Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 27-09-2014, 13:53   #1
MrKroffin
 
MrKroffin's Avatar
 
Reputacja: 1 MrKroffin ma wspaniałą reputacjęMrKroffin ma wspaniałą reputacjęMrKroffin ma wspaniałą reputacjęMrKroffin ma wspaniałą reputacjęMrKroffin ma wspaniałą reputacjęMrKroffin ma wspaniałą reputacjęMrKroffin ma wspaniałą reputacjęMrKroffin ma wspaniałą reputacjęMrKroffin ma wspaniałą reputacjęMrKroffin ma wspaniałą reputacjęMrKroffin ma wspaniałą reputację
[autorski] Cywilizacje: Starożytność


WSTĘP

Witajcie, zgodnie z wynikiem sondy osiągnąłem minimum z minimum, więc postanowiłem zaryzykować i zaczynam już oficjalnie rekrutację do Cywilizacji: Starożytność! Czym owa sesja będzie? Ciężko powiedzieć. Jej pierwsza odsłona wisiała gdzieś pomiędzy RPG-iem a strategią, więc sądzę, ze to akurat się nie zmieni. Nadal głównym zadaniem graczy będzie zbudowanie cywilizacji, która przetrwa próbę czasu.

W tym miejscu warto by wspomnieć szlachetną postać Boreiro, który to zapoczątkował Cywilizacje i prowadził ich pierwszą odsłonę. Sesja co prawda upadła, ale zanim to się stało, przyniosła wiele zabawy mnie i moim współgraczom, przez co chciałbym ocalić ją od zapomnienia, czego wyrazem jest ta rekrutacja.

ROZGRYWKA

Przejdę zaraz do meritum. Podpowiem jeszcze tylko, że wiele wyjaśnień nt. sesji da wam jej pierwsza część. Nie będzie ona jednak nijak powiązana z podejściem drugim, to zupełnie dwie inne sesje, łączą je tylko (częściowo) mechanizmy rozgrywki.

1) Kto? Gdzie? Kiedy?

Rasy fantasy, nieznany kontynent, przez wieki. Każdy z graczy ma za zadanie stworzyć i opisać fantastyczną rasę, a następnie z jej pomocą zbudować cywilizację, która przetrwa próbę czasu, wojny, głodu, zarazy etc. Wokół tego właśnie toczy się rozgrywka: gracz kieruje władcą ze stworzonej przez siebie rasy i zarządza państwem. Jest to zadanie wieloaspektowe, zawierające w sobie elementy gospodarki, kultury, wojny, religii, prawa, ekspansji i postępu technologicznego.

2) Jak wyglądać będzie gra?

Przyjmujemy system turowy. Czas trwania jednej tury liczony będzie w latach i będzie się płynnie zmieniał podczas rozgrywki. Podczas trwania jednej tury gracze wydają rozkazy swoim poddanym, a MG opisuje skutki ich działań. Raz na jakiś czas oczywiście władcy będą musieli stanąć wobec jakiegoś niespodziewanego problemu, który może pokrzyżować, zniweczyć albo nawet przyspieszyć ich plany.

Podczas tury robić można wszystko. Nie ma sztywnych ram dot. stawianych budynków czy tworzonych praw. Robicie to, co uważacie aktualnie za słuszne. Zamorska ekspedycja celem założenia kolonii, budowa wielkiej świątyni czy wypowiedzenie wojny będą na porządku dziennym. Oczywiście model gry zmieniał się będzie stopniowo wraz ze zdobywanymi terytoriami, spotykanymi cywilizacjami czy nowymi technologiami, które wywrócą do góry nogami aktualnie stosowane rozwiązania. W roku pierwszym wasze stwory będą biegać po lasach i ustawiać kamienne kręgi, a po kilkunastu turach zajmą się budową triremy.

3) Forma gry

Tak jak w pierwszej odsłonie, szkielet gry toczyć się będzie na Google docu, a na forum będziemy dodawać fabularyzowane i ładnie opisywane posty. Nie widzę póki co innej możliwości prowadzenia tego typu sesji, doc wydaje się być do tego stworzony.

4) Postęp technologii

To jedna z moich innowacji. Kazda cywilizacja, która nie chce zniknąć w pomroce dziejów będzie musiała stawić czoła postępowi. Jak tego dokona? To już sprawa indywidualna. Można budować obserwatoria i szkoły filozofów, a można najechać sąsiednie ziemie i siłą wziąć to, nad czym inni mędrkowali przez lata.

System rozwoju technologii opierać się będzie na punktach, które ja będę co turę wam dodawał, bez waszej wiedzy. Wy zaś możecie wpływać na ilość owych punktów, co opisałem powyżej. Gdy liczba posiadanych przez wasze cywilizacje punktów wyrówna się z wymaganiami jakiejś konkretnej technologii, dam wam o tym znać, a wy zastanowicie się czy wydać punkty na dostępne technologie, czy też czekać na coś ciekawszego.

5) Magia

Magia rozwijana będzie tak samo jak technika. Na początku jakiś sprytny osobnik nauczy się rzucać kamieniami bez użycia rąk (tudzież ogona), a gdy będziecie eksploatować tę dziedzinę, to już wkrótce wasze armie zasilą regularne oddziały magów.

Magia będzie powszechna, ale nie wszechpotężna. Nie będzie wywoływania trzęsień ziemi, będą za to fireballe i leczenie ran.

6) Wojna

W ciągu gry zmierzycie się na pewno z wojną. Wojnę rozgrywać będziemy w osobnych krótkich turach, a jej mechanika oparta będzie na rzutach k20 i k6. Oczywiście swoje szanse na wygraną będzie można radykalnie zwiększyć dzięki mądrej polityce i zapewnianiu kolejnych modyfikatorów do testów podczas bitew/oblężeń (na to wpływać będzie np. jakość wyposażenia wojsk czy morale). Jednakże warto dodać, że sednem gry nie jest wojna, a raczej stworzenie interesującej cywilizacji. Jeśli ktoś jednak planuje rasę bardzo ekspansywną, niech się nie obawia, że będzie miał mniej satysfakcji z gry.

7) Interakcja z innymi graczami

Jak już mówiłem – absolutnie wszystko. Cokolwiek zrodzi się w głowach waszych władców. W tym miejscu chciałbym jednak zaznaczyć, że istnieć będą również rasy NPC, choć nie w dużej ilości i raczej będą pełnić funkcję barbarzyńców czy tubylców. Tylko rasy graczy będą ewoluować. Przy okazji postaram się umiejscowić wasze cywilizacje w miarę blisko siebie, żeby nasza gra nie przypominała kilku oddzielnych solówek.


KARTA CYWILIZACJI (KC)

Kartę najchętniej widziałbym w formie docowej, zrobionej na wzór strony z Wikipedii. Poniżej wypiszę kilka istotnych rzeczy, które każda KC mieć musi:

Nazwa rasy (można grać ludźmi)
Nazwa pierwszego miasta
Specyfikacja rasy:
a) fizyczna (razem z obrazkiem, dodatkowe grafiki mile widziane),
b) psychiczna (opis psychiki rasy)
Ustrój społeczno-polityczny
Kultura
Religia
Preferowany klimat
Liczebność w przeliczeniu na 100 ludzi
Mocne i słabe strony

Linki do doców wysyłajcie mi na PW, jeżeli chodzi o inną formę KC, proszę o kontakt.

SPRAWY TECHNICZNE

Ilość graczy, którą przyjmę: 3-4 (liczba ta może ulec lekkiemu podwyższeniu, ale na pewno nie obniżeniu)
Odpisy: przewidywane tempo będzie płynne, ale zawarte w zakresie od 4 do 7 dni na odpis. Przy codziennym wchodzeniu na doca, oczywiście. Jeżeli ktoś nie jest w stanie wchodzić na doca regularnie raczej nie powinien się zgłaszać, bo będzie opóźniał rozgrywkę, ALE zaznaczam, że owa codzienna obecność na docu raczej nie przekracza piętnastu minut. Chyba, że ktoś nie wie, co napisać. Tak więc raz dziennie po 15 min, a raz na 4-7 dni ok. 30 min. na napisanie posta. Tyle trzeba poświęcić na sesję.
Deadline: siedem dni od rozpoczęcia rekrutacji, może ulec zmianie.

Póki co to tyle, zapewne zapomniałem o wielu ważnych rzeczach, więc jeśli coś wyda wam się niejasne, piszcie tutaj, aby rozwiać też wątpliwości innych. Zapraszam też ewentualnego kandydata na drugiego MG, bo to jednak projekt niemały.


SŁOŃCE WSCHODZI 3000 LAT PRZED NASZĄ ERĄ!
 
MrKroffin jest offline