Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 04-11-2014, 23:45   #1
archiwumX
 
Reputacja: 1 archiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputację
sWOD problem z postrzeganiem klimatu

Ostatnio na poważnie przysiadłem do sWODa i pojawiło się parę problemów. Tu poruszę problem z postrzeganiem klimatu gier nurtu Świata Mroku.

Jak czytam podręczniki to autorzy sugerują, że klimat Świata Mroku to klasyczny New Age. Roszczą też do tego, żeby sesje były psychodramami. No dobra... W podstawce to jeszcze się trzyma, ale jak zajrzę do Wampira: Maskaradę i Maga: Wstąpienie to widzę menażerię takich tworów jak (zwłaszcza na niektóre rysunki przedstawiające jednego z drugim):
- Brujahy
- Gangrele
- Malkiavianie
Z jednej strony, a z drugie strony:
- Kult Ekstazy
- Virtualni Adepci z ich awatarami
- Opustoszali

to nie potrafię odbierać tego świata inaczej jak popkulturowe podejście do tematyki ezoterycznej.
 
__________________
Szukam tajemnic i sekretów.
archiwumX jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem