Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 13-11-2014, 23:46   #1
Halfdan
 
Halfdan's Avatar
 
Reputacja: 1 Halfdan jest jak klejnot wśród skałHalfdan jest jak klejnot wśród skałHalfdan jest jak klejnot wśród skałHalfdan jest jak klejnot wśród skałHalfdan jest jak klejnot wśród skałHalfdan jest jak klejnot wśród skałHalfdan jest jak klejnot wśród skałHalfdan jest jak klejnot wśród skałHalfdan jest jak klejnot wśród skałHalfdan jest jak klejnot wśród skałHalfdan jest jak klejnot wśród skał
Propozycja 3 sesji (oWod, fantasy, StarWars)

Witam wszystkich. Jestem nowy na forum i postanowiłem spróbować swoich sił jako mistrz gry. Na żywo prowadzę regularnie, więc jako takie doświadczenie mam. Mam trzy proste i niezbyt wymagające propozycje:

1. Lis w kurniku
Stary świat mroku. Lata 60 XX wieku. Motywy w tle: zimna wojna, dyskryminacja na tle rasowym, wojna w wietnamie, rewolucja seksualna, hipisi, beatelsi, elvis itp.
W skrócie:
Wampirzy książę wraz z całym swoim dworem zostaje zgładzony. Jedyny ocalały wampir (NPC) obwieszcza graczom że jeden z zaufanych współpracowników księcia, jego "skryba" lub "księgowy" okazał się być zakamuflowanym sabatnikiem z klanu Tzimisce i to on stoi za masakrą. Niestety udaje mu się uciec. W międzyczasie siada komunikacja ze światem zewnętrznym. Telefony nie działają i usterka będzie trwała kilka dni. Na obrzeżach czają się miejscowe wilkołaki, które ostatnio stały się bardzo agresywne w stosunku do wampirów, więc ucieczka z miasta może być problematyczna.
Kim gramy?
Gracze wcielają się w wampiry przynależące do Camarilli lub będące anarchistami. Ewentualnie niezależne klany, chociaż musiałoby być dobrze umotywowane jak się znalazły w tym konkretnym miejscu. Poza graczami nie ma innych wampirów w mieście oprócz dwóch czy trzech NPC. Gracze przy tworzeniu postaci dostaną więcej punktów wolnych niż normalnie.
Miejsce akcji: USA, stolica któregoś ze środkowych stanów, przykładowo Omaha (mimo że stolicą nie jest )w Nebrasce. Czyli dość spore zadupie, miasto na środku pustyni lub prerii. Mało kogo z zewnątrz obchodzi co się tam dzieje.
Czas akcji: 15 października 1962 czyli kryzys kubański. Czas nie jest dobrany przypadkowo. W tym okresie wszyscy egzekutorzy, archonci, kardynałowie, technokraci i tak dalej są zajęci zakulisowymi działaniami związanymi z uniknięciem wojny atomowej. Oznacza to że pomoc nie przyjdzie.

Sesja będzie polegała (oprócz przeżycia oczywiście) na wytropieniu i zgładzeniu sabatnika oraz na wyszarpaniu jak największej części miasta dla siebie. Wakat księcia jest wolny Tzimisce oczywiście nie będzie próżnował i aktywnie będzie starał się wyczyścić miasto korzystając z okazji że pomoc nie nadejdzie.






2. Księżniczka na ziarnku grochu
W skrócie:
Lord Hoster Rosenbaum postanowił wydać swojego najstarszego syna Eryka za Ulrike, córkę swojego przyjaciela, lorda Thornwooda. Żona Thornwooda jest kuzynką samego Cesarza, więc to małżeństwo podniesie rangę rodu Rosenbaumów. Zaproszono gości, zorganizowano przyjęcie a księżniczki ani widać ani słychać. Po dwóch tygodniach czekania lord Hoster wysyła całą ekspedycją, dowodzoną przez swojego drugiego syna (który był od dziecka chowany na dowódcę wojsk swojego brata, przyszłego lorda) wraz z trzecim synem (ten był w akademii magicznej), córką, bękartem, bratankiem, wujkiem czy kogo tam gracze wymyślą. Gracze, czyli dzieci Thornwooda mogą być kimkolwiek (magiem, kapłanem, mistrzem szpiegów), byle by byli ze sobą spokrewnieni . Oczywiście nie będą sami: drugi syn będzie miał kilkunastu zbrojnych pod komendą, spymaster kilku agentów itp. Postaci nie są świeżakami. Zadanie jest proste: przywieźć "księżniczkę" na jej własne wesele.
Świat:
Fantasy, mix Warhammera (którego znam tylko pobieżnie, dlatego nie zdecydowałem się na ten system) i Gry o Tron. Czyli są orki, nekromanci, skaveny i tak dalej, nie są jednak powszechne. Jest magia, ale też nie jest powszechna. Cesarstwo jest wzorowane na HRE . Silny feudalizm, ludzie bardziej są lojalni wobec swoich lordów niż wobec cesarza.
Mechanika:
Najbardziej lubię mechanikę z nowego świata mroku i wziąłbym ją, chyba że gracze zapropnują coś innego. Zaklęcia do dogadania się indywidualnie z mistrzem gry dopiero po zaakceptowaniu postaci, wzięte z szeroko pojętej fantastyki np. kula ognia, piorun, niewidzialność, chodzenie po ścianach, wykrycie magii. Magia jest silna, ale "many" jest bardzo mało i każde jej użycie musi być przemyślane.






3. Always two there are, no more, no less
Star Wars.
W skrócie:
W czasie gdy Anakin Skywalker mordował padawanów do świątyni Jedi przybył jeszcze jeden intruz: starożytny droid HK 47. Używając siatek, środków usypiających i blastera ustawionego na tryb ogłuszania wyłapał kilkunastu padawanów. Następnie zaniósł ich na swój statek Scimitar, odziedziczony po Darth Maulu, wyposażony w zaawansowany system maskowania. Ośmioro niedoszłych Jedi zostało wyrzuconych na odludnej planecie, w ruinach miasta. Zostali zmuszeni do szkolenia. Szkolenia Sithów.
Mechanika:
Sesja typowo pvp, gracze są podzieleni w pary. Jedyny statek kosmiczny na planecie otworzy się gdy zostanie tylko jedna para. Czasu jest niewiele: niedługo na tej części planety nadejdzie noc trwająca 6 standardowych miesięcy i wszyscy najprawdopodobniej zginą...
Zakładam że robot obserwuje każdą parę i co 6 godzin z opóźnieniem przekazuje wszystkim "relację" (to będą posty na forum, każdy może je czytać). W "czasie rzeczywistym" będzie gdoc, osobny dla każdej pary.
Mechanika również do uzgodnienia, najbardziej mi się podoba nowy wod Dorobi się jakieś proste umiejętności związane z Mocą i style walki mieczem świetlnym i już.






Zapraszam do zadawania pytań, dyskusji i sugestii. Jak znajdą się chętni to z chęcią poprowadzę. A jak sprawdzę się jako MG to może wezmę się za coś ambitniejszego, zawsze uważałem że Amber idealnie nadaje się na PBF
 

Ostatnio edytowane przez Halfdan : 14-11-2014 o 22:03.
Halfdan jest offline