...dobry...
Poprzednie podejście do Władców Stworzenia odbyło się pod opieką Kaworu, niestety wielkie wojny bogów nie wyszły nam na dobre.
Zatem po odczekaniu odpowiedniego czasu proponuję ponownie rozgrywkę w tym settingu, tym razem pod moją opieką.
FAQ
Q: Czym są Władcy Stworzenia i jak wygląda gra?
A: Władcy Stworzenia to uzbrojony w lekką i przystępną postać mechaniki system, w założeniu którego gracze wcielają się w bóstwa (sic!), zazwyczaj pojawiające się z niebytu w nowym, dopiero co powstałym świecie.
Zadaniem graczy jest takie wykorzystywanie swoich boskich mocy, by (jednocześnie z zapełnianiem świata kreacjami takimi jak lądy, narody, zwierzęta i inne takie) stopniowo rosnąć w siłę i zyskiwać przewagę nad innymi graczami-bogami. Dopuszczalne są ataki na inne bóstwa, ale równie popularne są sojusze między nimi.
Q: W porządku, jestem bogiem. Tylko czy ta "lekka mechanika" bardzo ogranicza moje super-boskie moce?
A: Na prawdę przystępny opis mechaniki WS jest dostępny
tutaj. Tamże jest też opisane z jakimi możliwościami zaczynają gracze i jakim regulacjom podlegają interakcje między nimi.
Q: Wszystko jasne, ale ile mam czasu, by zgłosić się do sesji?
A: Planuję zamknąć rekrutację z końcem lutego, chociaż jeśli zbiorę dość graczy, z pewnością zaczniemy wcześniej.
Q: "Dość graczy"? Czyli ilu?
A: Myślałem o od 8 do 12.
Q: A gdybym chciał zagrać jakimś znanym bogiem (na przykład Thorem, bo go koffam z filmów)?
A: Jasne, można rozpisać postać jakiegoś znanego nam z "naszych" panteonów boga, ale, szczerze,
nie polecam tego rozwiązania. Na prawdę. Nie róbcie tego. Dużo fajniej jest wymyślić postać od podstaw, daje to więcej radości.
Q: Jakiś ewentualny szablon karty postaci?
A: Tak, jest, znajduje się nawet na stronie z opisaną mechaniką. Dla porządku wkleję do jednak dodatkowo tutaj.
Kod:
Imię: Nazwa boga, wliczając jego tytuły i przydomki.
Domeny (Specjalizacje): Sfery wpływów.
Koncept: Główna idea, archetyp, podsumowanie. Parę słów, które najlepiej opiszą bóstwo. Bóg Spryciarzy, Dumny Król, Bogini Płodności, Bóg Powietrznych Piratów itp.
Charakter: Wszystko od Praworządnego Dobrego po Chaotyczny Zły; reprezentacja poglądów etycznych i moralnych.
Atak/Obrona/Życie: Należy rozdzielić 10 kości (k6) pomiędzy te trzy statystyki. Te wartości będą wykorzystywane do walk bogów. Odnośnie kości zainwestowanych w Życie - 1 kość = 10 pkt.
Opis: Szczegółowy opis postaci. Powinien być dostatecznie długi, by spełniać swoją funkcję, i jednocześnie dość krótki, by nie zanudzić czytelnika na śmierć.
Q: Jak dostarczyć ci kartę?
A: Najlepiej wkleić ją w temacie z rekrutacją. Ponieważ sesja przede wszystkim nastawiona jest na wspólne tworzenie świata przez graczy, znajomość kompetencji innych "bogów" może okazać się niejednokrotnie kluczowa.
Q: Co powinienem/powinnam zrobić, jeśli w FAQ nie ma odpowiedzi na moje pytanie dot. sesji?
A: Zadać je poniżej. Na pewno odpowiem
Q: W porządku, więc co mam teraz robić?
A: Zgłosić się do sesji!
EDIT: UDZIAŁ BIORĄ:- Googolplex, jako Chronos (Bóg czasu i przemian)
- Gruandotrop, jako Fraghernath (Bóg nieładu i szaleństwa)
- Anonim, jako Ekste (Bóg roślin i alkoholizmu)
- Quelnatham, jako Bez-Imienia (Bóg tajemnic i wiedzy tajemnej)
- Gargamel, jako Shukaku (Bóg piasku i wiatru)
- Danielek, jako Shikiaraja (Bóg - i -) dopiszę kiedy poprawi
- t0m3ek, jako Nah (Bóg pożądania i rozmnażania się)
- Andamant, jako Sithari (Bóg piekła i morderstw)
- Wnerwik, jako Jorundr (Bóg gór i wojny obronnej)
- Icarius, jako Solarus (Bóg słońca i morza)
- Ja (Fielus), jako Fatum (Bóg-Strażnik Praw)