Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 31-07-2015, 16:19   #8
Komtur
 
Komtur's Avatar
 
Reputacja: 1 Komtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputację
Cattus w zasadzie wyjaśnił wszystko to co miałem na myśli, no może poza tym że mechanika Neuroshimy jest jakimś złotym środkiem, gdyż w tej grze masa przeróżnych modyfikatorów, przeliczania odległości itp., co znacznie spowalnia rozgrywkę. Ja wolę mechaniki proste w użyciu, typu Oko Yrrhedesa, czy Adventurers (link do mechaniki za darmo TUTAJ), a o realizm w takim przypadku powinien zadbać MG.

Warto też poczytać gry typu Indie, by wyrobić sobie także inne spojrzenie na gry fabularne i ich mechanikę (polecam "Honor i Krew", "Cold City", "Apocalipse World").

Ps. W Adventurers nie ma kar za utratę wytrzymałości, ale łatwo to zmienić dając minusy do testów za spadek jej wartości np. o połowę.
 
__________________
"Kto się wcześniej z łóżka zbiera, ten wcześnie umiera" - Mag Rincewind
W orginale -"Early to rise, early to bed, makes a man healthy, wealthy and dead."

Torchbearer dla opornych. Ostatnia edycja 29.05.2017.
Komtur jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem