Porozmawiajmy o systemach generycznych. Cześć jak wiecie jestem graczem na dorobku. Niedawno moja ekipa zaczęła grać system oparty na SW i muszę powiedzieć, że chciałbym zaproponować jakiś inny system generyczny (bo chyba tak to się nazywa), bo to mi nie podpadło.
Moje problemy z tym systemem polegają na tym, że:
- nie potrafię stworzyć postaci nie tylko do miotania czarów artyleryjskich (choć ... to akurat najłatwiej, bo wystarczy przebić wynikiem rzutu granicę 4) czy innych siepaczy, którzy potrafią się tylko bić
- jeśli są jakieś czary niebojowe to giną pod zwałami tych o bojowych zastosowaniach
- używanie broni wręcz w trybie czaru telekineza jest absurdalne (co jest efektywniejsze: pompowanie Ducha czy zbieranie przewag bojowych (a te mają swoje wymagania)? A po drodze trzeba pompować punkty magii i uczyć się innych czarów, czyli w finale nawet świeża legenda nie będzie miała tego aspektu walki dobrze rozwiniętego)
- rozwój współczynników polegający na podmianie kostek wg. nie oddaje takiego rozwoju dość obiektywnie
- sprowadzenie olbrzymiej liczby testów nie bojowych do przerzucania 4 (co za szczyt realizmu!), tu muszę przyznać, że chciałbym mieć możliwość wyszukiwania możliwości ułatwiania sobie testów
Ja napisałem co sądzę o SW, a teraz chętnie zapoznam się czegoś o innych systemach generycznych i jak się pojawią argumenty na obronę tego systemu.
__________________ Szukam tajemnic i sekretów.
Ostatnio edytowane przez archiwumX : 27-03-2014 o 18:53.
|