Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 05-06-2014, 16:36   #1
Autumm
 
Autumm's Avatar
 
Reputacja: 1 Autumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputację
[Traveller] Osadnicy - sandboxowa sesja survivalowo - kolonizacyjna

[media]http://fc04.deviantart.net/fs4/i/2004/265/a/1/Arrival_by_ANTIFAN_REAL.jpg[/media]
Heja!

Wakacje niedaleko, a mnie prześladuje pewien pomysł: sesji "kolonizacyjnej", która skupiałaby się mniej na osobistych przygodach BG, ale przez ich działania - na realnym wpływie na świat.

Założenia fabularne? Bardzo proste:
  • niezbyt odległa przyszłość, aczkolwiek postęp technologiczny umożliwia np. podróże międzygwiezdne. Żadnych Obcych, psi, czy "technomagii" (typu androidy, "pełne" AI)
  • gracze lądują na nieznanym "nowym świecie" (ze wszystkimi jego wadami i zaletami) z pewnymi zasobami i muszą poradzić sobie sami, korzystając z własnych umiejętności, wiedzy i pomysłowości; zewnętrzna pomoc nie jest przewidziana - coś ala kolonizacja Ameryki przez Europejczyków, tylko IN SPACE!
  • postaci będą różnorodne i definiowane raczej przez działania, a nie psychologiczne przemyślenia (co nie znaczy, że odgrywanie można olać)
  • będziemy trzymać się realizmu, logiki i prawdopodobieństwa, ale nie będzie to sesja typu "sim" czyli liczenie każdego naboju, każdej jednej zapałki i rysowanie planów budynków w AutoCAD
  • BG będą mieli do dyspozycji środki pozwalające na zmianę świata gry w stopniu średnio-znacznym na poziomie lokalnym (np. cięższy sprzęt budowlany, możliwość tworzenia swoich przedmiotów i wynlazków)
  • mimo powyższych punktów sesja będzie się opierała na BG i ich perspektywie oraz osobistych wyborach; nie będzie to na pewna "zabawa nad mapą", w której postacie będą tylko takimi "większymi pionkami"
A techniczne:
  • duża początkowa liczba graczy (od 6 w górę) - sesja będzie miała zapewne sporą śmiertelność; być może (o ile będą chętni) będzie więcej niż 1 MG
  • dock ograniczony do minimum ze strony MG (gracze będą mogli oczywiście dowolnie korzystać z niego w swoich ustaleniach)
  • krótkie odpisy
  • pełna mechanika, ale całkowicie po stronie MG (od strony gracza tylko wymagana jest wyraźna deklaracja)
  • opowieść podzielona na krótkie "rozdziały" (jakieś ciągi fabularne typu jedno zadanie czy wydarzenie), po których można dowolnie odchodzić czy wracać do sesji (nie jest wymagane granie non-stop). Ma to być formuła serialu - odcinki i sezony. Pomiędzy poszczególnymi sezonami będą możliwe przeskoki czasowe, np. 5 lat naprzód
  • poszczególne rozdziały miałby różny klimat - od kolonizacji, przez pogłębione sesje psychologiczne i takie z dawką akcji aż do polityki
  • system 7+7 dni
  • brak NPC lub szczątkowi - gracze będą sami ze sobą; dopuszczone oczywiście pvp, knucie etc., aczkolwiek warunki na pewno będą promowały współpracę
  • zależałoby mi na stworzeniu pewnego "świata" (przy udziale graczy) w którym można by potem realizować inne sesje czy pomysły
Inspiracje i klimaty: BSG, saga "Mars" Bena Bovy, cykl "Ekumena" LeGuin, Master of Orion, Wieczna Wojna Haldemana etc.

Na razie jest to "draft" i badanie rynku - pomysły są i chęci, ale muszę je jakoś uporządkować i zobaczyć, co Wy chcielibyście zobaczyć. I oczywiście uporać się z innymi, pozasesjowymi rzeczami

Zapraszam do głosowania i dyskusji, rzucania pomysłów, zadawania pytań etc. Z każdy wpis - byle na temat - będę bardzo wdzięczna.


A.

PS: Czas sondy, tak jak i czas ew. rozpoczęcia sesji, nie jest na razie określony, aczkolwiek realnym terminem są 1,5 - 2 m/ce.
 
__________________
"Polecam inteligentną i terminową graczkę. I tylko graczkę. Jak z każdą kobietą - dyskusja jest bezcelowa - wie lepiej i ma rację nawet jak się myli." ~ by Aschaar [banned] 02.06.2014
Nieobecna 28.04 - 01.05!

Ostatnio edytowane przez Autumm : 05-06-2014 o 17:37. Powód: doprecyzowanie kilku punktów
Autumm jest offline