Z pewnością została polepszona magia. Już nie ma problemu barkiem czarów.
Cantertripy można rzucać w nieograniczonej ilości, a dodanie rytuałów mocniejszych czarów obłożonych czasem rzucania znacznie wzmacnia wszechstronność rzucających czary. Jednocześnie zmniejszono ilość znanych czarów jakie można rzucać dziennie. Przedtem ograniczona była do ilości komórek na czary teraz do wartości cechy wiodącej dla danych czarów plus poziom postaci.
Dało to efekt wzmocnienia klas nieczarujących, już czarodzieje na wysokich poziomach nie odbiegają tak do innych klas.
Zostało też załatwione tworzenie klas prestiżowych do każdej organizacji co było ogólnie mówiąc, największą wadą, moim zdaniem systemu 3,0 i 3,5.
Trochę brakuje niektórych klas prestiżowych np tancerza cieni lecz zapewne zostanie to rozwiązane dodane do klasy możliwości stworzenia tak skierowanego złodzieja czy też barda. Podobnie z kilkoma innymi klasami.
Teraz organizacje są organizacjami i mechanicznie niczego nie dają dają tylko fabularnie. Jeśli jednak jakiemuś MG brakuje czegoś w organizacjach zawsze może to załatwić przez dodanie kolejnego backgroun'a zdobywanego przy wstąpieniu do organizacji, Oczywiście jest to mój pomysł i trzeba by to traktować jako zasadę domową.
__________________ Choć kroczę doliną Śmierci, Zła się nie ulęknę. Ktokolwiek walczy z potworami, powinien uważać, by sam nie stał się potworem. gg 643974
Cedryk vel Dumaeg czasami z dopiskiem 1975 |