Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 09-03-2014, 12:43   #1
Anonim
 
Reputacja: 1 Anonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputację
Thumbs up [Tunelarz] Lochy Złamanej Fajki

Witajcie wszyscy. Co prawda miałem zamiar stworzyć sesję z testowaniem, nowego, prostego i munczkinowskiego systemu, ale nie zdążyłem dokończyć, a chciałbym zacząć już sesję. Dlatego oparłem wszystko na mocno okrojonym systemie neuro.


O co chodzi?
Gra polega na łażeniu po podziemiach w świecie "fantasy" zabijaniu potworów, szabrowaniu pomieszczeń i zdobywaniu punktów doświadczenia. Te trzy rzeczy będą dodane do rankingu razem z czwartą związaną z wypełnianiem misji pobocznych. Główną misja jest zwiedzenie wszystkich pomieszczeń Lochów Złamanej Fajki. Jak gra uda się to pogramy w innych podziemiach. Lochy Złamanej Fajki rozlosuję na samym początku gry, nie będziecie mieli mapy, więc jak ktoś będzie chciał wiedzieć coś więcej to niech sobie rysuje. Ja będę podawał koordynaty. Jak się zgubicie to będzie to realistyczne (zapytać o drogę możecie, Wyczuwanie kierunków to jest taka umiejętność, przetestuje się).

Reguły.
Pilnujcie zasad. Jak to głosi stara zasada "jeśli malutka część zasad mówi, że postacie mają umrzeć, a bardzo starali się, żeby dostać się do miejsca gdzie są to niech umrą". Oczywiście jak ktoś nie chce pilnować to nie.

A co jak moja postać umrze?
To umrze. Twoja kolejna postać pojawia się w obozie, a z twojego licznika PeDeków zostanie uszczknięte co nie co. No i ekwipunek znika (oprócz Bogactwa). Żeby nie mylić się z różnymi nazwami to po prostu dodajemy kolejną liczbę do nazwy i jedziemy dalej. Przy okazji będzie można rozdzielić inaczej swoje statystyki. Lub zostawić wszystko tak jak jest.

Ekwipunek znika?
Tak. Każda rzecz ma zużycie i to zadziwiająco małe. Mieczem można uderzyć 10 razy, a potem rozpadnie się. Jest czar Naprawa i Kowal w Obozie, więc można odnawiać to "Zużycie", ale prędzej i później wasz super Anihilator, czy Destruktor rozpadną się i trzeba będzie walczyć gwoździem czy deską. Zasada ta pozwala na pewien dynamizm. Nie chciało mi się wymyślać miliona reguł na temat magicznych broni dlatego niemalże ich nie ma w grze - zamiast tego będzie zastanawiać się, czy użyć Anihilatora na grupkę szczurów czy poczekać na prawdziwych przeciwników. Równocześnie jest ograniczenie obciążenia.

Magiczne bronie?
Można rysować na broni Runy, które zwiększają ich siłę. Run jest kilka i żeby umieć je robić to trzeba wydać PeDeki. Magiczna broń też ma zużycie, więc prędzej czy później rozpadnie się razem z Runami.

Zaraz, a czary mogę rzucać kiedy chcę?
Pewnie. Jeśli posiadasz Księgę Czarów to możesz pięć razy próbować rzucić czar (do rzucenia czaru konieczny jest test umiejętności Czarostwo), a jak masz Zwój czaru to raz.

Chwila, ale to przecież nierealistyczne. W skrócie walka w tej grze będzie polegała na mordobiciu gołymi pięściami...
To znaczy ogólnie nierealistyczne jest też znajdowanie skarbów, więc podejrzewam, że miecze będą walały się po korytarzach jak je będziecie porzucać. Podejrzewam, bo i ten element jest losowy.

Tylko zabijanie byłoby nudne...
Skądże! Podziemia mimo że losowe zawierają sporo możliwości, a poza tym są również elementy odgrywania - w Obozie. Obóz wygląda jak miasteczko w Diablo. Chciwe typki, z którymi możecie handlować. Ponadto będzie z nimi jakaś interrakcja. Są również ludziki poukrywane w podziemiach, których będzie można uratować i ewakuować do Obozu. Ranking czterech różnych punktów wygranych też dodaje smaku, bo choć działacie razem to jest między wami rywalizacja.

Misje poboczne?
Tak. W toku rozgrywki na pierwszym poziomie pojawi się kilka, kilkanaście misji pobocznych zleconych przez rannych typków leżących gdzieś tam lub chciwców z Obozu. Niby proste, ale czasem skomplikowane i z ograniczeniem czasowym.

Mam jeszcze pytania...
to je zadawaj tu w temacie. Karta postaci też tu w temacie. Obrazek postaci mogę załatwić, ale jak chcecie możecie też przedstawić swój. Myślałem nad jakimś ogólnym skoro i tak postacie odradzają się, ale równie dobrze mogą mieć te same mordki.

Zasady skrócone razem z przewodnikiem tworzenia postaci.
1. Wybierz nazwę i wygląd (jakakolwiek, najlepiej krótka, bo jak nie będzie krótka to skrócę; tutaj też wybierz sobie rasę, może być dowolna fantastyczna, która nie jest potężniejsza od człowieka (tak, nie można grać cthulhu), cokolwiek wybierzecie dajcie obrazek twarzy do tego, nie zyskacie bonusów do współczynników, potem je tak ustawcie, żeby pasowały pod postać).
2. Wybierz pochodzenie
a) Góry Wurisz - wśród gór Wurisz skąpanych w śniegu i kamiennych zboczach życie myślące, zwierzęce i roślinne jest podzielone na dwie niemal równe części: Tych co są Silni i Tych co są Sprytni. Góral Wurisz może wybrać z której części pochodzi i otrzymać +1 do Budowy lub +1 do Sprytu
b) Kambrozja, Wiecznie Zielone Miasteczko Akademickie - każdy mieszkaniec tego miasteczka zna się w większym stopniu na czarach niż początkujący czarownik skądkolwiek indziej. Tam nawet czyszcząc kibel używa się czarów. Zaczynasz z dwoma czarami zamiast jednym.
c) Zapomniana Przystań - na mglistym wybrzeżu stoi olbrzymi port, do którego statki nie docierają od dwustu lat. Wśród rozpadających się budynków wciąż mieszkają plemiona pamiętające dawne czasy świetności. Tawerny wciąż goszczą u siebie marynarzy i piratów, choć te typki w życiu nie było na morzu i co najwyżej pływają łódkami na wybrzeżu. Ten styl życie zahartował ich. Dodaj sobie +1 do Charakteru.
d) Chlewy Bulrathi - starożytna rasa Bulrathi została magicznie wyniesiona do poziomu istot myślących bezpośrednio ze świń. Dość szybko zemścili się na fanach wieprzowiny zajmując rozległą równinę, na której urządzili Chlewy - miejsca hodowli istot myślących przeznaczonych na rzeź. Bulrathi od dawna przestali istnieć, ale Chlewy do tej pory służą jako centrum rozrodcze przeróżnych ras. Klatki nie mają zamków, ale wciąż posiadają system wodopojów i karmników napełnianych co pewien czas przez korzystających. Tereny różnych ludów szybko zmieniaja się - wystarczy coś opuścić na dzień, a okazuje się, że już ktoś zajął. Naruszanie terenu prywatnego zagrożone jest szybką śmiercią, dlatego wszyscy są tu czujni. Dodaj sobie +1 do Percepcji.
