Nie bardzo rozumiem jaki jest cel tego artykułu, zwłaszcza że ma w nazwie warsztaty. Ma on nauczyć czego? Zadawania pytań na sesji? Komunikacji MG - Gracz? Jeżeli jest to tak na powyższe dwa pytania to artykuł nie spełnił założeń. Już w pierwszym przykładzie jest błąd merytoryczny MG, cytuję:
Cytat:
MG: Na polanie leżą ciała zmasakrowanych ofiar.
BG: Co mają przy sobie? Co mają przy sobie?
MG: <głębokie milczenie z powodu nieosiągnięcia zamierzonego efektu>
|
MG nie wziął pod uwagę faktu, że BG z marszu próbują ustalić co zaszło i pytanie "co mają przy sobie", nie jest wcale takie głupie, gdyż dzięki niemu można ustalić czy ofiary stały się celem napadu rabunkowego, czy może celem ataku jakiejś bestii.
To tylko jest taka dygresja, ale istotą tego artykułu nie powinny być pytania i jak je zadawać, ale raczej dojrzałość graczy i związane z nią lub jej brakiem komplikacje, bo tu leży istota klimatu i głupich pytań na sesji.
No i co z tym światotworzeniem? Gdzież ono jest?