Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 11-03-2007, 20:11   #1
Yaneks
 
Yaneks's Avatar
 
Reputacja: 1 Yaneks ma wspaniałą reputacjęYaneks ma wspaniałą reputacjęYaneks ma wspaniałą reputacjęYaneks ma wspaniałą reputacjęYaneks ma wspaniałą reputacjęYaneks ma wspaniałą reputacjęYaneks ma wspaniałą reputacjęYaneks ma wspaniałą reputacjęYaneks ma wspaniałą reputacjęYaneks ma wspaniałą reputacjęYaneks ma wspaniałą reputację
[Warhammer 2ed.] Wielka Wojna

Zapraszam do scenariusza zatytułowanego "Wielka Wojna" autorstwa własnego. Chcę wprowadzić tą kampanię do gry, ponieważ dużo nad nią pracowałem, i dyskutowałem na jej temat z wieloma wyjadaczami młotka.

Oto wprowadzenie (częściowo z Cossacks, tłumaczenie własne):

Ciemność zaległa nad Imperium, Stary Świat został zdruzgotany straszliwą wojną. Na polach piętrzą się stosy trupów, na horyzoncie dymią zgliszcza miast, klasztory zostały splądrowane. Wojna pociągnęła za sobą ogromne straty, i przekształciła Stary Świat w pole bitwy. W centrum kataklizmu znalazło się Imperium. Imperium padło na kolana pod ogromnymi potęgami Estalijczyków, Tileańczyków oraz norsmenów wspomaganych przez hordy Chaosu ponownie z Archaonem na ich czele.

1. Podział polityczny podczas gry:
Cały krajobraz gry to przesiąknięte krwią pola bitew, upadłe twierdze oraz cuchnące jaskinie będące domami nekromantów. Imperium jest w stanie otwartej wojny na dwóch frontach. Armia cesarza Karla Franza poniosła druzgocące porażki pod Praag, stolicą podbitego przez Archaona Kisleva. Kilkanaście oddziałów zostało zdziesiątkowanych przez zmasowane ataki Estalijczyków i Tileańczyków. Ostatnia nadzieja w Bretonii.

BLOK A:
Zwaśnione Estalia i Tilea połączyły swe siły w walce przeciwko regularnym siłom Nomadów. Liczne przewroty, kilka sakiewek i kilku wyrafinowanych skrytobójców sprawiło, że Tilea i Estalia zwróciły się przeciwko Imperium. Zjednoczyli swoje miasta-państwa i utworzyli regularne armie.

BLOK B:
Imperium w sytuacji nieznanego dotychczas zagrożenia szybko połączyło swe armie w Nuln, Altdorfie, Middenheim oraz Marienburgu. Kiedy koniec był bliski, niespodziewanie z zachodu nadeszła nieoczekiwana pomoc. Rycerze Graala z Bretonii przyszli na pomoc Imperium. Wielu dzielnych rycerzy poniosło śmierć w walce z Estalijczykami, ale w końcu udało im się przebić do swojej dawnej twierdzy: Tiranium. Odcięli tym samym drogę Estalijczykom do Tilei i Imperium, dając Karlowi Franzowi czas do przygotowań.

BLOK C:
Demony z Archaonem na czele. Ich armia połączona z Norską podąża z północy. Osiem legionów miesiąc temu stanęło u bram Praag. Kislev upadł, a z Morza Szponów nadciągają plugawe istoty zarówno na statkach, jak i spod wody. Z dalekiego południa nadciąga armia Arabii, z chęcią połączenia się z hordą Archaona. Z domeny Chaosu wyłonił się wielki pan demonów, odwieczny wróg Sigmara - Nagash. Wszystkie kulty zaczęły aktywną pracę w marzeniu połączenia się z armią Archaona.

BLOK D:
Wampiry z Konradem von Carsteinem na czele. Z Sylvanii nadciągają legiony nieumarłych. Pokonały wielką armię orków nadciągającą zza Gór Krańca Świata. Konrad von Carstein chce pomścić swojego ojca, Manfreda. Zmienił odwieczną taktykę. Zamiast do Altdorfu, ruszył w kierunku Nuln.


Imperium wstrząsane wewnętrznymi konfliktami oraz licznymi kultami znalazło się w opłakanej sytuacji. Całość podtrzymują zastępy Bretończyków. Armia pod dowództwem Karla Franza ruszyła w kierunku Nuln, jako najliczniejsza. Nuln jest pierwsze na drodze armii Tilei. Hrabina Emmanuelle von Liebowitz, księżna Nuln objęła pozycje w Altdorfie. Middenheim zostało spisane na straty. Liczne oddziały wkrótce zasiliły obronę Marienburga. Tylko setki Ulrykan zostały, by bronić miasta.


2. WYBÓR BLOKU POLITYCZNEGO

Gracze mogą opowiedzieć się za jednym z bloków. Oczywiście Chaos i Wampiry odpada.

Estalia i Tilea:
Gra w ich szeregach to głównie dowodzenie oraz staczanie wielkich bitew, najczęściej gracze muszą brać udział w oblężeniu Tiranium. Nie dopuszczam tutaj berserkera z Norski.
ESTALIA: Tutaj najczęściej bierze się udział w oblężeniu Tiranium. Estalijczycy muszą utorować sobie drogę do Imperium.
TILEA: To bardziej obleganie licznych fortec Imperium, oraz omijanie nawiedzonego lasu Loren. Zaczyna się z niewielkim oddziałem najemników.

Imperium i Bretonia:
BRETONIA: To jest walka w obronie Tiranium, oraz dowodzenie niewielkimi oddziałami partyzantów z zadaniem odcięcia Estalijczykom drogi do Tilei. Preferuję tutaj rycerzy.
IMPERIUM: Bez dowodzenia, działanie z chęcią niszczenia kultów Tzeentcha, Khorna i Nurgla, które najbardziej chcą połączyć się z Archaonem. Po rozwinięciu rozgrywki jest też sporo walki z hordami Chaosu pod Nuln, Altdorfem i Marienburgiem. Zagorzali wyznawcy Ulryka mogą iść też do Middenheim, ale to jest pewna śmierć.

Postacie proszę pisać tutaj. Będzie trochę rzucania kostkami, więc cechy i inne rzeczy obowiązkowo. Zanim napiszecie jakąkolwiek postać, piszcie, w jakim bloku chcecie grać. Zdecyduje większość. Pamiętajcie:

Estalia i Tilea to dowodzenie i obleganie.

Imperium i Bretonia to obrona i działanie w konspiracji.

Ja nie gram. Doświadczenie przyznaję za każde 5 napisanych postów. W zależności od długości postu, ortografii, stylu jego napisania oraz poziomu inteligencji w tym poście ilość doświadczenia będzie rosła. Kiedy osiągniecie rzeczy potrzebne do rozwinięcia postaci piszcie w poście. Postacie zmieniajcie w dziale komentarzy, poprzez nowy post.

W zależności od wybranego bloku, otrzymujecie:

Wybieracie Estalię i Tileę, tracicie język staroświatowy i wiedzę o Imperium, natomiast otrzymujecie język i wiedzę o Estalii lub Tilei, w zależności co wybierzecie.Dostajecie także dowodzenie.
Wybieracie Bretonię, otrzymujecie Bretoński i wiedzę o Bretonii. Tracicie oczywiście język i wiedę o Imperium.
Wybieracie Imperium? Nic nie zmieniacie. Nie dopuszczam tutaj szermierza estalijskiego.
We wszystkich przypadkach odrzucam berserkera z Norski. Profesje muszą być początkowe. Rozwinięcia piszcie w nawiasach (te potrzebne). Ile doświadczenia dostajecie będę pisał w sesji pod koniec postu.

Ilu graczy? 4-6.

EDIT:
Waszym zadaniem jest oczywiście doprowadzenie waszego bloku do ostatecznego zwycięstwa. Np. Estalijczyk ma doprowadzić do pokonania Arabii, Imperium, Bretonii, Chaosu, Wampirów i Kultystów. Oczywiście przeciwne bloki będą wam nieświadomie pomagać, np. Imperium MOŻE pokonać Chaos. To rozwiąże mój rzut kostką przed monitorem :P
 
Yaneks jest offline