e) Mulgrossa - na brzegu rzeki Mulgrossy żyje bardzo dużo istot myślących zorganizowanych w niewielkie księstewka rządzące się różnymi zasadami. Żadne księstwo nie uzyskało na tyle dużej przewagi, żeby podbić cały teren, choć co jakiś czas ktoś próbuje. Walki toczą się tu na porządku dziennym. Dodaj sobie +1 do Zręczność LUB wymyśl sobie księstwo, którego styl uzasadniałby bonus +1 do innego Współczynnika.
3. Wybierz profesję (i cechę jeśli posiadasz podręcznik do Neuro, za dużo by je opisywać, dlatego tego nie zrobię; jak nie masz podręcznika to bierz to co opisane):
a) Wojownik - masz pakiet Bijatyka, Rzucanie, Broń biała na I poziomie LUB wybierz jedną cechę z następujących opisanych w podręczniku Neuro: Odważny czy głupi?, Nie do zdarcia, Łyżeczka (nie dotyczy jakiejkolwiek broni strzeleckiej), Gotów do Walki (w podręczniku jako "Rewolwerowiec", ale dotyczy broni białej), Bez tajemnic (ale zamiast mutantów to nieumarli), Nieumarły na śniadanie (w podręczniku jako "Mutant na śniadanie", dotyczy nieumarłych), Maszyna do zabijania, Zanim on, Wilczy kieł, Jedno uderzenie (w podręczniku jako "Jeden strzał", w tej wersji dotyczy broni białej), Słaby punkt (dotyczy magicznych konstruktów), Rutyna
Ekwipunek początkowy Wojownika: Tunika, Spodnie, Skórzane buty, Pas z miejscem na jeden Eliksir, Miecz, Tarcza
b) Zwiadowca - masz pakiet Nasłuchiwanie, Wypatrywanie, Czujność na I poziomie LUB wybierz jedną cechę z następujących opisanych w podręczniku Neuro: Smakuje jak arszenik, Szklarz, Spójrz mi w oczy, Amen, Ostatni strzał (w podręczniku jako "Ostatnia kula", dotyczy każdej broni strzeleckiej), Fotograficzna pamięć, Nieugięty, Klasa, Sanitariusz Polowy, Wyciszenie, Mundur i odznaka, A co mi tam, Wyczulone zmysły, Rozpoznawanie stworzeń, Kot
Ekwipunek początkowy Zwiadowcy: Tunika, Spodnie, Skórzane buty z twardą podeszwą, Pas z miejscem na jeden Eliksir, Miecz, Lina
c) Czarownik - masz pakiet Czarostwo, Runiarstwo, Pamięć-M na I poziomie LUB wybierz jedną cechę z następujących opisanych w podręczniku Neuro (wszystkie zmodyfikowane tak, że pasują do magicznych realiów, dotyczą magicznych rzeczy, a jak mowa o grupach ludzi to Czarownicy ich zastępują): Farmaceuta, Bezlitosny, Reputacja (ta od Medyka), Zapałki i agrafka, Kłopotliwy Nadmiar, Jeden z nas, Skupienie, Duchy przemówiły, Totem, Bestia (jedyna możliwość posiadania Chowańca), My i oni, Magicznik (w podręczniku jako "Elektronik", dotyczy magicznych zabezpieczeń),
Ekwipunek początkowy Czarownika: Szaty czarownika, Skórzane buty, Pas z miejscem na jeden Eliksir, Miecz, Księga czarów
4. Rozdziel 60 punktów pomiędzy Współczynniki: Budowa, Zręczność, Charakter, Spryt, Percepcja.
5. Rozdziel 50 punktów pomiędzy Umiejętności, jedna umiejętność nie może mieć więcej niż 5 punktów na tym etapie. Z neuro te umiejętności zostają (w nawiasie do którego współczynnika umiejki są przyporządkowane):
(Budowa) Kondycja, Pływanie, Wspinaczka,
(Zręczność) Bijatyka, Rzucanie, Broń biała,
(Zręczność) Kradzież kieszonkowa, Otwieranie zamków, Zwinne Dłonie,
(Zręczność) Proca, Łuk, Kusza,
(Charakter) Zastraszanie, Perswazja, Zd. przywódcze,
(Charakter) Postrz. emocji, Blef, Opieka nad Zwierzętami,
(Charakter) Odporność na ból, Niezłomność, Morale,
(Spryt) Leczenie chorób, Leczenie Ran, Pierwsza pomoc,
(Percepcja) Wycz kierunku, Przyg pułapki, Tropienie,
(Percepcja) Nasłuchiwanie, Wypatrywanie, Czujność,
(Percepcja) Skradanie się, Ukrywanie się, Maskowanie,
(Percepcja) Łowiectwo, Znajomość terenu, Zdobywanie Wody

Nowy pakiet Sprytu to Magia składający się na:
Czarostwo - używana do rzucania czarów
Runiarstwo - używana do implementowania Run
Pamięć-M - używana przy próbach nauki nowych czarów i Run i przypomnienia sobie wiedzy magicznej

Te umiejętności ogólnie kosztuję tyle ile wartość poziomu, na który chcesz awansować. Wyjątkiem jest I Poziom, który kosztuje trzy punkty (lub mniej jeśli kupisz pakieto o czym niżej):
a) I - 3 punkt
b) II - 2 punkty (plus 3 punkty za I Poziom)
c) III - 3 punkty (plus 5 punktów za I i II Poziom)
d) IV - 4 punkty (plus 8 punktów za I, II i III Poziom)
e) V - 5 punktów (plus 12 punktów za I, II, III i IV Poziom)
Można wykupić pakiet (trzech umiejętności podanych obok siebie wyżej) za 5 punktów.
Przy IV poziomie działa Suwak zmniejszający poziom trudności rzutów, więc warto mieć na IV. Takto te poziomy odejmują z wyniku rzutu kości odpowiednią ilość oczek (w tej mechanice im mniej przy teście umiejki tym lepiej)
6. Wybierz jeden Czar, który znasz lub dwa jeśli pochodzisz z Kambrozji spośród:
a) Kula Ognia - zadaje obrażenia od Ognia, im dłużej rzucany tym większe do maksimum 2 ran Ciężkich
b) Piorun - zadaje obrażenia od Elektryczności, im dłużej rzucany tym większe do maksimum 2 ran Ciężkich
c) Święty Znak - zadaje obrażenia wszystkim Nieumarłym w zasięgu wzroku, im dłużej rzucany tym większe do maksimum 2 ran Ciężkich
d) Wichajster - pozwala aktywować Magiczny Mechanizm albo Konstrukt albo Golema
e) Magotarcza - tworzy dla rzucającego LUB dwóch innych pole siłowe, które niweluje 5 kolejnych obrażeń, przez ten czas nie można rzucać innych Czarów
f) Błogosławieństwo - odejmuje 5 punktów w każdym z 5 kolejnych testów współczynników/umiejętności innych osób niż rzucający ten czar
g) Leczenie - całkowicie leczy wszystkie rany rzucającego LUB wszystkich innych z Drużyny
h) Obozojście - otwiera Przejście do Obozu, tylko Drużyna może przechodzić, zamyka się, gdy rzucający ten czar dwukrotnie (czyli albo w tą i spowrotem albo dwukrotnie w jednym kierunku
i) Naprawa - odzyskuje wszystkie punkty Zużycie wybranej rzeczy

To chyba wszystko. Chorób, ani sztuczek nie ma. Może będą następnym razem. Pamiętajcie, że od Budowy wiele zależy mimo, że niemalże nie ma umiejętności do Budowy...

KP wrzucajcie w temacie, niech reszta widzi co bierzecie. Pytania też tutaj jawnie.

Rekrutacja mam nadzieję, że nie potrwa długo. Szukam 4-8 graczy. Jak będzie więcej to wylosuję spośród was. Jak będzie mniej to będzie to smutne.

Zgłaszać się!!!!!!!!!11111111111shift+1
 

Ostatnio edytowane przez Anonim : 09-03-2014 o 17:52.
Anonim jest offline