Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 23-07-2014, 21:39   #2
Autumm
 
Autumm's Avatar
 
Reputacja: 1 Autumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputację
Dla mnie rozwiązanie jest trochę inne: scena finałowa która jest wyborem między różnymi opcjami. Gracz(e) muszą zdecydować, co wybierają - nie na zasadzie 'wygram/przegram", ale na zasadzie "zrobię X lub Y". Ostatni post kazdego BG - i na koniec ostatni post MG, swoisty epilog, który wyjaśnia jak ów wybór (i być może przeszłe działania postaci w trakcie sesji) wpłynęły na BG i świat gry. Tu można graczy zawsze zaskoczyć i pokazać im też konsekwencje ich czynów czy rozwiązać niezakończone wątki (lub wyjaśnić sprawy które w sesji były niejasne).

Jeśli chodzi o "syopniowanie napięcia" - jest ten element obecny na tej zasadzie, że gracze muszą pamiętać o tym, że postać dalej "żyje" i świat się też kręci - czyli nie powinno być "skakania na huurra" bo w epilogu MG wtedy opisze piękny pogrzeb bohatera albo to, że jego działania pogorszyły sytuację jego bliskich

Oczywiście skala wyborów może być epicka (w skali świata), ale niekoniecznie musi być ona w epickich dekoracjach. Ważne jest to, by BG czuli ciężar decyzji i potem widzieli ich konekwencje. Jak przykład podam zakończenia takich gier jak Plansecape czy Deus Ex - najważniejsza nie była tam końcowa walka z bossem, ale to, co BG postanowił - i jak to się skończyło dla niego...i dla świata.
 
__________________
"Polecam inteligentną i terminową graczkę. I tylko graczkę. Jak z każdą kobietą - dyskusja jest bezcelowa - wie lepiej i ma rację nawet jak się myli." ~ by Aschaar [banned] 02.06.2014
Nieobecna 28.04 - 01.05!

Ostatnio edytowane przez Autumm : 23-07-2014 o 21:42.
Autumm jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem