Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 11-02-2014, 23:08   #11
Aschaar
Banned
 
Reputacja: 1 Aschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znany
W telegraficznym skrócie z palma...


Czasami klimat "bez wspólnego mianownika" jest ciekawy. Zwłaszcza jeżeli drużyna jest wieloosobowa i nie gra w stałym składzie. Klimat, a więc i działania postaci, zależy wtedy od konkretnych graczy. Kiedy są gracze A, B i C to jest Vivaldii i dywagacje o sztuce, ale jak jest A, B i D to jest jatka. To wymaga oczywiście większej roboty przy prowadzeniu, ale również często (choć nie zawsze) cementuje drużynę ponieważ ma ona jakiś wspólny cel.

Jeżeli gracze mają się zapoznać / wgryźć / zespolić z domeną, a jednocześnie mieć jakiś wybór to proponuję zastosować "stary numer z kolendą". Na początek trzeba wygenerować jakiś mały kataklizm (pożar, wybuch, tornado, powódź, etc) co zniszczy jakąś ważną z punktu widzenia domeny (lub kogoś ważnego) budowlę. Np. główne Elizjum.

Gracze nie muszą nic wiedzieć o domenie na początek, ale powinni "zwąchać pismo nosem" (zwłaszcza jak są posiadaczami czegoś co za nowe elizjum moogłoby służyć) i zacząć się starać o to, aby elizjum "u nich" wylądowało. To oczywiście ich ustawi w miarę dobrze, ale jednocześnie załatwia ci całą górę scenariuszy - bo przecież X będzie chciał coś w zamian - znaczy sklepać komuś mordę, Y bezie chciał, aby politycznie coś załatwić, etc, etc. Jeżeli jeszcze te cele będą sprzeczne to gracze będą musieli postaciami wybierać czy trzymają bardziej z X, czy bardziej z Y, czy może z Z? Zobaczysz po prostu w którym kierunku pójdą gracze i ku czemu będą się skłaniać. Zapewne często załatwienie czegoś będzie wymagało zarówno sklepania komuś mordy jak i politycznego tet'a'tet - postacie, a w zasadzie gracze będą musieli się dogadać co właściwie chcą osiągnąć.
Te całe załatwianie będzie powodowało, że postacie będą po tej piaskownicy kolendować od jednego do drugiego i poznawać powoli domenę, układy, etc. Po ładnych kilku sesjach (10-15) będą mieli już pełny obraz domeny i dopięte lub prawie dopięte elizjum oraz - co ważniejsze jakieś konkretne własne układy (może nawet wewnetrznie w ekipie sprzeczne). Jednak będą mieli doskonałą bazę do wyboru - jaka ma być polityka domeny.



ËŇ
F%
 
Aschaar jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem