Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 28-02-2015, 19:27   #3
Campo Viejo
Northman
 
Campo Viejo's Avatar
 
Reputacja: 1 Campo Viejo ma wspaniałą reputacjęCampo Viejo ma wspaniałą reputacjęCampo Viejo ma wspaniałą reputacjęCampo Viejo ma wspaniałą reputacjęCampo Viejo ma wspaniałą reputacjęCampo Viejo ma wspaniałą reputacjęCampo Viejo ma wspaniałą reputacjęCampo Viejo ma wspaniałą reputacjęCampo Viejo ma wspaniałą reputacjęCampo Viejo ma wspaniałą reputacjęCampo Viejo ma wspaniałą reputację
Tak, wiedzieć trzeba czyja to ma być rzeźba. Gracze chcą wiedzieć o cudzoziemskich krainach, bo dopuszczasz grywalne pochodzenie z zagranicy, czy postacie w grze mają dostęp do tej wiedzy? Tak jak napisał archiwumX, co innego tworzyć sobie postać, a co innego rzeźbić w kampanii wizję świata w oczach postaci. Na pewno podawałbym szczegóły i mniej mącił mitami, legendami, stereotypami dla tych graczy, których postacie powinny wiedzieć więcej obiektywnej prawdy, czy to z powodu pochodzenia, wykształcenia czy dotychczasowego doświadczenia podróżniczego. A jeżeli gracze pytają ogólnie "Jakie są tamte nieodkryte/niezbadane/niepoznane krainy zamorskie?", to bym powiedział ogólnie, że "To krainy za morzem czekające na odkrycie/zbadanie/poznanie". Stopniowe rzeźbienie w grze przygodami, wątkami tych krain, może być ciekawszą formą, bardziej kreatywnym procesem poznania, niż zerwanie prześcieradła z gotowej rzeźby. Skoro to autorskie światy i jeżeli nie masz ich dopracowanych, przemyślanych dokładnie, to gracze mogą stwierdzić, że to kiepska sztuka, jeśli dopatrzą się wiecej dziur niż sera.


Cytat:
Jak wy tworzycie swoje światy?
Zatem odpowiedz sobie na pytanie, czy chcesz tworzyć nowe światy na potrzeby graczy/postaci, czy przedstawiać gotowe światy na ich potrzeby.
 
__________________
"Lust for Life" Iggy Pop
'S'all good, man Jimmy McGill

Ostatnio edytowane przez Campo Viejo : 28-02-2015 o 19:36.
Campo Viejo jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem