę postaci i jej chart ducha. Określa wszystko co wymaga wkładu siły woli czy chociażby wiary. Testuje się go w wypadku odpierania zastraszania, gdy przytrafi się nam coś przerażającego (w bardziej mrocznych sesjach używa się do tego odpowiedniej umiejętności Odwaga która jest zależna od Ducha), używa w różnych mocach wymagających wiary, lub innego emocjonalno duchowego zaangażowania. Co jednak najważniejsze gdy postać mocniej oberwie, gdy jest przerażona, gdy coś ją "zamuruje", gdy paraliżuje ją ból, wtedy jest w szoku. W takiej sytuacji (a zdarza się ona niemalże w każdej walce i dość często poza nią) to właśnie zdany test ducha sprawia, że postać potrafi zebrać się w sobie i dalej walczyć.

Mam nadzieję, że niczego nie pominąłem, starałem się jednak podsumować wszelkie aspekty cech i ich ogólne użycie w mechanice.
 
__________________
"Miłość której najbardziej potrzebujesz to Twoja własna do siebie samego"
JPCannon jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem