Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 25-07-2014, 13:43   #7
Python
 
Python's Avatar
 
Reputacja: 1 Python jest jak klejnot wśród skałPython jest jak klejnot wśród skałPython jest jak klejnot wśród skałPython jest jak klejnot wśród skałPython jest jak klejnot wśród skałPython jest jak klejnot wśród skałPython jest jak klejnot wśród skałPython jest jak klejnot wśród skałPython jest jak klejnot wśród skałPython jest jak klejnot wśród skałPython jest jak klejnot wśród skał
Zakończeń opowieści jest nieskończenie wiele, podobnie jak początków.
Wszystko zależy od tego jaki to typ przygody i opowieści. Mogą być zakończenia epickie, gdzie BG wygrywają z jakąś gnębiącą cały świat potęgą lub giną heroicznie w walce z nią. Mogą być zakończenia dość tradycyjne, kiedy najemnicy kończą zlecenie które otrzymali na początku przygody. Mogą być zakończenia szczęśliwe i takie w których BG mieli go zdecydowanie mniej. Mogą być także zakończenia, które jak wspomniał Anonim są jednocześnie początkiem nowej opowieści.
Jakie jednak by ono nie było ważne, aby stanowiło ważny punkt opowieści. MG planując przygodę powinien dokładnie wiedzieć do jakiego momentu chce przygodę doprowadzić.
Zakończenie, finał, epilog opowieści ma stanowić jakieś jej podsumowanie. Ma to być moment, który utkwi graczom w pamięci i będzie przypominał o wszystkich wydarzeniach, które do niego doprowadziły.

Ograniczenie jakie autor wątku zaprezentował przypomina mi liniowe komputerowe rpg, gdzie nie ma miejsca na własną inicjatywę, przemyślenia i decyzje.

MG jako reżyser gry musi umieć tak zaplanować przygodę, aby zawierała on trzy podstawowe elementy, wstęp, czyli zawiązanie akcji, intrygę i punkt kulminacyjny oraz zakończenie, czyli podsumowanie historii.
Nie jest to łatwe zadanie, tym bardziej, że sesja rpg to nie jest dzieło zamknięte. Podlega ona wielu czynnikom, które wpływają na przebieg fabuły i mogą ją zmieniać. Dobry MG to taki, który umie zaplanować opowieść, przekazać ją graczom w formie jaką zaplanował, a przy tym wszystkim dał im poczucie współudziału i kształtowania opowieści. Nawet jeżeli w założeniach była to prosta, liniowa wręcz przygoda, ale gracze poczuli, że mieli wpływ na jej przebieg to jest to sukces. Nigdy nie muszą się dowiedzieć, że MG wszystko z góry zaplanował i przewidział.
 
__________________
Pies po kastracji nie staje się suką.
"To mój holocaust - program zagłady bogów"
"Odważni nigdy nie giną, mając tylko wiarę i butelki z benzyną" Konstruktor
Python jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem