różnica w działaniu akceleracji jest taka że płaci się krwią za każdą akcję (ignoruje się limit wynikający z pokolenia). Przykładowo masz akceleracji 4 i chcesz wykonać 4 akcje to płacisz 4 punkty krwi. Jak chcesz wykonać 3 akcje to płacisz 3 punkty krwi. Tak, wiem to jest osłabienie tej dyscypliny, o to właśnie chodziło
przy przyjmowaniu graczy liczy się jakość karty, nowi gracze też mogą się załapać. W końcu każdy kiedyś zaczynał, a ja sam też specjalnie wielkiego stażu na forum nie mam.
Tworzenie człowieka działa tak:
- wydajemy atrybuty i zdolności (7/5/3, 13/9/5), pozycja 5 (taki mały bonus),
- określamy człowieczeństwo, siłę woli itp, wydajemy 15 punktów wolnych (+opcjonalnie zalety i wady, ale z tym można zaczekać).
- Opisujemy jego historię, charakter i inne rzeczy.
- Gdy w historii dochodzimy do momentu przeistoczenia, patrzymy na przygotowaną przez MG tabelkę z klanami i przyporządkowanymi do nich numerkami. Wchodzimy na dowolną kostnicę internetową i rzucamy. Numerek porównujemy z tabelką i odczytujemy klan. Rozdajemy 5 (1 bonusowy) punktów na dyscypliny i zaległe 55 punktów wolnych.
- Uzupełniamy historię.
(wiem że tworzenie śmiertelnika wygląda systemowo trochę inaczej, ale nie chcę mieszać za dużo)
Samedi mogą być, czemu nie. Tyle że ciężko się będzie wytłumaczyć panom z Camarilli, zawsze można poudawać Nosferatu albo ostatniego Kapadocjanina
Klan księcia nie jest znany, podobnie jak zakonspirowanego kardynała sabatu który gości was w Kirunie.
edit:
wersja na k12
1 Brujah
2 Assamita
3 Malkavian
4 Gangrel
5 Panders (parias)
6 Ventrue
7 Nosferatu
8 Toreador
9 Lasobra
10 Tzimisce
11 Setyta
12 Ravnos
Jednak w liście nie będzie dziwadeł