Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 03-02-2015, 11:02   #10
Warlock
Konto usunięte
 
Warlock's Avatar
 
Reputacja: 1 Warlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputację
Zgadzam się z Obywatelem.

Trzeba zdać się na pewien kompromis, bo MG oczekuje od gracza pewnych informacji o jego postaci, które mógłby wykorzystać w swej przygodzie (w końcu to gracze i ich postacie są źródłem największych inspiracji, a sama obecność gracza i jego postaci wprowadza do sesji pewien element chaosu/nieprzewidywalności).
Z drugiej strony gracz chce stworzyć postać, którą sam będzie odkrywał w czasie jej przygód. Nie jest to zbyt ciekawy bohater do odgrywania jeśli już przed sesją zna się w stu procentach jego charakter, a także podejmowane przez niego decyzję.

Przy tworzeniu postaci skup się na tym co jest dla niej naprawdę ważne. Miejsce pochodzenia w przypadku krasnoluda jest rzeczą istotną - honor rodziny jest dla niego rzeczą pierwszorzędną. Już na tym wczesnym etapie historii można stworzyć coś ciekawgo. Krasnolud może walczyć o odzyskanie utraconego przez jego klan honoru lub dziedzictwa - motyw z Hobbita, czyli wróg napadł na jego dom i zniszczył wszystko co miało dla niego jakąkolwiek wartość. Krasnolud staje się wtedy dość drażliwy, gdy ktoś porusza się temat jego przeszłości. Wpada też w prawdziwy szał bojowy, gdy widzi przedstawiciela rasy (np. Orków), która doprowadziła do upadku jego domu. W systemie D&D taki samotny krasnolud byłby idealnym materiałem na barbarzyńcę lub łowcę.

Innym motywem mogło by być wygnanie z klanu za przestępstwo, które popełnił lub też w które został wrobiony - fałszywe zeznanie przez krasnoluda, którego dotychczas uważał za przyjaciela. Jak już wspominałem; dla większości krasnoludów rodzina i honor są rzeczą pierwszorzędną, więc i tu pojawi się chęć dokanania zemsty lub też odzyskania utraconego honoru i wrócenia do łask swej rodziny. To może być wątek, który można rozwijać przez całe życie takiej postaci - krasnolud wyrusza na wyprawę nie dla złota i sławy, ale po to by wrócić z niej silniejszym i wymierzyć sprawiedliwość zdrajcy i jego potężnym sojusznikom, którzy maczali palce w jego wyrzuceniu. Tu też pojawia się kolejny wątek... może ten krasnolud był w prostej linii do tronu, ale brat go wrobił w kompromitująca go aferę? A może nawet był królem, który okrył się hańbą i sam zdecydował się na opuszczenie klanu i samotne przemierzanie krain licząc na to, że kiedyś spotka go honorowa śmierć i w ten właśnie sposób dołączył do drużyny poszukiwaczy przygód.

Zamknięty w sobie, dość burkliwy, ale z biegiem czasu odkrywa przed resztą towarzyszy coraz więcej swej przeszłości.

Z krasnoludami jest tak, że są rasą dość powtarzalną. Trudno stworzyć coś oryginalnego nie robiąc z tego groteski, ale z drugiej strony w tym tkwi właśnie urok tej rasy. Są jak skały - twardzi i niezmienni. Czas pędzi wokół nich, a oni wciąż stoją w tym samym miejscu i dzielą się swą ogromną wiedzą i pasją do rzemiosła z przedstawicielami młodych ras.
 

Ostatnio edytowane przez Warlock : 03-02-2015 o 11:04.
Warlock jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem