Wątek: The Pool FAQ
Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 01-04-2007, 20:02   #1
Darken
 
Darken's Avatar
 
Reputacja: 1 Darken ma z czego być dumnyDarken ma z czego być dumnyDarken ma z czego być dumnyDarken ma z czego być dumnyDarken ma z czego być dumnyDarken ma z czego być dumnyDarken ma z czego być dumnyDarken ma z czego być dumnyDarken ma z czego być dumnyDarken ma z czego być dumnyDarken ma z czego być dumny
Question The Pool FAQ

KWESTIA: Z systemu wynika, że najbardziej opłaca się wywoływać pełno nieistotnych "testów", żeby sobie dodatkowe kostki za ewentualne zwycięstwa pozbierać, a w ważnych momentach rzucać monogli.

ODPOWIEDŹ: Oczywiście, ale co to za gra, w której non stop coś takiego byś robił? Taki system można dość łatwo obejść, między innymi stosując ten sposób. Pamiętajmy jednak, że wszyscy uczestnicy zabawy powinni wiedzieć na jakich zasadach grają, po co grają itp.
Jeżeli to nie wystarcza, to można skorzystać też z wariacji an temat The Pool, które są w trakcie tłumaczenia.

KWESTIA: Wydaje mi się, że żadnych większych scenariuszy sie na tym nie zrobi.

ODPOWIEDZ: Niekoniecznie. System zapewnia przecież rozwój postaci, tyle że w innej formie. Dzięki szczególnemu sposobie zapisu rozwoju postaci, zapisany przedmiot czy znajomy staje się bardzo ważną częścią postaci, ponieważ może dodawać nam w przyszłości kostki w konfliktach.

KWESTIA: Wydaje mi się, że system nadaje się raczej do swobodnej improwizacji.

ODPOWIEDZ: Nikt nie broni napisać scenariusza do takiej sesji. Wystarczy że MG wie, czego chcą gracze podczas sesji, tak jak podczas zwyczajnej gry w inny system. Oczywiście, gracze mają znacznie większy wpływ na fabułę niż w innych grach, ale jest to coś, co można ująć w kraby. Wystarczy scenariusz, który jest tylko szkieletem rozgrywki. Bo faktycznie, standardowy system tutaj nie przejdzie.
 
__________________
Mroczna wydawnicza małpa przedstawia Gindie, czyli wydawnictwo fabularnych gier karcianych.
Uuuk.
Darken jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem