Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 09-09-2014, 12:26   #6
Prince_Iktorn
 
Prince_Iktorn's Avatar
 
Reputacja: 1 Prince_Iktorn ma wyłączoną reputację
Może nie powinienem podbijać starego tematu, ale co tam

Oto przewaga którą kiedyś widziałem na jednym z anglojęzycznych forów poświęconych SW, a której teraz w sieci nie moge znaleźć. Nie wiem na ile ostatecznie była oficjalna, do ostatniej edycji się nie załapała.
Sam korzystałem z niej właściwie zawsze, gdy prowadziłem i raz gdy grałem
Przewaga ta (i mechanika do jej zastosowania) jest tworzona na podstawie przewagi Legendarny Tkatyk (i bardzo dobrze się z nią komponuje)

Agresywny Taktyk
Wymagania: Ranga Doświadczony (Seasoned), Przewaga Dowodzenie (Command), Dzika Karta, Spryt k8+, Wiedza (Taktyka) k6+

Dowódca potrafi działać agresywnie, nagłymi manewrami wprowadzając zamieszanie w szeregi przeciwnika i wykorzystując jego błędy.

Na początku walki, zanim karty inicjatywy zostaną rozdane, bohater wykonuje test Wiedzy (Taktyka). Za sukces i każde przebicie otrzymuje on jedną kartę inicjatywy. Te karty zatrzymuje on dla siebie i podczas walki, po rozdaniu kart dla wszystkich biorących udział, może on zamienić kartę inicjatywy dowolnego wroga (lub grupy, działającej na tej samej karcie inicjatywy) na kartę którą ma na ręku.

Dodatkowa informacja: Przewagi zapewniającej dodatkowe karty inicjatywy może używać tylko jedna osoba w trakcie walki. Co oznacza, iż w sytuacji gdy kilku graczy takie posiada, muszą oni zdecydować, który z nich jest dowódcą i który wykonuje test. Jeśli przeciwko sobie podczas walki staje dwóch Taktyków, wykonują oni test sporny Wiedzy (Taktyka), zwycięski gracz otrzymuje jedną kartę inicjatywy za zwycięstwo w spornym teście i jedną dodatkową za każde 4 punkty powyżej wyniku przeciwnika.


Zalety i Wady tej przewagi:
Prawdziwe zalety tej przewagi pojawiają się dopiero gdy połączy się ją z przewagą Legendarny Taktyk. Posiadanie jednej z tych dwóch przewag często niewiele daje (np. gdy dostajesz niskie karty a masz przewagę L. Taktyk), jednakże Agresywny Taktyk sam w sobie ma jedną bardzo dobrą zaletę - nawet gdy dostaniesz wysoką kartę ,,Taktyki" to i tak możesz np. zakryć przeciwnikowi Jokera.
Gdy masz obie te przewagi zaczynasz naprawdę kontrolować starcie.
Wady to konieczność specjalizacji postaci w stronę taktyki. Potrzeba przewagi Dowodzenie (Command), wysokiego poziomu taktyki i dwóch przewag na taktyka. A to całkiem sporo. Choć kiedyś udało mi się to ominąć tworząc przy pomocy materiałów dodatkowych do systemu Nemezis Przewagę ,,Szkolenie Taktyka" gdzie to wszystko było w cenie jednej przewagi.

@JPCannon
Moce oparte na elementach otoczenia to bardzo dobra rzecz, popieram i w systemach fantasy sam używam. Pomaga to nieco ograniczyć ,,czaromiotów", bo np. mag żywiołu wody na pustyni nie wypuści pocisku z zamrożonej wody. Podobnie np. mag żywiołu ziemi na statku. Chociaż akurat w tym przykładzie graczka grająca elementalistkę ziemi zawsze gdy wsiadała na statek, zabierała spory woreczek z kamieniami i piachem .
 
__________________
-To, że 99% ludzi jest innego zdania niż Ty, wcale nie znaczy, że to oni mają rację.

Ostatnio edytowane przez Prince_Iktorn : 25-03-2015 o 10:03.
Prince_Iktorn jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem