Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 22-02-2014, 18:29   #1
Kawairashii
 
Kawairashii's Avatar
 
Reputacja: 1 Kawairashii wkrótce będzie znanyKawairashii wkrótce będzie znanyKawairashii wkrótce będzie znanyKawairashii wkrótce będzie znanyKawairashii wkrótce będzie znanyKawairashii wkrótce będzie znanyKawairashii wkrótce będzie znanyKawairashii wkrótce będzie znanyKawairashii wkrótce będzie znanyKawairashii wkrótce będzie znanyKawairashii wkrótce będzie znany
Lightbulb [Autorski] Witness

Ilośc graczy: 4-6
Czas odpisu: 2 w tygodniu.
Długośc odpisu: około trzech, sześciu zdań.
Długość rekrutacji: 30 dni od powstania rekrutacji.
Długość sesji: Przy sprzyjających wiatrach półtora do dwóch miesięcy, zależne od graczy.
Wzór: Sonda ([Autorski] Witness)
Charakterystyka gry: Gra pozorów bez postaci NPC. Postaci dzielą się na Swoich i Obcych; Swoi starają się przeżyć i aktywować cztery Kamienie Milowe wyznaczone w grze, podczas gdy Obcy starają się je sabotować, i eliminować innych. Każdy z graczy posiada 2 postaci, może się przydażyć że obie są z tej samej bądź odrębnych grup. Obcych będzie mniej niż Swoich, natomiast obie drużyny będą na wzajem wymieniać się w byciu grupie Jawnej bądź Skrytej. Postaci z grupy Jawnej, piszą na forum, natomiast postaci z grupy Skrytej piszą na google docu, gdzie mogą również posiadać swoje własne przygody typu 1 Gracz i 1 MG. Zmiany Grup następują gdy grupa Jawna pokona Kamień Milowy, jeśli w grupie Skrytej dojdzie do zabójstwa Obcego bądź jego ujawnienia i ucieczki, bądź jeśli w obojętnie której grupie zostanie odnalezione ciało.


Przedmowa:

"WITNESS"

Jak powiedział Paul, jeden z bohaterów filmu 'Zniknięcia na siódmej ulicy', na jednej z koloni Roanoke, ponad sto kolonistów zniknęło jednej nocy, dosłownie wyparowując w nicość i pozostawiając za sobą jedynie ubrania na ziemi, tajemnicę i jedno słowo wyryte w korze drzewa 'CROATOAN'. Było to nawiązanie które mogło lecz nie koniecznie musiało odpowiadać na pytanie dotyczące złowrogich szeptów i cieni porywających ludzi, i pozostawiających w wielkim mieście jedynie z pięciu ludzi pośród mroku. To słowo mogło tłumaczyć zaistniałą sytuację, jakby wszechświat dawała wiadomość o błędzie jako ostrzeżenie przed resetem. Jak plamka na taśmie ostrzegające operatora przed zmianą rolki. Kto nie chciałby dowiedzieć się znaczenia tego słowa w podobnej sytuacji co Paul? Kto nie chciałby być świadkiem, zdolnym pojąć tajemnicę zaistnienia sytuacji ekstremalnych. Co jeśli to właśnie wam dane będzie dowiedzieć się prawdy? Czy zawalczycie z losem i zagracie do końca by wygrać niewiadomą?

Pomysł na sesje:


[MEDIA]http://www.youtube.com/watch?v=tB459qrQ-O4[/MEDIA][media]http://s10.postimg.org/5fazerl8p/poster4c.jpg[/media]
[media]http://s12.postimg.org/s8dh89cnh/Dead_Space_3_Concept_Art_Jason_Felix_09a.jpg[/media][MEDIA]http://s30.postimg.org/97y45y4n5/lostplanet3_poster_jim_taking_a_break.jpg[/MEDIA]

Wyobraźcie sobie że ludzkość stoi w obliczu ogromnej ekspansji technologicznej i naukowej, podbijamy kosmos, kolonizujemy planety, poziom edukacji sięga absurdalnego wymiaru. Poznajemy nowe światy, nowe formy życia. Rozrywka nabiera nowego wydźwięku, powstają specjalne stacje, parki rozrywkowo wypoczynkowe, a jednocześnie arki dla potencjalnych kolonistów nowych światów. Bycie pierwszym na nowej zdatnej do zamieszkania planecie staje się tak luksusem jak i rozrywką dla wybrańców. Co jeśli i wy postawiliście stopę na jednym z nich? Oczywiście na takiej arce nie ma miejsca dla darmozjadów. Każdy ma wytyczoną powinność którą zajmuje się, podczas gdy stacja mknie przez kosmos w zawrotnym tempie, jednak nadal zbyt wolnym by za wyjrzeniem przez okno można było dostrzec śmigające gwiazdy. Siedzący w temacie maszynowni pewnie rozpoznają terminy naruszania prędkości kinetycznej masy sugestywnej, jednak większość z pasażerów określić może status prędkości jako wystarczającej na podawanie drinków bez wylewania. Na arce jest czas na wypoczynek i pracę, ilość miejsc jest wystarczająca na dwukrotne zwiększenie ilości mieszkańców, a ciąg zmian wacht w grafiku jest wyznaczony na tyle zręcznie by każdy z mieszkańców mógł widzieć się z sobą przynajmniej kilkanaście razy w ciągu sześciu lat. Od wyruszenia minęły już trzy pełne obrony zmianowe, a końca podróży jeszcze nie widać. Nikogo by to nie obchodziło, gdyby coś nie naruszyło rutyny owej nirwany.

[media]http://s3.postimg.org/5mo58p1tv/event_horizon_image_s9zx9.jpg[/media]

Przychodzi czas na twoją wachtę odważny bohaterze, nie budzisz się sam, wraz z tobą są i inni. "Hej Richard, Hej Marta, jak się spało stare zwisy" prychasz śmiechem po dobrym śnie, ale sam przyznasz że plecy bolą jak diabli, mimo soku i bioskóry zapobiegającej odleżynom. Wszyscy zachowują się przeciętnie, wszystko odbywa się naturalnie. "Pierd** się" odpowiada rozbawiony mechanik. Dobrze wiesz że kto jak kto, ale on rozumiał twój prostacki humor. Grupa zaczyna się ożywiać, Jednak zauważasz że poprzednia grupa dała dupy. Ktoś nie odłożył kluczy w odpowiednie miejsce, kto inny zauważa brak kilku narzędzi, na zewnątrz jest koszmarnie cicho, czyżby problem z generatorem wschodniego skrzydła? Przy okazji czemu poprzednia warta nie wybudziła was z hibernacji? Komory kriogeniczne wskazują odpowiednią datę, ktoś powinien się po was zjawić. Czyżby zapomnieli? W pustych holach nie ma śladu kroków, a z wentylacji dobiega chłód. Grupa nie wydaje się specjalnie zaniepokojona póki nie natrafia na syczący radioodbiornik zwisający na kablu. W eterze nadajnika słychać powtarzającą się nagraną wiadomość. Ktokolwiek ją nadał znajdował się w ładowni, bo w tle jego skonsternowanych wrzasków i pojękiwań słychać echo symulacji komputerowej wzywającej do izolacji skażonego ładunku, oraz zbliżającej się zguby. Log pokładowy wskazuje utknięcie w miejscu z dotychczasowym grafikiem. Jakieś pół roku temu, sprawy nagle ucichły, jakby ktoś wyłączył prąd. Nowy głos w słuchawce wskazuje na inną zmianę, nawołującą do odezwania się, "halo, czy ktoś mnie słyszy? halo, halo! ...chyba nie działa. Halo!" ręka aż korci po sięgnięcie do stacji i odzew. Prócz was, w zasięgu wzroku nie znajduje się nikt inny, coś jest nie tak.

[MEDIA]http://s4.postimg.org/a3r8w1zrh/env_ds3_spaceship_cockpit.jpg[/MEDIA][MEDIA]http://s30.postimg.org/nve6rf9q9/visceral_games_05.jpg[/MEDIA][MEDIA]http://s29.postimg.org/8pv3x72lz/torpedo_room2.jpg[/MEDIA]

Co dziwne w powietrzu czuć dziwny zapach, czyżby nastąpił wyciek chemikaliów? Czemu podłoga wydaje się kleić do stóp, a w świadomości ciągle wije się wizja rozkładu. Może coś stało się również z komorami w których grupa spędziła poprzednie cztery lata. Już nie jednemu zdarzyło się wrzasnąć na widok czegoś co po chwili ponownie stało się zwykłą ścianą, czy ekranem monitora, w żaden sposób nie wyróżniającej się podłogi, lub kompletnie przeciętnej szmatki. Czyżby to rodząca się panika, szok, strach? Nie bez powodu zmianowi byli wybierani tak by wymieniać się z ludźmi których bardzo dobrze znali, kimś bliskim z kim spędzali, za każdym razem, jeszcze jedną trzecią służby. Były to osoby dla nich szczególne; brat, siostra, ukochany, ukochana, przyjaciele bądź przyjaciółki z dzieciństwa. Ciekawe czy z nimi wszystko w porządku?

Karty postaci:
Cytat:
Postać 1.

Gracz zamieszcza fotografie postaci (tylko fotografie)
Godność: imię "nazwa używana w grupie" nazwisko
Umiejętności: każda z postaci wypisuje 3* umiejętności aktywne i 1 pasywną. Po czym podpisujesz je pod wybrane numery od 1 do 10, którymi będziesz oznaczać użycie ich w sesji.
Lista umiejętności.
Klasa postaci: Wybrana klasa postaci będzie posiadać wiadomości o danym rejonie, bez konsultacji z nią, buszowanie po danym rejonie będzie dawać różne rezultaty; Mechanik A (maszyneria), Mechanik B (energia), Operator A (stabilność), Operator B (łączność), Technik (dostęp), Technik B (ochrona), Obsługa A (zapasy), Obsługa B (rozrywka).
Status relacji: z drugą postacią; ojciec, matka, brat, siostra, kochanek, kochanka, przyjaciel, przyjaciółka, małżonek, małżonka.

* Ilość graczy decyduje ile umiejętności postać posiada.
Od 4-5 = 3 aktywne i 1 pasywna
Do 6 = 4 aktywne i 2 pasywne

Postać 2.

Fotka
Godność:
Umiejętności:
Klasa postaci:
Status relacji:
Domyślnie postaci startują jako Swoi, spośród grupy czterech osób, dwie otrzymają po jednej postaci jako Obcy, bądź jeden gracz otrzyma aż dwie postaci obce.

Przykład postaci:

Cytat:
Fotka
Godność: Marta "Mara" Markis
Umiejętności:
2. Szum
5. Change log
7. Urwany krzyk.
9. Trudny cel
Klasa postaci: Technik B
Status relacji: Matka Fiony

Fotka
Godność: Fiona "Mała" Markis
Umiejętności:
1. Nos detektywa
3. Lepkie ręce
5. Azyl
8. Hiena cmentarna
Klasa postaci: Obsługa A
Status relacji: Córka Marty
Dowiadujemy się z tych umiejętności i klasy postaci że przykładowo Fiona, będzie osobą którą warto wypytać o sprawy zapasów, czyli wie co jest na stanie magazynów. Również potrafi badać ciała, dowiadywać się kto jest odpowiedzialny za mord, a także dowiadywać się jakie zdolności posiadał denat, potrafi również zabarykadować się w pomieszczeniu w miarę potrzeb bądź zabarykadować kogoś innego, jak i nie łatwo jest jej odebrać rzeczy które pragnie pozostawić przy sobie.


MECHANIKA

Gracze odpisują tak na forum jak i na google doc, dzieląc się tym na Grupy Jawne oraz Skryte. W grupie Skrytej natomiast, czyli na google doc, postaci które odejdą od innych przeżywają własną przygodę. Ich przygoda będzie opublikowana na forum gdy tylko grupy jawne oraz skryte dokonają zamiany. Natomiast jeśli postać jest sama w grupie skrytej, jej przygoda nie zostaje opublikowana.
Gracze odpisują kiedy tylko chcą, póki wyrabiają się przed okresem poniedziału i czwartku w których będę podsumowywać tury. Jeśli gracz napisze swój post, kolejny gracz ma prawo podsumować swoim postem, poprzednią turę oraz wyczyny innych graczy mające miejsce przed jego odpisem.
 
__________________
Kawairashii jest offline