Cytat:
Populacja innych nadnaturalnych stworzeń
|
Cytat:
Szukam jakichś eleganckich rozwiązań dlaczego mieliby nie reagować zespołowo na istnienie wampirów.
|
Na szybko: podział ról/sfer wpływów. Wampiry rządzą szarymi ludźmi i związkami zawodowymi przedszkolanek, wilkołaki położyły łapę miejskich gangach i kanalizacji, a magowie opanowali elitę i środowisko dostarczycieli pizzy. Tak długo, jak te środowiska/sfery (a może związane z nimi rejony typu dzielnice/miejsca) nie zachodzą na siebie, tak długo wzajemna odrębność jest respektowana. Oczywiście "na granicach" czasem dochodzi do tarć, czy okazjonalnej współpracy, ale to wyjątki od reguły.
Dopiero pojawienie się czynnika "globalnego" w całym mieście (krucjata łowców, jakieś źródło mocy etc.) powoduje, że wszystkie nadnaturalne siły łączą się lub konkurują o jedną rzecz.
Cytat:
Alternatywą jest długotrwałe budowanie elementów charakterystycznych w metropolii
|
Czemu długotrwałe? Liczy się tylko to, co ważne, reszta to budynki
Podziel miasto na sfery - dzielnice. Wypisz dla każdej z nich 2-3 charakterystyczne punkty (katedra, cmentarz, galeria handlowa etc.). Określ "klimat" dzielnicy (getto, rozrywkowa, handlowa, centrum finansowe) + ew. polityczne kwestie (kto rządzi, kluczowi NPC'e). Resztę miasta wypełnią Ci gracze, wymyślając w obrębie dzielnicy pasujące do niej obiekty, miejsca czy zdarzenia.
No i orientuj się :
Damnation City - World of Darkness - POLTERGEIST Damnation City - World of Darkness - POLTERGEIST
ps: to są 2 różne linki