Cytat:
Tym bardziej, że podręcznik jest spasionym grubasem grafomana(SGG) co jeszcze bardziej utrudnia sprawę, bo ludzie nawet nie chcą go przeczytać od deski do deski.
|
Podpisuję się rękami i nogami. Żadnego podręcznika nie przeczytałam od deski do deski. Często nawet nie przeczytałam całych zasad podręczników które mam w domu. A lubię czytać. Więc to chyba o czymś świadczy
Dla mnie dobrze zrobiony system powinien zawierać:
- prostą mechanikę nie wymagającą dwudziestu rzutów kostką podczas jednej rundy walki i nieposiadającą 40 tabelek
- ciekawie opowiedziane tworzenie postaci (bardzo łatwo, wręcz banalnie według mnie, zrobić postać w Zew Cthulhu, a ostatnio fajne tworzenie postaci znalazłam w Crystalicum Lite)
- trochę informacji o świecie i rasach, mile widziana mapka czy dwie
I to wszystko, nic więcej mi nie potrzeba.
Nie wiem jak to dokładnie jest w Indie, ale pewnie nie zawsze świat jest opisany. Chociaż mam nadzieję, że się mylę.
W każdym razie popieram (po części) ten artykuł, bo główne systemy naprawdę wydaja mi się nastawione na ilość stron a nie ich jakość. Ale mimo wszystko, to nie jest zło wcielone (a takie ma sie wrażenie po przeczytaniu arta
).