Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 08-12-2014, 14:50   #1
Lord Cluttermonkey
 
Lord Cluttermonkey's Avatar
 
Reputacja: 1 Lord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputację
[D&D 5 FR] Strażnica na Pograniczu - Rekrutacja Dodatkowa II



Strażnica na Pograniczu

Sesja trwa już jakiś czas - potrzebny szósty gracz do dopełnienia składu.

Dlaczego sesja może Ci się spodobać?
- Szukasz klasycznej mieszanki miejskich przygód, sztuki przetrwania i eksploracji lochów

- Interesujesz się nowinkami i ciekawi Cię, jak w praktyce wyglądają zasady piątej edycji Lochów i Smoków

- Bardziej niż bezmyślne stukanie potworów cenisz sobie snucie wspaniałej opowieści

- Pragniesz sesji, w której wszystkie chwyty zwykle mieszające szyki Mistrzom Gry, takie jak zatruwanie studni, pożary i zawalanie tuneli, są dozwolone, a bezpośrednia konfrontacja z wrogiem jest widziana jedynie jako ostateczność

- Lubisz mieć wpływ na podejmowane ryzyko - możesz być zarówno brawurowym bohaterem, jak i ostrożnym, asekuranckim typem

- Chciałbyś spróbować swoich sił w staroszkolnym module, w którym cała fabuła zależy od odgrywania postaci i decyzji graczy, a nie "kolesia w karczmie" i mniej lub bardziej liniowego scenariusza. Napisany przez G. Gygaxa w 1979 roku (i wielokrotnie wznawiany) Keep on the Borderlands jest do dzisiaj uznawany za jeden z najlepszych modułów


Organizacja:
Tempo sesji: póki co 4+2, choć docelowo chciałbym rozgrywać przynajmniej dwie kolejki na tydzień

Techniczne: gramy tylko forum. Gracze podczas walki wykonują rzuty za pośrednictwem Kostnicy, a starcia rozgrywane są na mapach taktycznych za pomocą Pyromancers. Tu przykład

Oryginalna rekrutacja: tutaj ([D&D 5] Playtest) można znaleźć wszystkie niezbędne informacje. Uprzedzam, że lektura może być nieco chaotyczna, gdyż pomysł na sesję ewoluował podczas trwania rekrutacji

Lektura komentarzy i dotychczasowego przebiegu sesji: nie jest wymagana, choć mile widziana (z komentarzy tylko post otwierający temat)

Setting i miejsce akcji: Zapomniane Krainy z czasów pierwszej edycji ("The Grey Box" z 1987 r.) - Cormyr 1357 DR, okolice boru Hullack

Poziom postaci i przewidywany awans: zaczynamy od pierwszego, możliwość wzbicia się nawet na siódmy, czy ósmy poziom

Znajomość mechaniki: nie jest wymagana, warto się zapoznać jedynie z regułami walki z podstawowych zasad D&D 5. Gracze nie znający zarówno piątej edycji, jak i zasad D&D / d20 w ogóle mile widziani - w końcu to playtest nowej mechaniki. Oferuję pomoc w stworzeniu postaci

Dostępne rasy: Hill Dwarf, Mountain Dwarf, High Elf, Wood Elf, Dark Elf (Drow), Lightfoot Halfling, Stout Halfling, Human, Dragonborn, Forest Gnome, Rock Gnome, Half-Elf, Half-Orc, Tiefling, jednak wolałbym obejść się bez smokorodnych i diabelstw. Najprzychylniej patrzę na postacie ludzi

E. Do wyżej wymienionych dorzucam Aasimara

Dostępne klasy: Barbarian, Bard, Cleric, Druid, Fighter, Monk, Paladin, Ranger, Rogue, Sorcerer, Warlock, Wizard (najmniej chętnie wojownik, bo jest już dwóch)

Atrybuty: standardowy zestaw 15, 14, 13, 12, 10, 8 lub losowane przez MG (4k6 z pominięciem najgorszej kości)

Historia, tło fabularne: długość i forma taka, by z powodzeniem sprzedać swój pomysł na postać

Długość odpisów: dowolna, byle stylowo i z charakterem

Czas trwania rekrutacji: aż nie znajdę interesującej mnie postaci

Wprowadzone zasady domowe:
Zrezygnowaliśmy z systemu umiejętności. To, co potrafi postać, jest określane na podstawie wybranej klasy i napisanego tła fabularnego - innymi słowy, możesz zagrać dowolnym herosem, dopóki jest to młody awanturnik, który ledwo co ruszył na szlak. Mechanicznie rzecz biorąc, jeśli bohater się na czymś zna, dostaje premię z biegłości (Proficiency bonus zależny od poziomu) do rzutu. Warto jednak przeczytać "pochodzenia" (backgrounds) zawarte w podręczniku, by uświadomić sobie, że na wybraniu klasy tworzenie postaci się nie kończy - wojownik może być zarówno bezwzględnym piratem, jak zniewolonym gladiatorem czy wydziedziczonym szlachcicem.

E. Powyższa zasada znalazła się w DMG jako opcjonalna - Background Proficiency (DMG str. 264)

Inicjatywa w walce jest rozstrzygana na podstawie rzutu 2K6, a nie 1K20 (dla mniejszej losowości wyników).

Inne reguły dotyczące sztuki przetrwania, jedzenia, picia i podobnych.

Gorąco zapraszam!
 

Ostatnio edytowane przez Lord Cluttermonkey : 11-12-2014 o 09:23.
Lord Cluttermonkey jest offline